Interessante fiscale topics

Graydon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Interessante fiscale topics

#1 , 20 nov 2016 16:33

Hallo allemaal,

Ik zit een beetje met een vervelende vraag. Ik ben een derdejaarsstudent accountancy-fiscaliteit. Net zoals velen moet er in het kader van de bachelorproef een paper geschreven worden. Nu zit ik een beetje in de knoop met het onderwerp. Zo beschik ik (nog) niet over voldoende vakkennis om eventuele interessante onderwerpen die op dit gewijzigd worden, of nog gaan wijzigen te voorspellen.

Heb al eens een navraag gedaan bij een erkend boekhouder-fiscalist, en deze raadde me aan de paper te schrijven over autokosten. Omdat dit toch wel een vrij grote problematiek is in België. Echter heb ik hier al enkele opzoekingen over gedaan, maar ik zit toch wel met de vraag of ik hier 15 pagina's (doorlopende tekst) mee vol krijgt. Ook hoe giet ik zo'n onderwerp in een centrale vraag?

Ook had ikzelf gedacht om een stuk te schrijven over de investeringsaftrek, met als centrale vraag; "Hoe de investeringsaftrek optimaal benutten?"
Dit raadde de boekhouder echter af, hierin zou ik me vast werken omdat dit zeer complexe materie is.

Nu, de concrete vraag: zijn er nog eventuele andere interessante fiscale topics die in kan gebruiken om eventueel een paper over te schrijven? Of zijn deze autokosten echt zo interessant?

Alvast bedankt!

LeenW
Berichten: 12825

#2 , 20 nov 2016 16:59

Ik denk ook niet dat je daarmee aan 15 blz gaat geraken. Je kunt het misschien iets uitbreiden naar "gemengd gebruik van bedrijfsmiddelen", qua btw zeker interessant want dan zit je dan met het recent gewijzigde Art 45 §1 quinquies, waar toch veel verwarring rond lijkt te zijn. Schrijf daar een goede paper over en ik zie een reële kans op dat deze vaak gelezen zal worden.

Reclame

Terug naar “Praat café”