Prijzen bij de lijn.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Prijzen bij de lijn.

#1 , 08 jan 2016 15:20

Kafka bij de lijn !

Stel ik reis met de lijn, man, vrouw en zoon die moeten 3€ per persoon betalen is dus een totaal van 9€.

Nu ik ben een pientere gast en vraag aan de chauffeur een groepsticket van 5 personen dan betaal ik maar 5X 1.2€ dus in het totaal 6€, heb een winst van 3€.

Nu zegt de lijn dit is bedrog want je bent maar met 3 personen, dus je zou niet voor 5 personen mogen betalen als je maar met 3 personen bent.
Hoe sterk staat de lijn juridisch met deze stelling???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 08 jan 2016 15:35

Info op de site van De Lijn:

https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijze ... iljet.html

•Het groepsbiljet is bestemd voor groepen vanaf vijf personen die de volledige verplaatsing samen reizen.

Als dat zo in hun algemene voorwaarden staat dan zal daar weinig aan te veranderen zijn denk ik. Geen logica trachten te vinden, dat levert enkel hoofdpijn op.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2016 15:51

Dit is juist, mijn vrouw en ik hebben toch een abonnement van 65+, ga me ook geen zorgen meer over maken, want dit is te zot om los te lopen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jan 2016 16:53

Kafka bij de lijn !

Stel ik reis met de lijn, man, vrouw en zoon die moeten 3€ per persoon betalen is dus een totaal van 9€.

Nu ik ben een pientere gast en vraag aan de chauffeur een groepsticket van 5 personen dan betaal ik maar 5X 1.2€ dus in het totaal 6€, heb een winst van 3€.

Nu zegt de lijn dit is bedrog want je bent maar met 3 personen, dus je zou niet voor 5 personen mogen betalen als je maar met 3 personen bent.
Hoe sterk staat de lijn juridisch met deze stelling???
Goeie vraag. Waarom zou dit bedrog zijn? Je betaalt voor MEER personen dan je in werkelijkheid bent? Je kan in zo'n geval 2 wildvreemden op het perron aanspreken, vragen tot waar ze moeten, en als ze er op dezelfde halte als jou afmoeten, vragen of ze meedoen om een groepsticket te kopen. In zo'n geval betalen jullie dus maar €3,6 ipv €9 ;).

Tarieven zijn inderdaad niet zo duidelijk bij de lijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12839

#5 , 08 jan 2016 16:55

Of hoeveel is een gewone 10rittenkaart tegenwoordig? Is dat geen optie?

artemis
Berichten: 3294

#6 , 08 jan 2016 17:25

Ja, ge zou er een paar zwartrijders plezier mee kunnen doen ;)

10-rittenkaart kost 14,-
Betalen per sms nu 1,80 dacht ik.
En dan zijn er nog de kindertarieven: tot 6 jaar is gratis en 6 tot 12 is reductietarief

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 jan 2016 18:57

Een groepsticket is 1.20€ vanaf 5 personen.

Dit is het goedkoopst bij de lijn, voor 1 uur maar je mag je reis afmaken, bv Brugge-Gent 50km via Eeklo, de reisduur is 1:50uur mag je met dit ticket reizen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Praat café”