gebruikersvoorwaarden!

Johan Daelemans
Berichten: 301

Re: gebruikersvoorwaarden!

#31 , 10 mei 2016 19:30


NEEN. Bedankt. Er zijn grenzen aan alles en die werden zeer ver overschreden.
Luisteren??? Naar de onzin van een grootspreker?
Ik denk eerder aan de slachtoffers die hij heeft gemaakt.
Ik had niet door dat we het hier enkel hadden over de 'sterfhuisconsulent'.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#32 , 10 mei 2016 19:33


Ik had niet door dat we het hier enkel hadden over de 'sterfhuisconsulent'.
Van den tijd dat ik hier kom heb ik nog niemand gebannen geweten, dan hem !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12824

#33 , 10 mei 2016 19:59


Ik had niet door dat we het hier enkel hadden over de 'sterfhuisconsulent'.
Van den tijd dat ik hier kom heb ik nog niemand gebannen geweten, dan hem !
Wat meteen duidelijk maakt dat de webmaster geen misbruik maakt van deze regel.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#34 , 10 mei 2016 20:20


Echter, de manier waarop hij zowel hier als op andere websites als via privé-mail tekeer gaat kan niet door de beugel.
En als men nu eens de lange tenen zou intrekken en gewoon eens beginnen met te luisteren?
NEEN. Bedankt. Er zijn grenzen aan alles en die werden zeer ver overschreden.
Luisteren??? Naar de onzin van een grootspreker?
Ik denk eerder aan de slachtoffers die hij heeft gemaakt.

Hierbij betuig ik mijn uitdrukkelijke steun aan de beheerders van het forum.
Zij hebben de juiste beslissingen genomen en hopelijk blijft dat zo.
Volledige mee eens.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#35 , 10 mei 2016 20:23


Ik had niet door dat we het hier enkel hadden over de 'sterfhuisconsulent'.
Van den tijd dat ik hier kom heb ik nog niemand gebannen geweten, dan hem !
oh, er zijn er velen hoor. Vroeger veel spammers (automatische bots), nu soms nog eentje die "gewoon" spamt. Omwille van het overschrijven van bepaalde andere regels is het echter héél zeldzaam. Dan hebben die mensen in principe altijd wel voldoende waarschuwingen gehad zodat ze niet verrast kunnen zijn dat we het beu zijn dat we telkens moeten ingrijpen of berispen. Wat niet wil zeggen dat we het uitzonderlijk niet na 1 post zouden kunnen doen.
Zou het dit forum ook niet dienen om iedereen aan het woord te laten - ook al is het niet volgens de regels van de 'beleefdheid'?
het grote verschil met fora zoals politics.be is dat men op die site niet het aantal vrijwilligers heeft die mensen gefundeerd juridisch advies willen geven. Wij weten dat de meeste van die mensen geen nood hebben aan de manier waarop men op politics.be vaak reageert. Vandaar dat wij de teugels hier een stuk strakker houden. Dus ja, we eisen wel wat beleefdheid.

Vandebos
Berichten: 16087

#36 , 11 mei 2016 11:31

Gebruikers komen hier om te kijken of ze een oplossing kunnen vinden die ze nog niet kennen voor een juridisch probleem dat ze ervaren. Dat en dat alleen is het doel van JF.

Het is dan ook vanuit dat oogpunt dat dit forum wordt gemodereerd en het klassieke gal spuwen, dwaas posten, vingerwijzen of loos posten zonder bij te dragen aan een topic relatief streng wordt bekeken.

Om een ban te bekomen moet je echter ver buiten de vastgelegde lijntjes blijven kleuren na herhaalde waarschuwingen... In het meer dan een decennium dat ik actief meewerk met dit forum durf ik gerust verklaren dat op spammers na het gemiddelde aantal bans minder dan 1 per jaar bedraagt (Als het enkel van mezelf afhing zou dit aantal een beetje hoger liggen doch er is een vastgelegde werkwijze die we steeds respecteren.).

Als ik dan terugkijk op de feitelijke bans zie ik voornamelijk ex leden die :

- consequent niet ter zake doende, kwetsend advies verstrekten aan koppels in echtscheiding,
- juristen die JF meer beschouwden als een onontgonnen gebied voor het winnen van klanten,
- een paar klassieke galspuwers,

al bij al een extreem liberaal beleid lijkt het me...

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#37 , 11 mei 2016 15:19

Louter voor de volledigheid:

"sterfhuisconsulent" werd op de hoogte gebracht van het feit dat hij niet langer toegang heeft tot deze website.
Er werden 3 redenen aangehaald.
"Gebruik van meerdere gebruikersaccounts" werd niet als reden aangehaald omdat we vandaag op basis van een IP-adres onmogelijk met hoge graad van zekerheid kunnen zeggen wie wat waar plaatst als bericht. Bovendien hebben we in het verleden die reden ook nog nooit gebruikt als een voldoende voorwaarde om iemand de toegang te ontzeggen.
De hoofdredenen zijn de ongepaste aard van de berichten, het herhaaldelijk negeren van de waarschuwingen van de moderatoren, het spammen van forumgebruikers via privé-bericht en het versturen van op zijn minst weinig subtiele email-berichten aan mijn adres.
Wat ons betreft is dit incident gesloten.

Bart / Webmaster

Terug naar “Praat café”