Zuuraanvallen in Londen zijn aan het stijgen.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Zuuraanvallen in Londen zijn aan het stijgen.

#1 , 24 jul 2017 09:50

Zuuraanvallen in Londen zijn aan het stijgen. Meestal als iets gebeurt in UK komt vroeg of later toch naar Paris of Holland en van uit Holland naar Belgie.

Hoe is Zuuraanvallen in Belgie behandeld (wettelijke en met federal politie) voor protest/safety voor burgers?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jul 2017 13:42

Hoe is Zuuraanvallen in Belgie behandeld (wettelijke en met federal politie) voor protest/safety voor burgers?
Slagen en verwondingen, blijven slagen en verwondingen. Welk "wapen" er gebruikt wordt (vuisten, ijzeeren staven, zuur), doet hier geen afbraak aan. Ik begrijp uw vraag verder niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12811

#3 , 24 jul 2017 14:19

Idem, maar kan ook natuurlijk verzwaard worden tot (poging tot) moord met voorbedachte rade.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jul 2017 14:59

Idem, maar kan ook natuurlijk verzwaard worden tot (poging tot) moord met voorbedachte rade.
Inderdaad. Zo'n zuuraanval is perfect "gecoverd" door onze wetgeving. Ik snap de vraag van de TS dus niet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 24 jul 2017 15:10

In de afpersingszaak bij een supermarktketen waarbij een poetsvrouw overgoten werd met zuur heeft de dader indien ik me goed herinner zowel in eerste aanleg als beroep 18 jaar gekregen wegens foltering en afpersing. Komt dan uiteraard nog het burgerlijke aspect bij dat niet min zal zijn.

In elk geval: wettelijke voorzieningen genoeg voor de bestraffing van dergelijke gruwelijke feiten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

jef007
Berichten: 1679

#6 , 24 jul 2017 15:25

TS stelt wel meer "rare" vragen, meestal wel goedbedoeld

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 13 sep 2017 23:36

Gelukkig leven we in een rechtstaat.
En dus liefst geen oog om oog.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 sep 2017 10:33

Gelukkig leven we in een rechtstaat.
En dus liefst geen oog om oog.
Ik had hetzelfde idee. De uitspraken van Ice horen beter thuis op politics.be dan op juridischforum.be, denk ik... :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jef007
Berichten: 1679

#9 , 14 sep 2017 11:09

uitleg van ice past totaal niet op een juridisch forum

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#10 , 18 sep 2017 16:52

Bericht van ice werd gewist.

Terug naar “Praat café”