vluchtelingenstroom

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

Re: vluchtelingenstroom

#16 , 01 sep 2015 23:20

Het mag duidelijk zijn dat het overgrote deel van de vluchtelingen effectief oorlogsvluchtelingen zijn. Het verbaast me dat de EU geen gebruik maakt van haar eigen richtlijn "Tijdelijk asiel" http://europa.eu/rapid/press-release_IP-00-518_nl.htm
Het maakt grosso modo twee dingen mogelijk. Primo dwing je alle Europese lidstaten om een evenwichtige spreiding te aanvaarden. Secundo biedt je asielzoekers effectief asiel : maar zeer duidelijk "tijdelijk". In de regel twee jaar, maar dat kan verleng worden zolang conflict blijft duren. Je maakt wel op voorhand zeer duidelijk dat ze terug moeten als het conflict beëindigd is.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Vandebos
Berichten: 16087

#17 , 01 sep 2015 23:29

De laatste keer dat die tijdelijke status heeft gewerkt was voor de Belgen die tijdens WOI naar Nederland, een neutrale partij, vluchtten.

leeuwke1969
Berichten: 311

#18 , 02 sep 2015 16:11

Wat mij is opgevallen, is dat de meeste vluchtelingen mannen zijn. Waar zijn al de vrouwen ? Werden die aan hun lot overgelaten, wegens 'minderwaardig' ? Ook vrouwen zijn een doelwit van de IS, worden verhandeld als beesten en misbruikt als sexslaven.

Ik kan er naast zitten, maar ik heb al geruime tijd deze bedenking.

Om nu terug te komen op de vluchtelingenstroom. Waarom moeten al deze vluchtelingen in Europa worden opgevangen ? De VS, Rusland, enz. die kunnen toch ook instaan voor de vluchtelingen. IS is een probleem die de volledige wereld teistert.

Reclame

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#19 , 02 sep 2015 19:37

Islamitische vluchtelingen vernielen Parijs: https://www.youtube.com/watch?v=XD-AftsXYyc

Dit staat ons eveneens te wachten!
wie zegt dat dit vluchtelingen zijn? Altijd oppassen met dergelijke haatdragende propaganda.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 03 sep 2015 12:00

Vandaag in de krant, werkgevers: wij hebben jobs voor die vluchtelingen!

Vind dit een zeer rare uitspraak als je weet dat er meer dan 400.000 werkzoekenden zijn in België !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Vandebos
Berichten: 16087

#21 , 03 sep 2015 12:03

Er zijn 400.000 mensen zonder werk in België, er meteen 400.000 werkzoekenden van maken...
Ken er voldoende die nog nooit een dag gewerkt hebben wanneer het niet nodig was om hun uitkering te behouden....

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#22 , 03 sep 2015 14:40

Er zijn 400.000 mensen zonder werk in België, er meteen 400.000 werkzoekenden van maken...
Ken er voldoende die nog nooit een dag gewerkt hebben wanneer het niet nodig was om hun uitkering te behouden....
Schandalig probleem maar één van alle tijde. Iedereen kent wel iemand die van het systeem profiteert. En er dan nog trots op is ook.
Met die vluchtelingen zal het er zeker niet op beteren. Ik twijfel dat zij naar hier komen met de echte wil om een actief lid van onze maatschappij te worden.
De meeste zijn moslims en haten ons al voor ze één voet in europa zetten.

Na de aanslag van Charlie hebdo haastte onze media zich om te vertellen dat de moslim-wereld de aanslag sterk veroordeelde. Maar toen ik uit nieuwsgierigheid enkele moslim forums bezocht was het één en al feest.

Turaki
Berichten: 6870

#23 , 03 sep 2015 14:49

Met die vluchtelingen zal het er zeker niet op beteren. Ik twijfel dat zij naar hier komen met de echte wil om een actief lid van onze maatschappij te worden.
Kort door de bocht. Veel van deze vluchtelingen waren vroeger een actief lid van hun maatschappij, en willen graag dit blijven, al dan niet in een ander land.
De meeste zijn moslims en haten ons al voor ze één voet in europa zetten.
De meesten zijn al blij dat ze ergens terecht kunnen waar ze niet voor hun leven moeten vrezen. Haat voor Europa komt wel vanzelf nadat ze merken hoe ze hier behandeld worden
Na de aanslag van Charlie hebdo haastte onze media zich om te vertellen dat de moslim-wereld de aanslag sterk veroordeelde. Maar toen ik uit nieuwsgierigheid enkele moslim forums bezocht was het één en al feest.
Een internetforum is uiteraard een correcte weerspiegeling van wat er leeft. Als ik dan eens ga kijken naar het forum van politics.be leer ik meteen dat de NVA een absolute meerderheid heeft van 90%, afgaand op wat er daar te lezen valt.

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#24 , 03 sep 2015 14:56

De meesten zijn al blij dat ze ergens terecht kunnen waar ze niet voor hun leven moeten vrezen.
Nogmaals met de blik op de gebeurtenissen in Hongarije gericht durf ik dit ten zeerste betwijfelen.

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#25 , 03 sep 2015 15:07

Met die vluchtelingen zal het er zeker niet op beteren. Ik twijfel dat zij naar hier komen met de echte wil om een actief lid van onze maatschappij te worden.
Kort door de bocht. Veel van deze vluchtelingen waren vroeger een actief lid van hun maatschappij, en willen graag dit blijven, al dan niet in een ander land.
De meeste zijn moslims en haten ons al voor ze één voet in europa zetten.
De meesten zijn al blij dat ze ergens terecht kunnen waar ze niet voor hun leven moeten vrezen. Haat voor Europa komt wel vanzelf nadat ze merken hoe ze hier behandeld worden
Na de aanslag van Charlie hebdo haastte onze media zich om te vertellen dat de moslim-wereld de aanslag sterk veroordeelde. Maar toen ik uit nieuwsgierigheid enkele moslim forums bezocht was het één en al feest.
Een internetforum is uiteraard een correcte weerspiegeling van wat er leeft. Als ik dan eens ga kijken naar het forum van politics.be leer ik meteen dat de NVA een absolute meerderheid heeft van 90%, afgaand op wat er daar te lezen valt.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt. Maar ik betwijfel het.

Als ik voel hoe sommige allochtonen mij nakijken als ik door "hun wijk" passeer lijkt het alsof ik het recht niet heb om in de buurt te wonen waar ik al heel mijn leven woon. Maar het zullen inderdaad de uitzonderingen zijn.

Begin dit jaar had ik een aanrijding. Ik stond te wachten voor het rood licht, toen plots een bestelwagen achteraan tegen mijn auto aanreed. Toen ik uitstapte bleek het een groepje jongeren te zijn die dreigde mij een lesje te leren als ik de politie durfde te bellen. Maar het zullen inderdaad de uitzonderingen zijn.

Enkele jaren geleden was ik op reis op een camping. Ik had mijn (dure) racefiets tegen onze caravan geplaatst. Ik merkte plots dat iemand mijn fiets nam en probeerde ermee weg te rijden, ik kon de persoon nog net bij zijn jas grijpen waardoor zijn jas scheurde. Hij diende klacht tegen mij in bij de politie. Toen ik een verklaring aan het afleggen was in het politiekantoor was hij nog eerder buiten dan ik. Maar het zullen inderdaad de uitzonderingen zijn.

Toen ik nog studeerde werd mij gevraagd mijn plaats af te staan in de tram. Ik weigerde, waardoor ik uitgscholden werd voor "vuile belg"... Vuile belg?? In mijn eigen land!!! Maar het zullen inderdaad de uitzonderingen zijn.

Ik heb al mijn portie aanvaringen met die desbetreffende groep gehad en ben er zoals je merkt redelijk gefrustreerd uitgekomen. Hun probleem is dat ze kansarm zijn en niemand hen kansen wil bieden vanwege de reputatie. Hoe komen ze aan die reputatie? Waarom hebben we geen/minder problemen met aziaten?

Het is een open vraag waarop ik zelf het antwoord niet weet. Hoedanook denk ik dat ik de enige niet ben...

Als ergens heenga en ik een groepje arabisch hoor praten plaats ik mijzelf er zo ver mogelijk vandaan. Als ik een groepje chinezen chinees hoor praten plaats ik er mij met een gerust gemoed naast. Wat is het verschil?

Skoldt
Berichten: 159

#26 , 03 sep 2015 15:13

Het valt me trouwens ook op dat het bijzonder stil blijft in islamitische buurlanden. Vangen die geen vluchtelingen op ? Ik dacht dat binnen de islam allen 'broeders' of 'zusters' waren ? Waarom lijkt het dat Europa 10 keer zoveel inspanning moet doen om mensen op te vangen in vergelijking met de Arabische wereld ?

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#27 , 03 sep 2015 15:15

Het valt me trouwens ook op dat het bijzonder stil blijft in islamitische buurlanden. Vangen die geen vluchtelingen op ? Ik dacht dat binnen de islam allen 'broeders' of 'zusters' waren ? Waarom lijkt het dat Europa 10 keer zoveel inspanning moet doen om mensen op te vangen in vergelijking met de Arabische wereld ?
Ze zijn er niet welkom

http://www.knack.be/nieuws/wereld/groei ... 99571.html

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#28 , 03 sep 2015 15:29

Er zitten bij die Moslims ongetwijfeld héél intelligente mensen, die zeer goed beseffen dat het organiseren van een invasie zonder uniformen onder het mom van vluchtelingen, de makkelijkste weg is om een continent in te nemen zonder veel tegenstand. Als ze met genoeg zijn om de boel over te nemen gaan we het wel merken wat ik bedoel... En dat weten zij ook zeer goed. Reeds decennia lang is duidelijk dat integratie niet hun streven is, integendeel. De ongelovigen in het Westen moeten en zullen vertrappeld worden.

Waarom doet niemand hier iets aan. De politici moeten toch ook wel dergelijke vermoedens hebben. Ik vind dit echt onbegrijpelijk...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#29 , 03 sep 2015 15:34

Er zitten bij die Moslims ongetwijfeld héél intelligente mensen, die zeer goed beseffen dat het organiseren van een invasie zonder uniformen onder het mom van vluchtelingen, de makkelijkste weg is om een continent in te nemen zonder veel tegenstand. Als ze met genoeg zijn om de boel over te nemen gaan we het wel merken wat ik bedoel... En dat weten zij ook zeer goed. Reeds decennia lang is duidelijk dat integratie niet hun streven is, integendeel. De ongelovigen in het Westen moeten en zullen vertrappeld worden.
Meen je dit? Dergelijke uitspraken doe je maar op politics.be, maar hier gaat het over juridische zaken en dan verwacht ik toch iets meer intelligentie en iets minder complottheorie.

Straks zeg je nog dat de introductie van de moderne wiskunde ook een van de voorlopers van die plannen waren.

Oja: excuses dat ik dit schrijf in het Latijns schrift, ook afkomstig van het midden-oosten.

Turaki
Berichten: 6870

#30 , 03 sep 2015 15:38

Al uw ervaringen spreken van reeds hier wonende moslims, en jammer genoeg blijkt deze groep meer geradicaliseerd dan in het thuisland. Nog steeds een minderheid van de in België wonende, maar wel een minderheid die vaker werkloos is en meer 'rondhangt', en ook meer lawaai maakt. Plus dat pubers op zoek zijn naar een identiteit, hierdoor (tijdelijk) terugvallen op extremer gedachtegoed (daarna vaak een normaal functionerend persoon van de samenleving), en hierdoor makkelijk kunnen choqueren (wat elke puber wil).

Mijn eigen ervaringen zijn helemaal omgekeerd. Op speelplein als leider geen behulpzamere groep (zodra je hun vertrouwen hebt), tijdens de studies alleen vrolijke mensen, op het werk even harde werkers als de rest (en bij het Suikerfeest altijd iets mee), en op de voetbal van mijn zoon de meest bescheiden en vriendelijke mensen. Maar om dit mee te maken moet je uiteraard openstellen, en niet met schrik benaderen. Persoonlijk ga ik er van uit dat de persoon die ik ga aanspreken even nerveus zijn als ik, en het dus niet nodig is om mij zorgen te maken. En u kan nooit raden wat het resultaat is...

Uiteraard heb ik ook al voorbeelden als de uwe tegengekomen, maar bij mij was dit meestal met gewone vlamingen (blank, perfect nederlands -nu ja, meestal eerder plat dialect-). Ook niet-blanken zijn soms "onvriendelijk" tegen mij, maar ik mis blijkbaar een vooroordeel waarmee ik kan zeggen: "ik wist het wel, ze zijn allemaal niet te vertrouwen", waardoor mij dit niet extra bijblijft, en ik eerlijk kan zeggen dat ik geen significante correlatie zie tussen afkomst en "onwenselijk gedrag".

Terug naar “Praat café”