Mag de Belgische Staat zijn eigen Antiracismewet overtreden ?

Avelivloms
Topic Starter
Berichten: 119

Mag de Belgische Staat zijn eigen Antiracismewet overtreden ?

#1 , 28 feb 2018 01:00

Bent u van mening dat de Belgische Staat door de erkenning en de financiering van de islamitische eredienst zijn medewerking verleent aan een groep of een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk (dus "meerdere malen" : GwH nr. 40/2009, B.43.2) rassendiscriminatie en segregatie jegens de Joden verkondigt in de omstandigheden van artikel 444 van het Strafwetboek (bv. Koran 5:51 en 5:82 en Hadith Sahih Muslim, Boek 041, Hadith nummer 6985 - Hadith van de Gharqad, zie foto) en bijgevolg artikel 22 van zijn eigen Antiracismewet van 30 juli 1981 overtreedt ?

Bent u van mening dat de Kamer van volksvertegenwoordigers de erkenning van de islamitische eredienst onder andere om deze reden zou moeten intrekken en iedere rechtstreekse en onrechtstreekse betoelaging van of steun aan deze eredienst zou moeten stopzetten, teneinde het Rassendiscriminatieverdrag te eerbiedigen met respect voor het gelijkheidsbeginsel (niet alleen tegen politieke partijen - EHRM, 9 juli 2013, Vona t. Hongarije, § 54, subnummers 96 en - vooral - 98) ?

Bent u van mening dat deze vraag ongepast is ? Dat ze politiek en niet juridisch is ?

Issued
Berichten: 1227

#2 , 28 feb 2018 06:56

Dat is eerder een politieke vraag.

In de dikke boeken van elke religie vind je dingen die nu niet mee kunnen. Als je deze dan uit context trekt...

De bijbel zou ook de segregatie jegens homo s en de onderdanigheid van vrouwen prediken. Volgens jou redenatie mag de gehele katholieke kerk dan geen subsidie ontvangen?

Ook het jodendom is van dergelijke zaken niet gespaard. Talmoed: Baba mezia, 114b predikt ook segregatie.

Dan krijgt niemand subsidie en lossen we het gat in begroting ineens op.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 feb 2018 09:04

Inderdaad eentje voor politics.be, niet voor hier... Zoals hierboven gezegd discrimineert de katholieke kerk ook op basis van geslacht en geaardheid. Same difference...

Verder volledig eens met de stelling van Issued dat subsidiëring van godsdiensten (let's face it: het zijn niet meer dan goed uitgewerkte sprookjes) wel eens mag stoppen. Dit is niet meer van deze tijd. Dat men verenigingen die "goede werken" uitvoeren, gelijk vanuit welke overtuiging, wel nog subsidies geeft, daar heb ik geen probleem mee, maar puur de godsdiensten op zich? Hoeft echt niet voor mij. Maar bon, zoals gezegd: discussie voor politics.be.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 28 feb 2018 09:59

Voor mijn part moet geen enkele godsdienst gesubsidieerd worden, maar dat is geen topic voor dit forum. En om nu de islam te viseren: de christenen kunnen er ook wat van hoor:

“If two men are fighting and the wife of one of them comes to rescue her husband from his assailant and she reaches out and seizes him by his private parts, you shall cut off her hand. Show her no pity.” — Deuteronomy 25:11-12

Hier een hele website met absurde bijbelquotes: https://mic.com/articles/111216/the-bib ... .w8nUowlHC

LeenW
Berichten: 12825

#5 , 28 feb 2018 10:38

Inderdaad geen vraag voor dit forum.

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#6 , 28 feb 2018 15:51

Avelivloms, ik heb u reeds vriendelijk verzocht om dergelijke thema's op bvb politics.be te plaatsen.
Ik herhaal voor de laatste keer vriendelijk mijn verzoek.

Terug naar “Praat café”