Webhosting

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38583

Webhosting

#1 , 30 jan 2018 17:30

Iemand die een goede webhosting en goedkope kent in Vlaanderen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jan 2018 20:08

Ik ben al een 10 tal jaar bij one.com goedkoop en zeer goed !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.


Reclame

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38583

#4 , 31 jan 2018 22:13

Ok -- daar kunnen we mee aan de slag.

deleest
Berichten: 6

#5 , 01 mar 2018 17:17

Belgische hosters zijn te duur. Ga eens kijken bij Versio of Vimexx

Tsunami
Berichten: 178
Locatie: Brussel, België

#6 , 24 apr 2018 23:39

Ik ben al een 10 tal jaar bij one.com goedkoop en zeer goed !
Is dit niet Deens van oorsprong?

Combell.com is als ik me niet vergis volledig Belgisch. Adres in (een deelgemeente van) Gent, dus dat lijkt me toch Belgisch te klinken ;) En er zijn er met zekerheid nog, laatste keer dat ik in Aalst was passeerde ik een webhostingbedrijfje (de naam schiet me nu niet te binnen). Er is vast behoorlijk veel keuze maar Combell is vrij bekend.
Ook een tip: kijk eens bij bekende Belgische websites waar zij hun hosting hebben. Ik denk aan de websites van Belgische sportclubs, muzikanten, culturele verenigingen, andere types verenigingen, ...

Los daarvan: behalve de voorkeur voor goedkoop, moet je vooral kijken wat je verwacht van de host. Hoeveel opslagruimte wil je? Wil je er een domeinnaam (of meerdere) bij in het pakket? Wil je een emailaccount (of meerdere accounts) met die domeinnaam inclusief in het pakket? Wil je een webbuilder inclusief of kan je de website geheel zelf bouwen en dan uploaden?

Allemaal factoren die meespelen. Voor wie een basic website volstaat kan je eenvoudigweg gratis gaan hosten via wordpress.com, wix.com of weebly.com . Alles hangt af van je persoonlijke noden.

Terug naar “Praat café”