Affiliate website over gokken op voetbal

OnlineAffiliate
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Affiliate website over gokken op voetbal

#1 , 10 jul 2017 00:32

Beste mensen,

Vooraleer ik aan een project begin, bevraag ik me graag zodat ik niet voor onvoorziene verrassingen kom te staan. In de toekomst wil ik werk maken van een Belgische (.be) website met allerhande tips, blogposts en artikels over gokken op voetbal. Hierbij zal er door middel van affiliate links ook verwezen worden naar Belgische bookmakers.

Ik heb me - onder andere op de website van de Belgische Kansspelcommissie - ingelezen over het onderwerp en kwam onder meer onderstaande info tegen:

Mag ik reclame maken voor een goksite?
Dat mag enkel als het om een legale goksite gaat. Vanaf 2011 beschikken legale sites over een vergunning van de Kansspelcommissie. De lijst met legale goksites vindt u hier.

Kan ik volgens jullie hieruit afleiden dat ik een informatieve website met affiliate links naar legale Belgische bookmakers (die dus in de goedgekeurde lijst van de Belgische Kansspelcommissie staan) mag uitbaten? Of heb je daar sowieso een vergunning van pakweg Gambling Portal Webmasters Association voor nodig?


Alvast bedankt voor de antwoorden!

uwvriend
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2017 20:43

In België valt reclame maken voor een activiteit onder de hoofdactiviteit. Met andere woorden, als je reclame maakt voor iets illegaals ben je strafbaar. Voor (sport) weddenschappen moet de aanbieder in België beschikken over een F ( F+ voor online) vergunning van de kansspelcommissie, de lijst van deze vergunningen kun je op hun site terugvinden. Als je reclame maakt dus enkel naar de vergunde partijen verwijzen. In praktijk bieden de meeste aanbieders affiliate contracten aan, waarbij je commissie krijgt op het verlies van door jou aangebrachte nieuwe spelers. In deze contracten staat meestal duidelijk in wat je wel en niet mag doen.

Reclame

Terug naar “Praat café”