oproep voor natuurliefhebbers

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

Re: oproep voor natuurliefhebbers

#16 , 28 mei 2015 10:43

maar vraag me in dit geval wel af naar waar je die salamanders dan best kan verplaatsen, want ze uit hun habitat halen lijkt me niet zo een goed idee.
@de reden, wat doe jij dan met die salamanders? Waar breng je ze dan onder zodat hun voortbestaan en voortplanting niet geschaad wordt?
salamandertjes zijn verplaatst naar een diepere gracht, de stekelbaarsjes houdt ik 2 weken bij (heb gisteren een grote emmer met watervlooien en muggelarven gaan vangen hiervoor)en dan zet ik die in een beek met licht stromend water, droogt niet uit en de kuit die ze dan ondertussen geschoten hebben kan dan zonder natuurlijke vijanden opgroeien om in september te worden uitgezet in verschillende beken in de buurt.
heb tot 3jaar geleden zo elk jaar kikkers en padden van de drukke straten gaan rapen na de winterslaap en kon zo elk jaar tussen de 500 en 1000 kleine kikkers en padden uitzetten.

men zou stilaan met kweekprogrammas moeten komen voor de vlindersoorten die er bijna niet meer zijn, de kleine vos nog amper te zien. de kamsalamander is zo goed als verdwenen, waar is natuurpunt dan?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

BrechtS
Berichten: 463

#17 , 28 mei 2015 11:05

Volgens mij is natuurpunt verloren tussen de juridische wetten en plichten en denk ik dat niet elke vrijwilliger daar zoveel inzet heeft als u. Ik vind het een goed initiatief van u, moest ik iets kunnen ondernemen als student zou ik het nog overwegen. Ik ga elke dag met de fiets, spinnen in huis probeer ik te vangen en buiten te zetten ipv dood trappen, ik dring bij mijn ouders aan om de tuin meer diervriendlijk in te richten (zoals planten voor de vlinders en dergelijke). Het enige dat we niet graag hadden van de natuur was de vos die ons kippen was komen stelen. Ook hebben we redelijk wat fruitbomen, waaronder een kersenboom waarbij de vogels altijd wel zijn met de kersen voor we ze nog maar kunnen plukken, appels en peren en pruimen zijn ook in trek bij de vogels hier, maar houden we genoeg over voor onszelf.
Ik heb dus geen idee hoe ik als student nog leer kan helpen bij de natuur. Ik ben geen lid van natuurpunt omdat ik daar zelf geen voordeel in zie. Tegenwoordig hoort men ook weinig meer van natuurpunt.

LeenW
Berichten: 12836

#18 , 28 mei 2015 11:36

Ik ben geen voorstander van nog een topic op Juridisch Forum over hoe men diertjes moet verzorgen, dat van die katten was al erg genoeg :lol:

Reclame

Terug naar “Praat café”