Thesisonderzoek : Gebruik internet en webshops

charliedcs
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Thesisonderzoek : Gebruik internet en webshops

#1 , 02 mar 2016 15:04

Hallo iedereen,

Mijn naam is Charlotte Decoster en momenteel voer ik onderzoek uit naar de ‘motieven waarom mensen het internet en webshops gebruiken’. Dit maakt deel uit van mijn opleiding Master Communicatiewetenschappen aan de KU Leuven.

U zou me enorm goed verder kunnen helpen door volgende vragenlijst in te vullen.

https://fswkuleuven.eu.qualtrics.com/SE ... J3HI4iCRUh

Het neemt slechts een 10-tal minuten in beslag en peilt naar uw mening. Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door charliedcs op 02 mar 2016 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2016 15:21

Ik ben er half weg mee gestopt omdat u uw verzamelde gegevens niet eenduidig gaat kunnen verwerken. De eerste keer dat u vraagt "In welke mate is dit op u van toepassing" krijgt uw respondent de keuze uit 7 bolletjes waarbij het linkse "niet van toepassing" is en het rechtse "sterk van toepassing". U dient minimum aan te geven wat het neutrale antwoord is. Dat het het meest logisch is dat dit het middelste bolletje is is vanuit wetenschappelijk oogpunt irrelevant aangezien u ruimte laat voor interpretatie en niet weet hoe elke respondent afzonderlijk dit interpreteert. De navolgende vragen hebben hetzelfde probleem.

charliedcs
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mar 2016 15:36

Dag Lanox,

Bedankt voor de reactie. Ik begrijp uw opmerking. De vragenlijst komt voort uit wetenschappelijke bronnen en zelf samengestelde vragen. De manier waarop de stellingen en motieven bevraagd worden, moesten op dezelfde manier overgenomen worden. Dit zorgt voor beperkingen en vrije interpretatie, maar is in samenspraak met mijn promotor beslist geweest. Ik zal er rekening mee houden in de evaluatie van de vragenlijst.

Reclame

Terug naar “Praat café”