Rechten studeren KUL

moems
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Rechten studeren KUL

#1 , 01 mar 2017 20:54

Beste

Ik heb nu mijn secundaire diploma TSO Toerisme ik vroeg me af is het eigenlijk haalbaar voor iemand die uit een TSO richting komt Rechten te gaan studeren aan de KUL ik ben zeer gemotiveerd maar ik weet niet als ik veel leerstof op een kort termijn aankan

MVG

Moemin

LeenW
Berichten: 12813

#2 , 01 mar 2017 23:47

Dit lijkt mij meer iets voor een onderwijsforum dan een juridisch forum.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 20 mar 2017 21:56

Beste

http://gf.vub.ac.be/onderwijskiezer-sla ... erwijs.php en dan even zoeken op 'studierendement'. Slaagkansen in bachelor rechten gaan van 8,46 % voor BSO over 11,91 % voor 'onthaal en PR' TSO naar 24;30 % boekhouden informatica TSO. Hoogste slaagkans is er voor richtingen met ofwel een sterke inslag klassieke talen (Latijn en Grieks) of voor sterk wiskundige richtingen. Maar zoals je merkt zijn TSO gediplomeerden zeker niet automatisch kansloos. Uiteraard moet je wel in staat zijn aanzienlijke volumes te studeren (in elke universitaire richting). Dat kan je ook leren...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 20 mar 2017 23:42

We kennen je natuurlijk niet persoonlijk en je kan altijd de uitzondering zijn die de regel bevestigt, maar de slaagkansen van iemand met een TSO achtergrond in een theoretische richting zoals rechten zijn gewoon niet goed. En dat je nu al aan het twijfelen slaat, maakt het er volgens mij niet beter op.

Waarom begin je niet met een professionele bachelor rechtspraktijk? Daarna kan je een schakelprogramma volgen en alsnog afstuderen als master in de rechten. Toegegeven, het duurt 2 jaar langer, maar dat is nog altijd beter dan 2 jaar te sukkelen in een academische bachelor om dan niet meer te mogen verder studeren en gedesillusioneerd alsnog die professionele bachelor aan te vangen.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Praat café”