Dit forum is..........

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Dit forum is..........

#1 , 14 jul 2018 08:13

Dit is goed dat je eens je hart lucht!

Je geeft op een groot punt gelijk !

Niet alle schuldbemiddelaars zijn advocaten hoor, daar zitten ook andere mensen tussen, en ieder schuldbemiddelaar doet dit eigenlijk als een bijverdienste, bij de ene meer werk dan bij een andere ..

En je heeft gelijk de kosten zijn veel te hoog van de schuldbemiddelaar, als je weet dat zeer veel curatoren maar 1000€ krijgen voor een klein faillissement zonder onroerende goederen af te werken !

De beste manier is volgens mij persoonlijk zelf proberen te bemiddelen, en zeer snel reageren op aanmaningen want dit kosten zeer veel geld, zodat er geen deurwaarders aan de deur komen te staan..
Ik hoop voor u na 9 jaar dat dit toch wel bijna voorbij moet zijn ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 14 jul 2018 14:47

Het is niet de schuldbemiddelaar die beslist maar de arbeidsrechter.
U krijgt toch elk jaar een overzicht of is uw CSR van voor 2007.
Maar voor de rest zie @denlowie.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jul 2018 15:08

Je heeft recht op elk jaar je rekening te zien, heb je persoonlijk geen pro-deo daar heb je ook gratis recht op, en deze kan je laten vervangen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 14 jul 2018 15:11

De schuldbemiddelaar wordt aangesteld door de arbeidsrechter.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 14 jul 2018 16:00

zelfs na herhaaldelijk bellen.
Waarom altijd toch dat bellen??????? Je hebt geen enkel bewijs. Daarom is de briefwisseling uitgevonden en dan nog bij voorkeur de aangetekende brief.

mjers
Berichten: 1788

#6 , 14 jul 2018 16:43

Op zijn eigen een heel goed hulpmiddel om van alles wat te weten te komen als je iets zoekt.
Maar als het om schuldbemiddeling gaat, mag dat onderwerp gerust geschrapt worden uit de lijst.
Heeeeeel veel vragen van mensen, ik stap eruit, wat moet ik doen, enz. enz. enz.
Je krijgt dan een hele hoop antwoorden van mensen die u echt proberen te helpen, je probeert die raad op te volgen
om vervolgens keer op keer een grote dikke NJET te krijgen van die schuldbemiddelaars die dat denken dat ze de wereld aan hun voeten hebben liggen.
Zo'n mannen en vrouwen hebben maar een ding voor ogen: GELD, GELD en nog eens GELD.
Die trekken zich er geen moer aan in wat voor een situatie je zit. Zolang je maar in schuldbemiddeling zit denken die. Money in the pocket.
Dat ze die advocaatjes maar eens onderhanden nemen.
Als je al NEGEN jaar in die miserie zit, en je hebt een goed loon, en je trekt elk jaar 3 a 4000 euro vakantiegeld waar van je GEEN EUROCENT krijgt en je krijgt elke maand maar 250 euro leefgeld en de schuld bedraagt 24.000 euro, dan vraag ik mij af waar al dat geld naartoe is.???
In de zakken van die bemiddelaar, daar gaat dat geld naartoe en zo is dat bij iedereen.

Dat is mijn gedacht van die advocaatjes.
Het is misschien goed dat het bestaat he, maar dat ze dan ook op een EERLIJKE manier hun werk doen.
En dat ze u te woord willen staan als je eens een belletje doet om iets te vragen.

Sorry, maar dit moest ik even kwijt.
Tja, is toch normaal... als je in schuldbemiddeling zit zijn er veel mensen betrokken om uw dossier te behandelen of op te lossen... al die mensen moeten betaald worden... Uiteraard is dit op de kosten van de schuldenaar, het zou nogal oneerlijk zijn dat dit met belastinggeld betaald wordt.

De enige oplossing is om ervoor te zorgen dat je je schulden afbetaald zonder dat er een rechtbank aan te pas komt...

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 14 jul 2018 17:08

Gaat blijkbaar over uw vriendin gelet op uw andere berichten.
Uw eigen CSR is al uit de voeten.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 18 jul 2018 19:13

Een hoop mensen blijven inderdaad in schuldbemiddeling hangen ... wegens de kosten van de schuldbemiddeling.

Schuldbemiddeling door advocaten laten uitvoeren was een dwaze vergissing

Je kan er naargelang de omstandigheden ook bij OCMWs voor terecht

Terug naar “Praat café”