Rechten voor werkstudenten

mms
Topic Starter
Berichten: 1

Rechten voor werkstudenten

#1 , 03 sep 2015 07:51

Hallo,

Wat zijn jullie ervaringen met de rechtenopleiding voor werkstudenten, zowel aan KUL(AK) als VUB?
Over VUB heb ik al veel positieve dingen gelezen, maar over KULAK vind ik zeer weinig ervaringen...
Ik heb enkel een diploma middelbare school,kan dus niet rekenen op vrijstellingen....
Hoe combineren jullie studie, werk en gezin? Met 2 kinderen van 10 en 12 en een drukke job wordt het volgens mij moeilijk om de lessen te volgen.

Alvast bedankt,
M.

Tefal
Berichten: 22

#2 , 03 sep 2015 11:06

Ik heb me net ingeschreven bij KULAK (BA rechten). Vervelend dat je een 10tal keer/jaar naar daar moet gaan (woon korter bij Leuven), maar het zij zo.
Ik heb ook een gezin met heel jonge kinderen en een partner die voltijds werkt en zelf een voltijdse job, maar ik kan wel het verkort programma (122stp) volgen aangezien ik al over een MA beschik. Ik moet nog starten, dus ik kan niets zeggen over de haalbaarheid. Ik verwacht sowieso enkele hele drukke jaren en regelmatig late avonden achter mijn bureau terwijl de rest van mijn gezin in bed ligt.
Het grote voordeel vind ik de opnames van de lessen, zodat je niet gebonden bent aan tijdstippen om de les te volgen.
Als je werkt, denk ook aan opleidingscheques..

Reclame

Terug naar “Praat café”