gebruikersvoorwaarden!

jef007
Topic Starter
Berichten: 1683

gebruikersvoorwaarden!

#1 , 09 mei 2016 13:03

Misschien ook nog eens de gebruikersvoorwaarden bekijken alvorens te volharden in de boosheid?

6. Het gebruik van dit forum is een gunst, geen recht. Toegang tot het forum kan op elk moment en aan eender wie om welke reden dan ook zonder enige voorafgaande waarschuwing ontzegd worden.

is dit geen vorm van dictatuur???

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mei 2016 13:08

Tuurlijk niet. Als iemand een parking heeft en door middels van de correct aangebrachten markeringen/tekens de toegang tot die parking verbied voor alle chauffeurs behalve deze die hij kent en vertrouwt, zal je dat toch ook niet raar vinden?

Dit forum is eigendom van een privé-persoon en hij kan om het even welke reden (behalve discriminatie) geven om iemand de toegang te verbieden, net zoals dit eigendom een fysieke parking zou zijn. Het feit dat iedereen zich hier kan registreren, maakt het op dit vlak niet anders.

Tenzij u vindt dat u op uw eigendom (huis, auto, ...) iedereen voor altijd moet toelaten, zelfs al zouden die personen van u ooit eens de toelating gekregen hebben om erin te komen/ermee te rijden?

LeenW
Berichten: 12839

#3 , 09 mei 2016 13:11

Voor alle duidelijkheid, dat was een post in eigen naam, geen dreigement of zo. Als een moderator al een paar keer heeft gezegd waarom een topic gesloten wordt, en die persoon blijft maar dezelfde topics opnieuw aanmaken, dat moet het toch ergens stoppen, niet?

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 09 mei 2016 14:20

Inderdaad moet dit gestopt worden, 99,9% van de gebruikers van dit forum gebruiken het waarvoor het tot stand kwam, dus laat het niet tot een tweederangs forum komen door enkelingen. Ikzelf heb hier al veel goede zaken opgestoken en bijgeleerd, waarvoor mijn bijzondere dank.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jef007
Topic Starter
Berichten: 1683

#5 , 09 mei 2016 14:23

6. Het gebruik van dit forum is een gunst, geen recht. Toegang tot het forum kan op elk moment en aan eender wie om welke reden dan ook zonder enige voorafgaande waarschuwing ontzegd worden.

ik spreek me niet uit over deze of gene persoon maar ik heb bedenkingen bij punt 6 van uw gebruiksvoorwaarden

LeenW
Berichten: 12839

#6 , 09 mei 2016 14:45

Is dit een dictatuur? Uiteindelijk wel, we zitten met 1 persoon die dit forum opgericht heeft, de verantwoordelijk en (misschien het belangrijkste) de kosten draagt. Dit is met andere woorden geen openbare instelling, maar een privé initiatief. Dat die persoon dan kan beslissen dat er iemand van het forum verwijderd kan worden, vind ik persoonlijk niet meer dan normaal.

Voor 99,99999% van de gevallen gaat het niet nodig zijn om die regel in te roepen. Voor wie braaf de regels volgt, is er geen probleem. Voor wie één overtreding maakt, is er geen probleem. Voor wie twee overtredingen maakt, is er geen probleem. Voor wie na enkele overtredingen een bericht krijgt van de moderatoren, is er ook geen probleem. Maar ergens houdt het wel op.

Het is uiteindelijk een keuze die je zelf maakt. Of je doet een deftige poging de regels van het forum te volgen zodat je gratis juridisch advies kunt inwinnen, of je zoekt een alternatief.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 09 mei 2016 14:51

Voor alle duidelijkheid, dat was een post in eigen naam, geen dreigement of zo. Als een moderator al een paar keer heeft gezegd waarom een topic gesloten wordt, en die persoon blijft maar dezelfde topics opnieuw aanmaken, dat moet het toch ergens stoppen, niet?
dat "dreigement" is een simpele verwijzing naar de voorwaarden van de site die de gebruiker gelezen heeft én waarmee hij akkoord moest gaan voor hij op dit forum iets kon uitrichten. Geen dreigement dus, gewoon iemand die geheugenverlies heeft, op zijn eigen akkoord wijzen :).

Zoals je zelf zegt staat het de persoon vrij om niet naar deze site te gaan als hij niet tevreden is met wat wij hier doen met zijn account. Er zijn mogelijks véél betere sites, al ben ik die nog niet tegengekomen. Als hij zich echter op dit forum blijft begeven en zich niet schikt naar onze voorwaarden, zal hij ook geen recht krijgen om nog vragen te stellen.

TheJudge007
Berichten: 366

#8 , 09 mei 2016 15:08

jef007, dit forum is geen vorm van dictatuur. Belgie is toch ook geen dictatuur ?

Het valt me echter wel op dat uw posts en die van mij regelmatig opgekuist worden in een kuisbeweging. We mogen ons reeds tevreden stellen met een uitleg, wat conform de forumregels zelfs niet nodig is.

TheJudge007
Berichten: 366

#9 , 09 mei 2016 15:36

Als hij zich echter op dit forum blijft begeven en zich niet schikt naar onze voorwaarden, zal hij ook geen recht krijgen om nog vragen te stellen.
En over wie gaat het dan ? Want dat is hier vanaf post 1 nog steeds niet duidelijk.

TheJudge007
Berichten: 366

#10 , 09 mei 2016 15:38

Er zijn mogelijks véél betere sites, al ben ik die nog niet tegengekomen.
Verduidelijk "betere sites".

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 09 mei 2016 15:43

Als hij zich echter op dit forum blijft begeven en zich niet schikt naar onze voorwaarden, zal hij ook geen recht krijgen om nog vragen te stellen.
En over wie gaat het dan ? Want dat is hier vanaf post 1 nog steeds niet duidelijk.
Regelmatige lezers hier weten wel wie bedoeld wordt.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#12 , 09 mei 2016 15:49

Als hij zich echter op dit forum blijft begeven en zich niet schikt naar onze voorwaarden, zal hij ook geen recht krijgen om nog vragen te stellen.
En over wie gaat het dan ? Want dat is hier vanaf post 1 nog steeds niet duidelijk.
Ik zie niet welk belang het voor jou heeft wie allemaal door ons gecontacteerd wordt.
Er zijn mogelijks véél betere sites, al ben ik die nog niet tegengekomen.
Verduidelijk "betere sites".
ik zie niet in wat daar aan te verklaren is? Mogelijks vindt iemand de gratis google beter (met hun antwoordvoorspelling), mogelijks vind iemand de betalende sites van kluwer (jura.be, ...) beter, mogelijks amuseert iemand zich liever op de oude newsgroups, ... iedereen heeft zijn eigen voorkeur.

jef007
Topic Starter
Berichten: 1683

#13 , 09 mei 2016 19:42

mi antwoordt u naast de kwestie.
u haalt voorbeelden aan waar de forumdeelnemers buiten de lijntjes kleuren
maar
in uw regel 6 van de gebruiksvoorwaarden staat : "Toegang tot het forum kan op elk moment en aan eender wie om welke reden dan ook zonder enige voorafgaande waarschuwing ontzegd worden".

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#14 , 09 mei 2016 20:46

Ja, en wij zullen dat dan ook enkel gebruiken wanneer we het nodig achten. Iemand die niks mis doet en zich dus gedraagt naar wat wij vragen, zal niet geband worden. Iemand die koppig zijn eigen ding doet en daarbij moderatoren/webmaster in het werk steekt, kan als het de spuigaten uitloopt wel zich aan een ban verwachten.

Tenzij webmaster het plots nodig zou vinden om het forum te sluiten of een andere manier van werken te hebben, hoeft dus bijna niemand iets te "vrezen".

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#15 , 09 mei 2016 20:48

Mensen aub laat ons dit forum welke hoog aanzien word, en waar heel wat leerrijke berichten dagelijks in gepost worden, niet bezoedelen door een enkeling, daar moeten we toch onze tijd niet aan verprutsen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Praat café”