Loon advocaat stagair

rechtenstudent1993
Topic Starter
Berichten: 1

Loon advocaat stagair

#1 , 15 jan 2016 21:26

Hallo allemaal,

Ik was bezig met solliciteren en ik zag dat er niet echt veel transparantie is over het loon dat een advocaat stagiair verdient. Hoeveel is dit bij een Belgisch kantoor als Eubelius of Stibbe? Verschilt dit veel van een loon bij een Amerikaans kantoor als Baker & McKenzie of Jones Day? Hoeveel verdien je bij een klein kantoor buiten Brussel of Antwerpen?

Bedankt voor de antwoorden!

Kali
Berichten: 762

#2 , 16 jan 2016 05:32

De orde heeft een minimumvergoeding vastgelegd.

Deze is niet hoog, zeker niet het eerste jaar.

Hoeveel je bij die kantoren verdient zal je moeten vragen bij die kantoren, maar bedenk dat bij een hoog loon, men veel aanwezigheid verwacht...

Ik hoorde via via vroeger wel dat die grote kantoren veel betaalden, doch dat men geen 9 to 5 verwachtte maar een 8 to 10.

Kleiner kantoor zal minder vergoeden, maar ook minder verwachten.

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#3 , 25 jan 2016 15:20

De minimumvergoeding die momenteel door het OVB is vastgelegd, bedraagt 1350 euro / maand voor het eerste jaar. In het tweede en derde jaar bedraagt de minimumvergoeding 1900 euro / maand.

Ik heb de indruk dat redelijk veel kantoren ook effectief met deze vergoedingen werken.

Als je aan de slag gaat bij een groot Antwerps kantoor, zal die vergoeding eerder in de buurt van de 2500 liggen, bij sommige (vaak internationale) kantoren in het Brusselse kan die vergoeding 5000 euro bedragen.

Hou er inderdaad rekening mee dat je je dan volledig zal moeten toeleggen op de advocatuur en dat je van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, weekend of geen weekend met je job bezig zal moeten zijn, en op topniveau zal moeten presteren. Mocht je nog iets willen weten, stuur gerust een pb.

Reclame

Terug naar “Praat café”