Prijs op website

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Prijs op website

#1 , 03 jul 2016 10:25

Veel restaurants hebben nu ook een website, maar helaas word deze weinig tot nooit aangepast !

Verschillende restaurants waar ik ga klopt de prijs niet op de kaart met deze op de website !

VB: Nu zaterdag zoals elke zaterdag ga ik met inwonende zoon uit eten, waar naar toe is elke week het probleem en soms zoek ik op het internet naar een restaurant, nu gisteren kwam ik er één tegen waar ik in een 5 tal jaar niet meer geweest was en ik kijk naar de prijzen en vond dit nogal goed koop, en besloot naar daar te gaan, tot de grote verrassing, de prijs waren merkelijk hoger, nu deze morgen vergeleek ik deze prijzen en er was een prijs verschil voor drie personen toch van 35€ !

Nu vraag ik me echt af of dit door de beugel kan, het enigste wat ik kan doen is dit melden op tripadvisor.

En zo ken ik veel restaurants waar ik ga waar de prijzen niet het zelfde zijn als op het net.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 03 jul 2016 12:06

Behoort dit niet tot bedrieglijke reclame.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jul 2016 12:13

ik heb daar ook al aan gedacht, ik ga dit elke keer als ik dit zie op het tripadvisor zetten, dit is ook nooit goede reclame, en deze morgen heb ik een mail verstuurt naar een restaurant waar ik deze week dins of woensdag ga en gevraagd of de prijzen van de website de zelfde zijn als op de kaart in het restaurant, ben benieuwd wat hun antwoord gaat zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 03 jul 2016 12:26

"ja meneer, we hebben onze prijzen net verhoogd, de site is nog niet aangepast"

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jul 2016 19:17

Veel restaurants hebben nu ook een website, maar helaas word deze weinig tot nooit aangepast !

Verschillende restaurants waar ik ga klopt de prijs niet op de kaart met deze op de website !

VB: Nu zaterdag zoals elke zaterdag ga ik met inwonende zoon uit eten, waar naar toe is elke week het probleem en soms zoek ik op het internet naar een restaurant, nu gisteren kwam ik er één tegen waar ik in een 5 tal jaar niet meer geweest was en ik kijk naar de prijzen en vond dit nogal goed koop, en besloot naar daar te gaan, tot de grote verrassing, de prijs waren merkelijk hoger, nu deze morgen vergeleek ik deze prijzen en er was een prijs verschil voor drie personen toch van 35€ !

Nu vraag ik me echt af of dit door de beugel kan, het enigste wat ik kan doen is dit melden op tripadvisor.

En zo ken ik veel restaurants waar ik ga waar de prijzen niet het zelfde zijn als op het net.
Beste,

Lijkt me een inbreuk op de prijsaanduiding. Deze moet ondubbelzinnig zijn (art. VI.3 WER). Aangezien de aangeduide prijs in hun restaurant verschild van de prijs op die van hun website, is er sprake van dubbelzinnige aanduiding waarop strafsancties staan (art. XV.83 WER).

Mvg,

Van Camp

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 jul 2016 19:54

Ik ga stelsel matig elk restaurant waar ik ga eten en er is prijs verschil een mail sturen met deze wet artikels, het gaat me echt niet om de meer prijs als die ten minste het waard is, maar om het principe, dat een prijs ook moet ge eerbiedig worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mbbs1024
Berichten: 474

#7 , 03 jul 2016 20:32

Als je een smartphone hebt kan je denk ik als je de rekening krijgt, en die is hoger dan aangekondigt op hun website, eisen dat je het op de website
aangeduide bedrag betaalt.
In een winkel is dat ook zo, als er aan de kassa een hoger bedrag aangerekend wordt dan wat er aangeduid staat, moeten ze de rekening daaraan aanpassen, of is dit niet van toepassing op restaurants ?

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jul 2016 20:39

Ik denk dat dit moeilijk gaat daar je eerst een kaart krijgt met de hogere prijzen op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12828

#9 , 03 jul 2016 21:01

Je mag hen wel bij het bestellen daarop wijzen.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 04 jul 2016 10:57

Heb van één restaurant zelfs al een antwoord had

Goedenavond

Onlangs zijn de prijzen van het vlees met € 1 verhoogd en op de website nog niet aangepast

Met vriendelijke groet,

Pxxxxxxxr Lxxxxe
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12828

#11 , 04 jul 2016 10:58

"ja meneer, we hebben onze prijzen net verhoogd, de site is nog niet aangepast"
Heb van één restaurant zelfs al een antwoord had

Goedenavond

Onlangs zijn de prijzen van het vlees met € 1 verhoogd en op de website nog niet aangepast

Met vriendelijke groet,

Pxxxxxxxr Lxxxxe

Wat win ik nu, lowie?

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 04 jul 2016 11:04

een nieuwe glazen bol, maar ik ga daar elke week een paar mailen en ook de artikel van de wet bij zetten.

Zou dit eigenlijk ook moeten doen voor de tickets van de witte kassa.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WP002
Berichten: 1479

#13 , 05 jul 2016 19:40

Je kan daar moeilijk over gaan doen en de politie erbij halen om de nodige vaststellingen te laten doen en vervolgens klacht indienen bij de FOD economie. De kans dat u dan ooit nog in het restaurant zal kunnen gaan eten, behalve met een papieren zak over uw hoofd, schat ik eerder klein in.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 05 jul 2016 19:43

Je kan daar moeilijk over gaan doen en de politie erbij halen om de nodige vaststellingen te laten doen en vervolgens klacht indienen bij de FOD economie. De kans dat u dan ooit nog in het restaurant zal kunnen gaan eten, behalve met een papieren zak over uw hoofd, schat ik eerder klein in.
Dit is het natuurlijk, maar je kan wel elke keer een anonieme mail sturen, en ook voor de witte kassa en zo de mensen van de horeca hun websites doen aan passen zonder inspectie en zonder de politie !

Met een paar maanden hou ik jullie op de hoogte !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WP002
Berichten: 1479

#15 , 05 jul 2016 19:45

Met een paar maanden hou ik jullie op de hoogte !
Heel graag, lowie, want ik wil graag weten hoe dit afloopt.

Terug naar “Praat café”