voorwaarden energie lening

sorbonne
Topic Starter
Berichten: 27

voorwaarden energie lening

#1 , 13 apr 2016 17:43

Beste mensen ,

Ik heb zo een vraagje inzake de voorwaarden van een energielening.
Wij zijn van plan om zonnepanelen te gaan gebruiken voor onze woning ( reden is het redelijk hoog oplopen van stroomafname, die niet te wijten is aan verwarming ).
Nu lijkt mij een energielening een goede zaak ( 2 % ) maar dan zijn 3 voorwaarden aan verbonden.
1. hoge rendement verwarming installatie ( ok pellet installatie is opgenomen als hoog rendement )
2. dubbel glas ( ok)
3. dakisolatie. ( niet aanwezig)
Nu voldoen we aan 2 eisen , maar niet aan alle 3 .
Nu vraag ik mij eigenlijk af, als ik deze nu aanvraag zonder direct te voldoen aan deze 3 eisen , wat eigenlijk de gevolgen kunnen zijn qua boete of dergelijke.
Soms weegt de eventuele boete niet direct op tegen de investeringen die je eerst moet doen , voor je je eigenlijke investering wil waarmaken.

Dank voor de door u genomen moeite om te antwoorden

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 apr 2016 18:41

Je zal in de eerste plaats naar de voorwaarden van de lening/subsidie moeten kijken. Ik weet niet over welke lening het juist gaat, dus ik zou het je niet kunnen zeggen.

Sowieso lijkt het me niet meer dan logisch dat indien een lening, een subsidie of een andere financiële gunstmaatregel wordt toegekend op basis van bewust foutief verschafte gegevens (bedrog), het volledige bedrag + interesten teruggevorderd kan worden. Daarbovenop is een boete, bijkomende schadevergoeding ook eventueel mogelijk.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 14 apr 2016 10:26

Voor zonnepanelen is het verplicht om dakisolatie te hebben.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Praat café”