vriend in de gevangenis

laura l
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

vriend in de gevangenis

#1 , 28 okt 2016 10:54

Mijn vriend is opgepakt. Nu vroeg ik mij af als ik naar de politie bel om te vragen als ze meer weten, of ze die informatie ook vrij zouden geven aan mij? Want ik weet niet zeker als ze dat alleen aan de familie vrijgeven.
Ik ben ondertusse ook al een paar keer gebeld geweest door een privenummer. Ik heb nooit kunnen opnemen door omstandigheden. Maar nu vroeg ik me af of dat men vriend zou kunnen zijn die vanuit de gevangenis belt?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 okt 2016 12:23

Telefonisch gaan ze u dat NOOIT geven

ford 2
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 nov 2016 22:04

als je niet samen woont is het moeilijk om informatie te krijgen , dan maar gaan bezoeken ,

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 03 nov 2016 23:15

Voor bezoek in gevangenis moet u dan ook nog de toestemming krijgen .
Bij voorhechtenis zal dat als buitenstaander (geen familie) al zeer moeilijk zijn.
Politie zal trouwens nooit info vrijgeven aan derden dat kan enkel een magistraat of met die zijn toestemming.

Duralexia
Berichten: 41

#5 , 07 feb 2017 17:33

Ik ben ondertusse ook al een paar keer gebeld geweest door een privenummer. Ik heb nooit kunnen opnemen door omstandigheden. Maar nu vroeg ik me af of dat men vriend zou kunnen zijn die vanuit de gevangenis belt?
Yep, dat is je vriend

artemis
Berichten: 3293

#6 , 07 feb 2017 18:45

Je vriend in voorhechtenis bezoeken zou in principe mogelijk moeten zijn 'als' hij bezoek in het algemeen mag krijgen.
Wel moet hij je naam op zijn 'bezoekerslijst' toevoegen want onbekende of ongewenste bezoekers worden niet toegelaten.
Neem contact met iemand van zijn familie of met een vertrouwenspersoon die daar zeker contact met hem heeft. Vraag dat hij je naam toevoegt aan de bezoekerslijst en spreek met de andere mogelijke bezoekers af wanneer je wil gaan want hij mag maar 1x bezoek per dag ontvangen indien glasbezoek. Bij tafelbezoek ook slechts 1x bezoek per dag doch dit maar een paar keer per week (3?).
Glasbezoek of tafelbezoek is een keuze van de gedetineerde (het eerste kan meer keren per week dan het tweede). Je kan ook met iemand afspreken om samen te gaan, mits die persoon ook op zijn bezoekerslijst staat uiteraard.
Check de modaliteiten bij de gevangenis in kwestie (exacte bezoekuren etc). De eerste keer zal je wat vroeger moeten gaan om je persoonsgegevens in te laten scannen en er zal dan ook een foto van je genomen worden.

Terug naar “Praat café”