Jong koppel op straat tijdens verhuring

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

Jong koppel op straat tijdens verhuring

#1 , 01 jun 2016 13:53

Ik zag het volgende nieuwsartikel:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160601_02317808

Ik stelde mij hierbij toch wel wat vragen.

Welke rechter zal er zomaar een koppel op straat zetten, die als ze huurachterstand hadden, en die ondertussen terug in orde gebracht heeft?
Hoe kan het zijn dat er plots een deurwaarder stond met een vonnis, en men nooit een oproeping tot vredegerecht gekregen heeft?
Waarom heeft de eigenaar toch een procedure opgestart bij het vredegerecht, als de huurachterstand al tijden geleden vereffend was?
En zelfs al zou de achterstand nog niet opgehaald zijn, welke vrederechter gaat meteen over tot ontbinding, in plaats van een minnelijk voorstel (afbetalingsplan) voor te stellen?

Volgens mij hebben de huurders in dit verhaal niet het volledige plaatje verteld, ofwel klopt zowat al mijn kennis van het recht niet.

Jullie meningen?

LeenW
Berichten: 12825

#2 , 01 jun 2016 13:57

Oppassen met die artikels, Het Nieuwsblad is de laatste tijd richting sensatieblad aan het gaan. Ik denk ook dat niet heel het verhaal verteld wordt, vooral omdat de tegenpartij niet aan het woord komt.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 jun 2016 15:37

Heb persoonlijk al meegemaakt dat vrederechter heel kort op de bals speelde omdat hij diezelfde huurder al 3 x voor zich had gehad, telkens in een andere woning, met een andere verhuurder en telkens voor huurachterstand.
Hopelijk doet verhuurder hier binnenkort ook zijn verhaal.

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#4 , 01 jun 2016 16:18

Mij lijkt dit een raar artikel.
Dit koppel moet toch minstens gedagvaard geweest zijn vooraleer die rechter een vonnis kan vallen tot uitzetting?
En dan veroordeeld zijn voor sommen die je al betaald hebt en je kunt het bewijzen met bankafschriften, en niet in verzet gaan? Dit kan toch niet kloppen?
Tenzij natuurlijk dat dit koppel zijn kat gestuurd heeft naar de rechtbank.

neen neen, dit stinkt uren in de wind.

giserke
Berichten: 2434

#5 , 01 jun 2016 16:19

Heb persoonlijk al meegemaakt dat vrederechter heel kort op de bals speelde omdat hij diezelfde huurder al 3 x voor zich had gehad, telkens in een andere woning, met een andere verhuurder en telkens voor huurachterstand.
Hopelijk doet verhuurder hier binnenkort ook zijn verhaal.
Dat de vrederechter kort op de bal speelt in dit geval is terecht, maar hij kan geen vonnis vellen zonder dat de tegenpartij gedagvaard werd.

Terug naar “Praat café”