sexuele intimidatie/handelingen op de werkvloer

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

sexuele intimidatie/handelingen op de werkvloer

#1 , 13 jan 2017 10:05

in hoeverre kan een parlementair hiervoor vervolgd worden of valt dit onder hun onschendbaarheid?
is er geen meldingsplicht voor wie hiervan op de hoogte is?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ngen.dhtml
- "Mannen vol macht zijn dol op seks, meer dan anderen. Velen van hen aarzelden dan ook niet hun broek in hun kabinet uit te trekken voor een intiem momentje met een assistente of secretaresse."
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jan 2017 10:22

Word het parlement wel aanzien als werkplek, is daar een ondernemingsraad, een comité veiligheid en is er daar een syndicale afvaardiging?

Hangt er een werkplaats reglement enz..

Voor mij is dit geen werkplaats maar een bruine kroeg.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jan 2017 10:27

Word het parlement wel aanzien als werkplek, is daar een ondernemingsraad, een comité veiligheid en is er daar een syndicale afvaardiging?

Hangt er een werkplaats reglement enz..

Voor mij is dit geen werkplaats maar een bruine kroeg.
er zijn sectoren die vrijgesteld zijn van een arbeidsreglement

er zijn vakbonden voor overheidspersoneel

een kabinet waar een secretaresse werkt zal altijd zeker een werkplek zijn
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jan 2017 10:28

in hoeverre kan een parlementair hiervoor vervolgd worden of valt dit onder hun onschendbaarheid?
Onschendbaarheid betekent totaal niet dat een parlementair boven de wet staat. Meer info kan je hier terugvinden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Parlement ... ndbaarheid
is er geen meldingsplicht voor wie hiervan op de hoogte is?
Als die er al zou zijn, is de auteur van het boek waarover sprake zwaar in de fout gegaan door deze zaken niet te melden.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ngen.dhtml
- "Mannen vol macht zijn dol op seks, meer dan anderen. Velen van hen aarzelden dan ook niet hun broek in hun kabinet uit te trekken voor een intiem momentje met een assistente of secretaresse."
Sorry, maar dit is een boek van een uitgerangeerde, op wraak beluste politica die goed weet dat dit soort verhalen zal verkopen. Schandalig dat dit mens geld probeert te verdienen op deze manier, maar bon... Ze noemt geen namen, dus ze kan en mag beweren wat ze wilt. Als ze morgen een boek schrijft over het feit dat er parlementairen op de hoogte zijn van de een geplande buitenaardse invasie, en er zelfs aan meewerken, maar dat ze geen namen zal noemen, dan mag ze dit boek ook schrijven. Of ze geloofwaardig is, da's een andere discussie...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jan 2017 10:31


er zijn vakbonden voor overheidspersoneel

een kabinet waar een secretaresse werkt zal altijd zeker een werkplek zijn
Ik denk niet dat daar personeel in dienst is van een Kamerlid, wel van de fractie van de politieke partijen, maar niet in dienst van volksvertegenwoordiger of minister X
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Praat café”