Goede immo voor schatting

CatherineE
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Goede immo voor schatting

#1 , 25 apr 2018 09:59

Weet iemand een goede immo voor een gratis schatting in Antwerpen centrum?

Bedankt

CatherineE
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 apr 2018 10:55

Ik bedenk nu dat namen niet genoemd mogen worden. Reacties zijn welkom via PB

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 25 apr 2018 21:25

Beste


Een gratis schatting bestaat niet. Ofwel laat u een professionele schatting uitvoeren. De persoon in kwestie zal dan een plaatsbezoek brengen, daar een verplaatsing voor maken, een aantal opmetingen doen, een evaluatie maken en een verslag opmaken. Minimaal 2 tot 3 uur werk + verplaatsingstijd en - kosten. En die arbeid zal door iemand moeten betaald worden...
Ofwel laat u een 'gratis schatting' doen door een vastgoedmakelaar die dat enkel doet om u zijn diensten te verkopen. En dan zal u een uitgestelde betaling via commissieloon doen. Met het risico dat de makelaar u een hoge prijs voorspiegelt om de deal binnen te halen, om nadien de prijs te verlagen....
Als u een schattig via uw bank aanvraagt kan u voor 200 - 300 € een degelijke professionele schatting krijgen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

CatherineE
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 apr 2018 22:24

Bedankt Basejumper, wat vindt je dan van dit artikel?
Een schattingsrapport is niet nodig. Ik dacht er ook zeker 2 te laten komen. De situatie is een beetje buiten de standaard, moeilijker te vergelijken. Het gaat enkel om een idee van waarde, nog geen intentie tot verkoop.

https://www.test-aankoop.be/action/pers ... en-profeet

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 26 apr 2018 23:55

Catherine

Een schatting is wat het woord zegt : een schatting. The proof of the pudding is in the eating. Een pand is waard de prijs aan dewelke het verkocht wordt. Ik heb als bankier al tientallen schattingen laten maken waarbij na verkoop bleek dat het pand dikwijls 50 % lager ging... Ik heb ook al de omgekeerde beweging gezien. In de volksmond 'een goed is waard wat de zot ervoor geeft'. Je kan op internet een aantal expertisesites terugvinden waarin je met beperkte kost waardebepaling kan krijgen met een lijst van referentieverkopen in de buurt. een notaris of vastgoedmakelaar kan je ook een indicatie geven. Je kan zelf wat rondstruinen op immoweb en Zimmo om je een beeld te vormen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Praat café”