Rechter partijdig

KJ86
Berichten: 2662

Re: Rechter partijdig

#16 , 27 jul 2017 23:06

Wij leven nu eenmaal in maatschappij waar de kinderen opgevoed worden door de moeder. Dit is al millennia het geval. Ik vind het flauw dat je over geldbedragen(alimentatie, kindergeld, verhoogde uitkeringen, belastingvoordeel) spreekt alsof dat de motivering is om kinderen te mogen opvoeden. Jij hebt blijkbaar moederliefde moet missen, dat wil niet zeggen dat je er een levenswerk van moet maken om de tijd met moeder bij kinderen in te perken.
Je moet naar de norm kijken om een correct maatschappelijk beeld te kunnen vormen.

Je moet eens aan een schoolpoort gaan staan, moeders zijn oververtegenwoordigd .
Je moet eens een dag bij een arts doorbrengen,kinderen worden in het algemeen bijgestaan door hun moeder, bij de ernstige gevallen komt de papa mee.
Een dagje bij de tandarts, moeders.
Een dagje supermarkt, moeders met kinderen.
Een dagje speelplein, moeder kijkt waakzaam aan de kant.
Muziekschool, sport, moeder is taxichauffeur.
Moeder gaat met de kinderen kledij en schoenen kopen.
Moeders maken de boterhammen, moeders koken, moeders wassen, moeders strijken, moeders kuisen,...

Vraag het in uw omgeving of hier op het forum.
Ondanks de aanwezigheid van een vader, ben ik zoals de meesten opgevoed door mijn moeder. De tijd die ik met mijn vader heb doorgebracht, zal veel minder zijn als elk weekend, veel minder als om de twee weken een weekend.
Mijn kinderen zullen opgevoed worden door hun moeder.
Ik zou het niet anders willen.

LeenW
Berichten: 12811

#17 , 27 jul 2017 23:24

Een persoonlijke ervaring is natuurlijk niet representatief. We leven niet meer in de middeleeuwen, het traditionele rollenpatroon is echt wel doorbroken. Ik vind het zelfs zeer beledigend voor vrouwen dat u dat lijstje huishoudelijke taken automatisch aan de vrouw toewijst.

KJ86
Berichten: 2662

#18 , 28 jul 2017 20:01

De overheid heeft gelukkig een oplossing aangeboden via de dienstencheque voor moeders te ontlasten.
Mentaliteitswijziging is voorlopig nog niet aan de orde, zie onderstaand artikel.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2676496

Reclame

JIL
Berichten: 9

#19 , 12 sep 2017 11:35

@TOPICSTARTER

Ik heb de uitleg in uw topic met veel aandacht gelezen en kan lij daar volledig in vinden. Is er nog enige vooruitgang ondertussen?

Alvast bedankt

vllib
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#20 , 12 sep 2017 17:28

Ik vind niet dat wij nu eenmaal leven in een maatschappij waar de kinderen opgevoed worden door de moeder. Wat is opvoeden? Moeder en vader hebben vaak een andere taak in de opvoeding en ik denk niet dat er een typische vadertaak of moedertaak is in de opvoeding. Ik heb vorig jaar tijdens een sinterklaasfeest met de ouders eens genoteerd hoeveel vaders en hoeveel moeders met hun peuter naar het toilet gingen en wat bleek ik had op het einde tweemaal zoveel vaders die met hun peuter naar het toilet meegingen. Ikzelf en vrienden stonden er zelf perflex van. Tijden veranderen en zijn allang veranderd alleen het gerecht moet nog volgen.
@kj86 wat je opnoemt klopt helemaal niet ikzelf heb totaal andere ervaringen.

Terug naar “Praat café”