Info nodig geflitst

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Info nodig geflitst

#1 , 26 feb 2016 18:15

Hallo goede avond !

Ik wou even informeren over een flits boete

Nu moet ik eerlijk toegeven dat deze snelheid niet gepast was !

Ik reed richting zelzate tunnel tegen een snelheid 183/u, ben ook geflits op deze snelheid waar ik 120/ u mocht !

Nu zit in beetje in de shit , eigen schuld dikke buld natuurlijk maar opdat moment heb ik niemand in gevaar gebracht

Lang werkt op een vrijdag ( nacht shift) wou naar mijn vriendin ! Ik woon in limburg zijn in West vlaanderen dus een lange rit

Er was niemand/bijna niemand op de weg

Met correcties af mijn snelheid 174 km/u

Nu ik heb nog geen 2 jaar mij rijbewijs

1 jaar en half nu ik doe ook werk als koerier dienst en dit in mijn eerste echt overtreding

Ik heb nog 1 flits boete gehad dat was 1 km/u te veel


Nu was mijn vraag wat is mijn boete ?
En wat is de totale kost +-

150 slachtoffer fons
100 gerechts kosten

En wat zou ik kunnen vragen voor verzachte redenen ?

Met vriendelijke groet Maarten!

Ps: ik weet dat ik zowiezo mijn rijbewijs kwijt ben voor "min" 8 dagen en een nieuwe theoretische examen moet afleggen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 feb 2016 19:46


En wat zou ik kunnen vragen voor verzachte redenen ?
Geen enkel, die borden en de wegcode staan er niet voor niks men moet dit naleven!

En zeggen dat het nacht is, daar moet je zeker mee oppassen want dit zou je nog duurder te staan kunnen komen, want dan moet je nog meer opletten als het donker is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 26 feb 2016 19:54


Reclame

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 feb 2016 02:46

Dat klopt toen had dat ander side forum nog niet gezien :D

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 feb 2016 02:47


En wat zou ik kunnen vragen voor verzachte redenen ?
Geen enkel, die borden en de wegcode staan er niet voor niks men moet dit naleven!

En zeggen dat het nacht is, daar moet je zeker mee oppassen want dit zou je nog duurder te staan kunnen komen, want dan moet je nog meer opletten als het donker is.
Het was niet nacht . het was 12:15 in de middag maar geen verkeer

lohabra
Berichten: 1015

#6 , 04 mar 2016 18:38

]Nu zit in beetje in de shit , eigen schuld dikke buld natuurlijk maar opdat moment heb ik niemand in gevaar gebracht

Lang werkt op een vrijdag ( nacht shift) wou naar mijn vriendin ! Ik woon in limburg zijn in West vlaanderen dus een lange rit

Er was niemand/bijna niemand op de weg
Als u gaat argumenteren dat u al een ganse nacht gewerkt hebt, waardoor u dus mogelijk ferm vermoeid kon zijn op het moment van de vaststellingen, en u ook nog 's een relatief lang traject voor de boeg had ......

Om kort te zijn, in uw plaats ..... zou ik dit pleidooi dus vooral NIET ter verdediging inroepen ! Dit zou wel 's lelijk al een boomerang in uw eigen gezicht kunnen ontploffen. De procureur zou hier likkebaardend gebruik van maken TEGEN u.
En wat zou ik kunnen vragen voor verzachte redenen ?
Eerlijk ? Best géén goedkope excuus-truzen proberen te hanteren. Rechters en procureurs kennen die zowat allemaal rats uit het hoofd. En bovendien, zou dit voor een rechter wel 's kunnen overkomen als een totaal gebrek van schuldinzicht van uw kant. En dàt is wel het lààtste wat u nodig heeft in de rechtbank.
Ps: ik weet dat ik zowiezo mijn rijbewijs kwijt ben voor "min" 8 dagen en een nieuwe theoretische examen moet afleggen
En mogelijk ook opnieuw praktijkexamen. Als de rechter u veroordeelt, MOET hij u ook herstelexamens opleggen. Dat kan opnieuw theorie-examen zijn. Maar het kan evengoed ook om een praktijkexamen gaan, en/of medische/psychologische tests.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Praat café”