student

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: student

#16 , 27 dec 2018 15:17

Je kan halftijds beginnen werken, maar dan zal het langer duren eer je met de werkloosheid gaat in orde zijn + dat die ook zal berekend worden op halftijds werken
Zelfde voor de ziekte verzekering .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Martij
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 jan 2019 13:08

Hoezo, met de ziekte verzekering?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#18 , 01 jan 2019 13:17

Hopelijk brengt 2019 gezond verstand mee. Voel stilaan iets aan mijn voeten.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 02 jan 2019 09:40

Kan ik vanaf het begin van mijn carrière al deeltijds beginnen werken of moet ik eerst enkele jaren voltijds gewerkt hebben?
Uiteraard kan je vanaf het begin van uw carri7re deeltijds beginnen werken. Ik zie niet in waarom dit niet zou mogen? Bijvoorbeeld in het onderwijs zijn er ontzettend veel leerkrachten die deeltijds hun loopbaan beginnen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Martij
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#20 , 02 jan 2019 15:08

Vanaf wanneer werk je deeltijds, hoeveel uren maximum?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 02 jan 2019 15:17

Vanaf wanneer werk je deeltijds, hoeveel uren maximum?
Je wert deeltijds vanaf je minder dan voltijds werkt. Da's nogal logisch. Hoeveel "voltijds" is, hangt af van het arbeidsstelsel waar je in terecht komt. Werk je in ploegen? Werk je 9 to 5? Heb je een 38-uren week of 36-uren week, etc...

Dus als je bijvoorbeeld in een job werkt waar je normaal een 38-uren week, gespreid over 5 dagen hebt, dan werk je deeltijds van zodra je minder dan die 38 uren werkt (Dus bijvoorbeeld 30 uren).

Waar wil je eigenlijk naartoe met al deze vragen? :roll: :roll: :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#22 , 02 jan 2019 17:59

#18
Beste Gebruiker21, een student van 26 jaar, nog niet gewerkt. Ik krijg sterk de indruk dat hij zeker nog enkele jaren scholing nodig heeft. Gezien zijn vragen telkens weer, denk ik dat het stilaan een komedie is geworden.
Het niveau is ver ondermaats.

Terug naar “Praat café”