Wiedewietsaus

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Wiedewietsaus

#1 , 27 mar 2017 16:47

Zou Wiedewietsaus ook mogen verkocht worden in Belgie ???

Een Burger bar in Amsterdam verkoopt Burgers met Wiedewietsaus die gemaakt is van Biologische wiet, want rauwe cannabisbladeren worden tevens steeds meer gebruikt in dressings en pesto’s in verschillende restaurants.

De cannabissaus is een verrassend sausje op mayonaisebasis met biologische rauwe cannabis die goed combineert met burgers en frietjes.’

Zelf nog nooit geproefd, maar vroeg me toch af of dit ook verboden was in Belgie, ze word toch gemaakt van de zaden en plant, behoren tot de meest voedzame zaden ter wereld .

Of word dit gerekend tot drugs ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#2 , 27 mar 2017 17:14

Ik ben geen absolute expert, maar voor zover ik weet zit de THC (actieve bestanddeel van cannabis) in hoofdzakelijk in de bloemknoppen van vrouwelijke planten en niet zozeer in de bladeren. Hennep (zoals de plant eigenlijk heet) wordt ook op grote schaal voor andere doeleinden gekweekt (vezels, eetbare zaden) dan om er drugs van te maken, maar dan is het THC gehalte zeer laag.
"sowieso" schrijf je zo.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 27 mar 2017 17:57

Zolang men van de wiedewietsaus niet kierewiet wordt zal het wel mogen denk ik.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mar 2017 19:37

terug een gat in de markt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Praat café”