vluchtelingenstroom

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

Re: vluchtelingenstroom

#31 , 03 sep 2015 15:39

Er zitten bij die Moslims ongetwijfeld héél intelligente mensen, die zeer goed beseffen dat het organiseren van een invasie zonder uniformen onder het mom van vluchtelingen, de makkelijkste weg is om een continent in te nemen zonder veel tegenstand. Als ze met genoeg zijn om de boel over te nemen gaan we het wel merken wat ik bedoel... En dat weten zij ook zeer goed. Reeds decennia lang is duidelijk dat integratie niet hun streven is, integendeel. De ongelovigen in het Westen moeten en zullen vertrappeld worden.
Meen je dit? Dergelijke uitspraken doe je maar op politics.be, maar hier gaat het over juridische zaken en dan verwacht ik toch iets meer intelligentie en iets minder complottheorie.

Straks zeg je nog dat de introductie van de moderne wiskunde ook een van de voorlopers van die plannen waren.

Oja: excuses dat ik dit schrijf in het Latijns schrift, ook afkomstig van het midden-oosten.
ik vind dat je hier wat kort door de bocht gaat. Het is een mening die ik ook niet deel. Maar iedereen heeft wel recht op een mening dacht ik.
Het is onmogelijk te ontkennen dat de vluchtelingenstroom zekere gevaren met zich meebrengt. Niets houd IS-gezinden tegen om zich tussen de vluchtelingen te mengen om hier schade te berokkenen.
Laatst gewijzigd door mjers op 03 sep 2015 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW
Berichten: 12840

#32 , 03 sep 2015 15:41

Na de IJzerbedevaart kan Vlaams Belang nu ook al leden komen ronselen op JF.. :roll:

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#33 , 03 sep 2015 15:43

Al uw ervaringen spreken van reeds hier wonende moslims, en jammer genoeg blijkt deze groep meer geradicaliseerd dan in het thuisland. Nog steeds een minderheid van de in België wonende, maar wel een minderheid die vaker werkloos is en meer 'rondhangt', en ook meer lawaai maakt. Plus dat pubers op zoek zijn naar een identiteit, hierdoor (tijdelijk) terugvallen op extremer gedachtegoed (daarna vaak een normaal functionerend persoon van de samenleving), en hierdoor makkelijk kunnen choqueren (wat elke puber wil).

Mijn eigen ervaringen zijn helemaal omgekeerd. Op speelplein als leider geen behulpzamere groep (zodra je hun vertrouwen hebt), tijdens de studies alleen vrolijke mensen, op het werk even harde werkers als de rest (en bij het Suikerfeest altijd iets mee), en op de voetbal van mijn zoon de meest bescheiden en vriendelijke mensen. Maar om dit mee te maken moet je uiteraard openstellen, en niet met schrik benaderen. Persoonlijk ga ik er van uit dat de persoon die ik ga aanspreken even nerveus zijn als ik, en het dus niet nodig is om mij zorgen te maken. En u kan nooit raden wat het resultaat is...

Uiteraard heb ik ook al voorbeelden als de uwe tegengekomen, maar bij mij was dit meestal met gewone vlamingen (blank, perfect nederlands -nu ja, meestal eerder plat dialect-). Ook niet-blanken zijn soms "onvriendelijk" tegen mij, maar ik mis blijkbaar een vooroordeel waarmee ik kan zeggen: "ik wist het wel, ze zijn allemaal niet te vertrouwen", waardoor mij dit niet extra bijblijft, en ik eerlijk kan zeggen dat ik geen significante correlatie zie tussen afkomst en "onwenselijk gedrag".
Begrijp mij niet verkeerd, ook ik heb positieve ervaringen met deze mensen en ben ervan overtuigd dan 90% goede bedoelingen heeft. Maar het probleem ligt bij de radicalisering. Dit past hier simpelweg niet. En je kan echt niet zeggen dat het enkel pubers zijn.

Reclame

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#34 , 03 sep 2015 15:46

Na de IJzerbedevaart kan Vlaams Belang nu ook al leden komen ronselen op JF.. :roll:
Beetje een loze opmerking denk je niet? En wat ongepast ook.
Heeft niets met racisme te maken. Wel het wijzen op de radicalisering die duidelijk problemen aan het veroorzaken is. Er is niets mis met het bespreken van de mogelijke oplossingen en oorzaken.

Turaki
Berichten: 6870

#35 , 03 sep 2015 15:46

Complottheorie?? Alle pacifistische volkeren die hun indringers te vriendelijk hebben ontvangen zijn onder de voet gelopen; Indianen in de USA, Aboriginals in Australie, Zwarten in Z.Afrika. Wat bezielt links om daar stekeblind voor te blijven????
De ingesteldheid van de invallers was daar ook iets anders. Zij gingen werkelijk om te veroveren (conquistadores moet je maar eens vertalen), en waren voorzien van modern wapentuig (in vergelijking met de inheemse bevolking) om dit ook werkelijk te kunnen doen. Ik denk niet dat enig gewapend verzet (dat er soms wel degelijk was, denk aan little bighorn) op lange termijn ook maar enig verschil zou gemaakt hebben. De vluchtelingen hebben niets anders mee dan ze kunnen dragen, en komen letterlijk hulp vragen. Lijkt mij voldoende verschillend om uw theorie als waanvoorstellingen te omschrijven.

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#36 , 03 sep 2015 15:49

Zo zie je maar verschillende politieke ideën zware discussies kunnen uitlokken. Iedereen hier wil simpelweg het beste voor dit land. Hoe dit te bereiken is blijkbaar niet zo duidelijk.

LeenW
Berichten: 12840

#37 , 03 sep 2015 15:51

Na de IJzerbedevaart kan Vlaams Belang nu ook al leden komen ronselen op JF.. :roll:
Beetje een loze opmerking denk je niet? En wat ongepast ook.
Heeft niets met racisme te maken. Wel het wijzen op de radicalisering die duidelijk problemen aan het veroorzaken is. Er is niets mis met het bespreken van de mogelijke oplossingen en oorzaken.
Als u zich aangesproken voelt..

En ik heb in deze thread al heel wat ongepastere reacties gezien.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#38 , 03 sep 2015 15:54

ik vind dat je hier wat kort door de bocht gaat. Het is een mening die ik ook niet deel. Maar iedereen heeft wel recht op een mening dacht ik.
Het is onmogelijk te ontkennen dat de vluchtelingenstroom zekere gevaren met zich meebrengt. Niets houd IS-gezinden tegen om zich tussen de vluchtelingen te mengen om hier schade te berokkenen.
Er is een huizenhoog verschil tussen dit melden, wat idd een bekommernis kan zijn, en spreken van een georganiseerd plan van enkele miljoenen moslims om hier een invasie zonder uniformen uit te voeren om een continent in te nemen.

Iedereen heeft recht op een mening. Iedereen heeft daarnaast ook het recht om op zijn forum moderatoren aan te stellen die teksten naar believen verwijderen.

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#39 , 03 sep 2015 15:56

" van enkele miljoenen moslims om hier een invasie zonder uniformen uit te voeren om een continent in te nemen. "
Daar heb je gelijk in, is er wat over... maar zo kunnen we nog eens lachen :)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#40 , 03 sep 2015 15:59

" van enkele miljoenen moslims om hier een invasie zonder uniformen uit te voeren om een continent in te nemen. "
Daar heb je gelijk in, is er wat over... maar zo kunnen we nog eens lachen :)
het was duidelijk niet de bedoeling van die poster om gewoon grappig te zijn.

Topic wordt binnenkort afgesloten als het verder ontspoort.

Mariette
Berichten: 2507

#41 , 03 sep 2015 17:07


Oja: excuses dat ik dit schrijf in het Latijns schrift, ook afkomstig van het midden-oosten.
En ik maar denken dat het Latijnse geschrift van de Grieken en de Etrusken afkomstig is. Met als voorloper de Feniciërs (die ook weer niks met arabische moslims te maken hebben.
Straks krijgen we nog het fabeltje dat de arabische moslims de "Nul" hebben uitgevonden en de "arabische" cijfers, want die komen dan weer uit India.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#42 , 03 sep 2015 17:31


Oja: excuses dat ik dit schrijf in het Latijns schrift, ook afkomstig van het midden-oosten.
En ik maar denken dat het Latijnse geschrift van de Grieken en de Etrusken afkomstig is. Met als voorloper de Feniciërs (die ook weer niks met arabische moslims te maken hebben.
logisch dat zowel het Latijnse geschrift, als het Griekse of Etruskische niks met moslims te maken hebben, gezien ze toen niet bestonden. Ik zei midden-oosten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Proto-Sina%C3%AFtisch

https://nl.wikipedia.org/wiki/Latijns_alfabet

Mariette
Berichten: 2507

#43 , 03 sep 2015 17:48


Oja: excuses dat ik dit schrijf in het Latijns schrift, ook afkomstig van het midden-oosten.
En ik maar denken dat het Latijnse geschrift van de Grieken en de Etrusken afkomstig is. Met als voorloper de Feniciërs (die ook weer niks met arabische moslims te maken hebben.
logisch dat zowel het Latijnse geschrift, als het Griekse of Etruskische niks met moslims te maken hebben, gezien ze toen niet bestonden. Ik zei midden-oosten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Proto-Sina%C3%AFtisch

https://nl.wikipedia.org/wiki/Latijns_alfabet
Sorry dat ik niet kan volgen, maar wat heeft het pre-islamitische midden-oosten dan met deze topic te maken? Of wil je er ook het Keltische runenschrift bij betrekken?

Vandebos
Berichten: 16087

#44 , 03 sep 2015 20:11

In sommige van de landen zijn ze niet welkom de andere landen eromheen zoals Turkije, Jordanië, Libanon en zelfs Irak vangen reeds ettelijke miljoenen vluchtelingen op.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#45 , 03 sep 2015 20:47

Sorry dat ik niet kan volgen, maar wat heeft het pre-islamitische midden-oosten dan met deze topic te maken?
evenveel als het post-islamitische, het neo-islamitische, het kelten (Belgae!), de noren, etc.

Mensen die migreren hebben door de jaren heen al een invloed gehad op elkaar. Dat was vroeger zo, dat is nu zo en dat zal altijd zo zijn.

Ik (en ik denk ook historici) hebben geen weet van vroegere menselijke bewoners dan de kelten. Het percentage keltische tradities en gewoontes dat we nu nog hebben is redelijk beperkt. M'n keltisch is niet echt zo goed meer, net zoals dat van de meeste niet-Belgae Belgen.

Terug naar “Praat café”