Kunnen vrouwen weldra priester worden ?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Kunnen vrouwen weldra priester worden ?

#31 , 23 mar 2018 08:59

Je maakt er een politieke discussie van. Dat mag, maar wat dan met artikel 3 van het EAP EVRM ?
Net wat ik zeg. Democratie is wat ze is, maar men zou wel eens moeten nadenken of het echt een goede zaak is dat de gemiddelde HLN-poster ook mag gaan stemmen. Mensen hebben nu éénmaal beperkingen. Niet iedereel kan neurochirurg worden, om maar iets te zeggen. Ik ben er van overtuigd dat vele mensen ook niet de nodige capaciteiten hebben om een gefundeerde, waardevolle stem uit te brengen bij verkiezingen. Maar da's mijn mening...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Oude Belg
Berichten: 3192

#32 , 23 mar 2018 09:22

Dus geen stemrecht voor mensen met een lager IQ dan M. Avelivloms. Gaat weinig tot geen invloed hebben op het aantal stemmen, vermoed ik.
Zijn we trouwens niet een beetje off-topic?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#33 , 23 mar 2018 09:31

Dus geen stemrecht voor mensen met een lager IQ dan M. Avelivloms. Gaat weinig tot geen invloed hebben op het aantal stemmen, vermoed ik.
:lol: De lat nu ook niet TE laag leggen, hé... 'k Zou een andere referentie nemen :wink:
Zijn we trouwens niet een beetje off-topic?
Misschien, maar het is nu niet zo dat het orginele topic zo waardevol was, niet? :wink:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#34 , 23 mar 2018 13:29

Wat is het verband met de wetgeving?
Of een vrouw priester wordt of een chimpansee als paus verkozen, daarmee wordt geen enkele wet overtreden, behalve die van Rik Torfs (misschien).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38590

#35 , 23 mar 2018 18:29

Volgens de geruchten zou er ooit een vrouw tot paus zijn verkozen. 8_)

bosprocureur
Berichten: 6853

#36 , 23 mar 2018 23:03

Niet echt, ze wisten het niet.

Nu schijnt het dat men de proef op de som neemt, In keukenlatijn "Testiculos habet et bene pendentes " :shock: :oops:

En nu met de hele discussie een paar rubrieken lager aub, naar het praatcafé.

mbbs1024
Berichten: 474

#37 , 24 mar 2018 11:51

Waarom niet dat hele gender gedoe uit de wet schrappen ?
ipv gender M/V/X --> GENDER = MENS dan zijn ineens alle wettelijke discriminaties weggewerkt.

jefke007
Berichten: 1812

#38 , 24 mar 2018 13:19

zal waarschijnlijk te veel geld kosten

mannen die dan vroeger op swt zouden kunnen omdat ze minder jaren moeten bewijzen
of vrouwen die MEER jaren moeten bewijzen om op swt te kunnen ( in het laatste geval zouden de vakbonden dan weer gaan staken )

Terug naar “Praat café”