Staatsblad met simpele truc gebruikt voor bedrog

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Staatsblad met simpele truc gebruikt voor bedrog

#1 , 23 jul 2015 11:57

vandaag in de krant dat ene Hasan Hasanov, een Bulgaar uit Anderlecht plots zaakvoerder wan van meer dan 20 bedrijven.

Het KBO en het staatsblad bij de neus genomen en die ene Hasan Hasanov had zelfs toestemming tot het afhalen van grote bedragen bij de banken.

Dit verwonderd me echt niks als ik in het verleden gezien heb hoe simpel een wijziging van een zaakvoerder is, en dat er daar tot nu geen enkel controle over is, moest dit ooit eens gebeuren .

Ik vind dat het staatsblad hier flink geeft geblunderd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 jul 2015 12:17

Verwijt jij de post als iemand je een brief met een dt fout in schrijft?

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jul 2015 12:56

Ik verwijt enkel het systeem dat zulke blunders toelaat, er is geen enkel controle daarop, en dit word ook onmiddellijk zo op het KBO genoteerd en enkele dagen nadien gepubliceerd in het staatsblad, maar er zullen nog zo zaken aan het licht komen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Bart 01
Berichten: 153

#4 , 23 jul 2015 14:11

Wat ik niet begrijp is dat er toch een factuur opgestuurd wordt door het staatsblad na publicatie naar de zetel van de onderneming? Of werd de zetel direct mee verplaatst?

Doet een bank dan niet meer controle doet als iemand de volmachten op de rekening komt wijzigen en leeghalen?

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jul 2015 14:48

Wat ik niet begrijp is dat er toch een factuur opgestuurd wordt door het staatsblad na publicatie naar de zetel van de onderneming? Of werd de zetel direct mee verplaatst?

Doet een bank dan niet meer controle doet als iemand de volmachten op de rekening komt wijzigen en leeghalen?
Ik dat de bank enkel kijkt naar het KBO en het staatsblad.

Die factuur komt maar enkele dagen nadien toe, en dan kan er al veel gebeurt zijn, en dan moet het ook al opvallen bij sommige bedrijven dat het om een zaakvoerders wissel gaat.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart 01
Berichten: 153

#6 , 23 jul 2015 14:58

In Dendermonde is de factuur in elk geval meestal sneller dan de on line publicatie. Maar inderdaad, bij hoeveel zelfstandigen zal er een belletje afgaan na ontvangst van die factuur?

Als ik bij een bank ga en mijn pas laat inlezen, zien ze direct alles van mij bij die bank. Dat er daar geen belletje afgaat als ze de laatste weken daar verschillende nieuwe volmachten zien verschijnen?

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 jul 2015 15:38

Als ik bij een bank ga en mijn pas laat inlezen, zien ze direct alles van mij bij die bank. Dat er daar geen belletje afgaat als ze de laatste weken daar verschillende nieuwe volmachten zien verschijnen?
Het is wel bij een alerte bank dat het belletje is doen rinkelen, de bediende had deze persoon al voor een andere zaak gelezen, hij had er al meer dan 20 bedrijven zo gefikst.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 23 jul 2015 16:45

Maar als ik me juist herinner heeft hij bij geen enkel bedrijf geld kunnen afhalen.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 23 jul 2015 19:32

Maar als ik me juist herinner heeft hij bij geen enkel bedrijf geld kunnen afhalen.
Dan is dit een plus punt voor de banken die alert zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Carinecn
Berichten: 103

#10 , 23 jul 2015 22:06

Het is ook al gebeurt bij een vereniging en ze zijn er goed vanaf gekomen!

Vandebos
Berichten: 16087

#11 , 23 jul 2015 23:52

Er zijn ondertussen 23 gekende bedrijven slachtoffer. Toppunt is dat het Staatsblad ongeveer € 160 vraagt aan iedere reguliere zaakvoerder die een correctie laat publiceren om wettelijk terug zaakvoerder van zijn eigen vennootschap te worden...

Wordt ongetwijfeld vervolgd in deze komkommertijd...

giserke
Berichten: 2434

#12 , 24 jul 2015 01:13

Verwijt jij de post als iemand je een brief met een dt fout in schrijft?
Ik verwijt de post wel als ze mijn post verliest, of mijn post opendoet om mij een loer te draaien.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 28 aug 2015 11:34

Voka heeft nu een nieuwe app die de fraude met het Belgisch staatsblad aanpakt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Praat café”