Reglementitis Vlaanderen in Actie

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: Reglementitis Vlaanderen in Actie

#16 , 04 mar 2016 15:20

Zo'n ventilatie tovert geen stofdeeltjes, de lucht die binnenkomt is net dezelfde als diegene die door je open raam naar binnen komt,
De ventilatestroom hoe klein ook jaagt de stofdeeltjes die zich in huis bevinden in het rond.
Het is geen kwestie van stodfeeltjes die van straat komen, al is dat ook mogelijk natuurlijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

pho450
Berichten: 192

#17 , 04 mar 2016 15:52

Bij het openzetten van een raam is geen filter noodzakelijk en stapelt zich ook geen vuil op in zo'n ding.
Kan ik natuurlijk niks tegen in brengen. Ik ben in ieder geval tevreden dat ik nu 's morgens in een relatief warme en fris ruikende slaapkamer kan wakker worden, terwijl het vroeger kiezen was tussen een muffe of koude (in de winter) slaapkamer. Het straatlawaai komt gratis mee met de koude.
Ik weet niet waar u uw filters koopt maar mijn F9 elektrostatisch onding (da's dan nog alleen de fijnfilter) kost een stukje meer dan die 25 Euro/jaar.
Ik had het dan ook over basisfilters (bv G3). Als je geen klachten hebt als je gewoon het raam openzet, waarom zou je dan voor je ventilatie een F9 filter zetten?
Let wel, ik ben pro lage-energiewoningen maar hoe verder men doordrijft, hoe hoger de kosten, terugverdientijd en hoe lager het rendement.
Ben ik het mee eens. Een goed geïsoleerde woning kost niet zo veel meer dan een "standaard".
De ventilatestroom hoe klein ook jaagt de stofdeeltjes die zich in huis bevinden in het rond.
Het is geen kwestie van stodfeeltjes die van straat komen, al is dat ook mogelijk natuurlijk.
Alle stofdeeltjes komen uiteindelijk wel van buiten hoor. Wat doen je stofdeeltjes als je je raam openzet?

Reclame

Terug naar “Praat café”