vluchtelingenstroom

TheJudge007
Berichten: 366

Re: vluchtelingenstroom

#46 , 04 sep 2015 11:14

Islamitische vluchtelingen vernielen Parijs: https://www.youtube.com/watch?v=XD-AftsXYyc

Dit staat ons eveneens te wachten!
OK, dit staat ons misschien te wachten, maar over het of de incidenten waarin hier sprake in dit filmpje opgenomen in Parijs, daar heb ik mijn twijfels over of dit iets is van de laatste weken en of het hier wel vluchtelingen zijn. Het filmpje blijkt gepost op 30 Aug ll., maar kan al een aantal maanden of jaren oud zijn. Tenzij men ons natuurlijk angstvallig deze getoonde incidenten in Parijs verzwijgt op de Belgische TV. Ik heb er in elk geval niets over gehoord.

Dit is wel recent van in Juni dit jaar. https://www.youtube.com/watch?v=XhML37_zAE4

Franciscus
Berichten: 38587

#47 , 04 sep 2015 11:31

Eigen ervaring : een bepaalde wijk in Antwerpen jaren 50 60-70 problemen met hangjongeren messengevechten nachtelijke knokpartijen en heel veel dronkenschap reden sociale achterstand weinig studerende veel schooluitval.
Jaren 2000 ) 2015 problemen met hangjongeren messengevechten ( nu soms ook andere wapens nachtelijke knokpartijen dronkenschap en nu ook druggebruik reden sociale achterstand weinig studerende en veel schooluitval.
Toen was de bevolking eerder wit nu eerder getint ..... wat is het verschil ????

In de eerste WO zijn er familieleden gevlucht naar Nederland - Frankrijk en Engeland en sommige hebben zich daar ook gevestigd.
In de tweede WO is mijn eigen vader als 17-jarige met familie ook gevlucht naar Frankrijk ...
Ik heb van beide meerdere verhalen gehoord...
te vergelijken ...dat ging toen over honderdduizenden blanke Belgen.

Ik weet ook wel dat de situatie nu iets anders is en veel complexer maar dan nog.
500.000 vluchtelingen zijn op een bevolking in de EU van 500 miljoen een peulschil.

Mariette
Berichten: 2507

#48 , 04 sep 2015 11:53

n de tweede WO is mijn eigen vader als 17-jarige met familie ook gevlucht naar Frankrijk ...
En de familie verkreeg een sociale woning, gratis medische verzorging en een maandelijkse uitkering mag ik toch hopen? Na hoeveel jaar is de familie teruggekeerd naar België? Of werd heel de familie tot Fransman genaturaliseerd?

Reclame

TheJudge007
Berichten: 366

#49 , 04 sep 2015 12:06

De meesten zijn al blij dat ze ergens terecht kunnen waar ze niet voor hun leven moeten vrezen. Haat voor Europa komt wel vanzelf nadat ze merken hoe ze hier behandeld worden.
Heel slecht zou ik zeggen, ze krijgen zelfs hun lievelingskostje niet: nl. de juiste halalvoeding. https://www.youtube.com/watch?v=HXYg5rFeuFk Stel je voor !! Foei Europa om deze mensen niet de juiste voeding te geven. En wat je zegt "De meesten zijn al blij dat ze ergens terecht kunnen waar ze niet voor hun leven moeten vrezen", klopt in het geheel niet want dan blijven ze in Hongarije, Servie enz.. of in Calais op Franse bodem ipv door te willen reizen naar landen van melk en honing. Wat ze trouwens verplicht zijn volgens de overeenkosten van Dublin, nl. het eerste land waar ze terechtkomen, daar dienen ze asiel aan te vragen en te blijven. Waarom knijpt de EU daar trouwens een oogje voor dicht ? De EU kan dan evengoed de conventie van Geneve naast zich neerleggen en dan is ineens heel het vluchtelingen probleem opgelost, en is geen enkel land nog juridisch verplicht vluchtelingen op te nemen juist zoals vele Arabische landen zoals bvb. SA doen, landen die de conventie van Geneve niet getekend hebben.
Als ik dan eens ga kijken naar het forum van politics.be leer ik meteen dat de NVA een absolute meerderheid heeft van 90%, afgaand op wat er daar te lezen valt.
Mag ik je toch aanraden om dat forum niet te bezoeken zonder lid te zijn ? Je kan nl. zonder lid te zijn geen reactie geven. Daar heerst wel een bijna grote vrijheid van mening wat sommigen wel niet kunnen aanvaarden. Dus geen politieke correctheid.

TheJudge007
Berichten: 366

#50 , 04 sep 2015 12:34

Ik weet ook wel dat de situatie nu iets anders is en veel complexer maar dan nog.
500.000 vluchtelingen zijn op een bevolking in de EU van 500 miljoen een peulschil.
Maar die 500.000 worden niet evenredig verspreid. Die worden vooral geplaatst in en rondom de steden. Die 500.000 worden dan misschien verdeeld over een bevolking van 10 miljoen of minder. Enkel bij een zeer evenredige verdeling zou dat aantal vluchtelingen niet eens merkbaar zijn. Bovendien die 500.000 dat is het aantal dat nu op het ogenblik aan de kusten van Libie staat te wachten om op een bootje te stappen. De toekomst kan enkel uitwijzen of daarna niet stilaan heel Afrika leeglopen zal. Dat is dan wel 1,7 miljard mensen. Maar de Arabische lente ging en moest er komen van de EU en de US. Het kleinste kind behalve de multikullobby wist dat dat slecht ging aflopen met mensen en volkeren die nooit democratie gekend hadden. Het was wel niet ideaal ten tijde van al die dictators maar er vielen wel een pak minder doden. Nu hebben ze hun democratie en blijkt dat ze er idd. niet mee kunnen omgaan en krijgen we het deksel op onze neus.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#51 , 04 sep 2015 12:57

Gezien het advies gegeven wordt om naar politics.be te gaan, raad ik dan ook iedereen aan om dit te doen. Behalve zij die een iets hoger niveau verwachten :).

Terug naar “Praat café”