Ik woon op adres dat niet bestaat.koerierdienst rijdt weg.

skabalie
Topic Starter
Berichten: 178

Ik woon op adres dat niet bestaat.koerierdienst rijdt weg.

#1 , 30 okt 2015 00:11

Ik heb lang gespaard om een aankoop te doen, en het was zo ver. De bestelling geplaatst, en het zou vandaag geleverd worden. Natuurlijk tevreden. Die tevredenheid was van korte duur, als ik plots zag dat het niet kon gelverd worden wegens adres onbestaande. Bellen naar de koerierdienst, en het adres geverifieerd. Ok. Adres goed doorgegevn, doch krijgen ze op hun gps een foutmelding. Heu mijn appartement bestaat niet.
Teruggebeld door iemand, en de chauffeur zou bellen. Helaas enkel franssprekend, en das net een taal dat ik niet kan. Vlaams en engels ja.
Vrijdag nieuwe poging, en zal een breifje aan de deur hangen in 3 talen, en hopelijk vindt hij het, of doet hij toxh de moeite om even te bellen als hij dichtbij is.
We zullen zien, of we in het verlengd weekend zullen kunnen genieten van mijn pakketje, of toch op de juiste plaats mijn probleem posten.
Nu is het meer toogpraat. Maar van al mijn bestellingen in 20 jaar is dit de eerste maal, dat ik dit tegenkom, al ben ik veel verhuisd.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 30 okt 2015 07:57

Die koerierdiensten zijn een plaag. Alles wordt uitbesteed aan (schijn)zelfstandigen die in wrakkige bestelwagentjes een hele dag moeten rondsjezen, tussen de 70-90 pakjes besteld krijgen en dan nog maar amper het hoofd boven water houden. Lees: die mensen hebben een absoluut minimale opleiding gekregen en doen in het algemeen niet veel moeite, spreken ook soms gewoon de taal niet. Indien ik de keuze heb laat ik leveren bij een kiala punt of postpunt want anders is het steeds hetzelfde: briefje in de bus dat ik afwezig ben ( ik werk, net zoals iedereen) en aangezien de firma's enkel tijdens de kantooruren langskomen en een afspraak maken onmogelijk is eindigt het er meestal mee dat IK naar het op 10 km afstand gelegen depot mag fietsen om daar mijn pakje te gaan afhalen.

Veel geluk ermee!
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 30 okt 2015 10:31

doch krijgen ze op hun gps een foutmelding. Heu mijn appartement bestaat niet.
.
Dat komt omdat ze hun GPS niet hebben ge-update, omdat ze werken met een systeem dat werkt met memorykaart. Die moet regelmatig ge-update worden via de PC. Die update moeten ze ook telkenmale aankopen (gewoonlijk voor 4 updates per jaar)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 nov 2015 16:39

Een deftige TomTom heef gratis levenslange updates, hoor...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 17 nov 2015 16:53

Een deftige TomTom heef gratis levenslange updates, hoor...
Let op tegen wie je dat zegt.... :?

In de buurt van mijn moeder (woont op de buiten, 17 km van Brussel) geven alle gps-toestellen van TomTom als je haar adres ingeeft aan dat op een bepaalde plek rechts moet worden afgeslagen. Die baan staat weliswaar op kaarten aangegeven en begint geasfalteerd, daarna kklinkers...en daarna verandert ze in een gekraterde veldweg waar enkel een tractor of voertuig à la Range Rover doorkan. Er heeft daar al meer dan één leverancier ofwel zijn wagen op stukgereden, ofwel is hij vast komen te zitten. Ze heeft het al zeker 5 keer doorgegeven aan TomTom en ik veronderstel dat degenen die er met een tractor uitgetrokken werden omdat ze hopeloos vastzaten nadat het systeem hun de 'kortste weg' liet volgen dat ook wel zullen gemeld hebben. Niets gekort, het probleem blijft.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 17 nov 2015 16:58

idem hier. Onze vorige woning waar we woonden, stond verkeerd aangeduid en zelfs stad heeft het verkeerd (als ik toch mag geloven dat het huisnummer correct hangt).

Zie hier bvb, waar de E5 mode gelegen is in Ieper. Is gebaseerd op foute info die al meermaals verbeterd is, eenmaal met een aangetekend schrijven zelfs (omwille van andere problematiek): https://www.google.be/maps/place//@50.8 ... 2e25c9c514

Ook al gemeld op de site van TomTom (toen je alvast nog foute gegevens kon doorgeven), maar niks verandert. Kaartupdates zijn dus geen garantie.

Los daarvan hebben weinig build-in GPS'en een gratis update.

poloman
Berichten: 106

#7 , 19 nov 2015 18:26

euh, die updates worden die door de zelfde koerierbedrijven geleverd?
"Adviseren doe je vanuit een bepaalde vakinhoudelijke deskundigheid. Adviseren is erop gericht T.S. verder te helpen in zijn/haar specifieke situatie. Als je over directe macht en middelen beschikt dan ben je aan het managen"

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 19 nov 2015 19:57

Neen, door de fabrikanten van de toestellen. Koeriersbedrijf moet ze wel willen aankopen.
Heb zo jarenlang last gehad van koeriersbedrijven die bij me aanbelden voor het leveren van valse tanden. Km omdat een stukje straat (100 m) verkeerdelijk was aangegeven met een andere straatnaam. Op hetzelfde huisnummer, maar dan in die andere straat huisde een tand labo, vandaar al die valse gebitten. Het labo is ondertussen verhuisd, de fout in de GPS nog steeds niet.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 20 nov 2015 11:18

Je had een briefje aan je deur kunnen hangen: "NEEN, wij hebben geen tanden besteld!" :p
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Praat café”