Masterproef onderzoek - attitude tegenover reclameadvertenties

nonavanaken
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Masterproef onderzoek - attitude tegenover reclameadvertenties

#1 , 18 apr 2016 16:44

Hallo iedereen

Ik ben Nona Vanaken en ik doe momenteel onderzoek naar attitudes tegenover reclameadvertenties. Dit onderzoek voer ik naar aanleiding van mijn masterproef voor de opleiding Communicatiewetenschappen aan de KU Leuven.

De survey neemt slecht een 10-tal minuten van uw tijd in beslag. Als u deelneemt maakt u ook kans op een bioscoopticket of een bon van Media Markt!

https://fswkuleuven.eu.qualtrics.com/SE ... 6c7tKwqq3z

Alle antwoorden worden volledig anoniem verwerkt. Indien u vragen heeft, kan u mij altijd contacteren op het e-mailadres nona.vanaken@student.kuleuven.be

Alvast bedankt voor uw deelname!
Nona Vanaken

duma
Berichten: 2871

#2 , 18 apr 2016 17:08

Ik heb, mijn eigen masterproef en bijhorende rot-enquête indachtig, mijn goed hart laten zien. ;)

mbbs1024
Berichten: 474

#3 , 19 apr 2016 22:05

Ik erger me blauw aan al die reclame, en aangezien de eerste vraag van de enquete was om naar 3 reclamefilmpjes te kijken heb ik afgehaakt.
Hierbij wat ik over die reclame vindt, hopelijk ben je er iets mee:

- Op een aantal zenders is er zoveel reclame dat het wel lijkt of de reclame af en toe onderbroken wordt door een programma.
- Als ik de programma's niet kon opnemen en achteraf bekijken, waarbij ik de reclame kan doorspoelen zou ik niet meer naar die zenders kijken.
- Op een bepaald moment was de frekwentie van een bepaalde reclamespot zodanig hoog dat ik het bedrijf gekontakteerd heb
om hen te vragen ermee te stoppen, met de mededeling dat ik hun reclame zo kotsbeu was dat als ik zo een product nodig zou hebben
het zeker bij een ander bedrijf zou aankopen.
- ik zou er geen bezwaar tegen hebben als de reclame tussen twee programma's in zou zitten, maar al die onderbrekingen in een programma
zelf zijn er teveel aan. Een film 1 maal onderbreken is desnoods ook nog aanvaardbaar, maar als ze een aflevering van een serie al 3 maal
onderbreken is dat niet meer om aan te zien.

Reclame

duma
Berichten: 2871

#4 , 20 apr 2016 09:32

Daar ging het onderzoek helemaal niet over mbbs1024 :)

nonavanaken
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 apr 2016 12:53

Heel erg bedankt duma :)

Terug naar “Praat café”