Reklame

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Reklame

#1 , 21 aug 2015 16:46

Men leest dagelijks 30% of 50% korting.

Nu vraag ik me af of sommige kortingen wel wettelijk zijn, en dan bedoel ik de aankondigingen van bv: 30% korting tijdens onze opendeurdagen op je keuken.

Nu in deze toonzaal staat geen enkele keuken geprijsd, hoe kan en op wat geeft men dan korting,

Mocht het op de toonzaal modellen zijn die geprijsd staan OK, maar men moet nog de prijs maken, en men heeft korting op de prijs die nog niet bestaat.

Ik vraag me toch af of dit wettelijk is voor economische zaken.

Ik weet van een keukenverkoper dat er altijd een onder prijs is en een zeer hoge bovenprijs, en volgens de koper moet de prijs er tussen liggen , dus een echte koehandel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 23 aug 2015 08:57

“Art.VI.3. § 1. Behalve bij openbare verkoop, duidt elke onderneming die aan de consument goederen te koop aanbiedt, de prijs hiervan schriftelijk en ondubbelzinnig aan. Indien de goederen te koop uitgestald zijn, is de prijs bovendien leesbaar en goed zichtbaar aangeduid. § 2. Elke onderneming die aan de consument homogene diensten aanbiedt, duidt de prijs hiervan schriftelijk, leesbaar, goed zichtbaar en ondubbelzinnig aan.
Art.VI.4. Onverminderd artikel VI. 7/1, is de aangeduide prijs de door de consument totaal te betalen prijs, waaronder is begrepen: de belasting over de toegevoegde waarde, alle overige taksen en de kosten van alle diensten die door de consument verplicht moeten worden bijbetaald.
Art.VI.5. De prijzen voor consumenten zijn minstens in euro vermeld.
Art.VI.6 Elke reclame voor consumenten die gewag maakt van een prijs, vermeldt die overeenkomstig de voorschriften van de artikelen VI.4 en VI.5, alsmede van de met toepassing van artikel VI.7, 1° vastgestelde bepalingen.”(28 FEBRUARI 2013. - Wetboek van economisch recht)
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Praat café”