Vraagjes Casussen Rechten

TessaMars
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vraagjes Casussen Rechten

#1 , 15 aug 2018 14:19

Ik heb een paar vragen waarop ik het antwoord niet weet en zou ze hier graag willen posten om zeker te zijn van mijn oplossing. Alvast bedankt voor alle hulp!

'An verliest haar verlovingsring tijdens een fietstochtje. Ze plaatst volgende advertentie met foto in de Streekkrant: “Gezocht: diamanten verlovingsring, verloren op 5 maart 2017 te Puurs. De eerlijke vinder die hem terugbrengt, krijgt 1000 euro”. Pieter vindt de ring kort nadien en brengt hem terug, maar An weigert te betalen. Quid?'

'Pieter is hoofdaandeelhouder van zijn garagebedrijf BVBA Trix. Hij voelt de hete adem van zijn schuldeisers en verkoopt zijn aandelen aan zijn zoon Karl. Pieter heeft op die manier geen vermogen meer, maar de schudeisers willen van u vernemen wat ze kunnen doen'

LeenW
Berichten: 12813

#2 , 15 aug 2018 14:34

Dit is niet echt een huiswerkforum. Probeer op zijn minst uw eigen oplossing uit te werken en dan kunnen we van daar vertrekken.

TessaMars
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 aug 2018 15:17

Van de eerste heb ik echt geen idee. Belofte kan wel juridisch bindend zijn, toch? Maar in welke geval?

Tweede is een pauliaanse vordering? Dus in dit geval gaat kunnen schuldeisers toch op dit vermogen aanspraak kunnen maken??


Ik hoop echt dat ik hier kan geholpen worden

Reclame

TessaMars
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 aug 2018 19:01

Niemand? :'(

Terug naar “Praat café”