Belgie op zijn best: Politie helpen is zelf geflikt worden

giserke
Topic Starter
Berichten: 2434

Belgie op zijn best: Politie helpen is zelf geflikt worden

#1 , 19 mei 2015 16:22

Cafébaas die rokende verdachte aan de praat hield vervolgd voor overtreding rookverbod.
Op het randje van Belgische kolder.

Maw help nooit de politie.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150519_01688108

bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 19 mei 2015 17:33

Ik lees toch iets helemaal anders dan jij, denk ik.

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 19 mei 2015 17:41

"naar eigen zeggen"

Reclame

BrechtS
Berichten: 463

#4 , 19 mei 2015 19:57

Eerste zin maakt al duidelijk genoeg hoe het zit, cafébaas liet meneer roken in zijn café, politie komt binnen, maakt PV en zoals iedereen weet worden zowel roker als cafébaas gestraft. De boete is niet abnormaal in dit geval, hij liet iemand roken, dus gaan ze ervan uit dat hij andere mensen ook laat roken. Wat voor een zwak excuus van de cafébaas is me dit hier.

WP002
Berichten: 1479

#5 , 20 mei 2015 00:01

Vaak voorkomend misverstand: tijdens de sluitingsuren mag er in een café OOK NIET gerookt worden!

giserke
Topic Starter
Berichten: 2434

#6 , 20 mei 2015 12:25

Hij had dus beter gezegd, mannekes uw sigaret weg want de flikken zijn onderweg?

LeenW
Berichten: 12825

#7 , 20 mei 2015 14:32

Hij had dus beter gezegd, mannekes uw sigaret weg want de flikken zijn onderweg?
Neen, hij had direct moeten zeggen dat er een rookverbod geldt.


Overigens vind ik het een beetje naïef van u om zomaar in het verhaal van de cafébaas mee te stappen.

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 20 mei 2015 14:46

Doet me terugdenken aan de Antwerpse uitbater van een eetgelegenheid die luid jammerend de pers erbij haalde dat hij zijn zaak deels moest moest sluiten door het stalinistisch beleid van de RSZ en de boete van ik dacht € 90.000 die deze tegen hem vorderde. Alle kranten vlogen erop af als vliegen om stroop zonder ook maar het minste kritische onderzoek. Met als gevolg dat in het recht van antwoord daags nadien deze met het schaamrood op de wangen dienden toe te geven dat het handelde om een notoire werkgever die er niet voor terugdeinsde illegalen tegen hogerloon te werk te stellen, dat er een meerdere decimeters dik dossier met sluitende bewijzen was, dat de persoon in kwestie reeds in beroep was veroordeeld tot meer dan het dubbele van dit bedrag doch dat in kader van het leefbaar houden van zijn zaak de RSZ had ingestemd met het kwijtschelden van de alle toegekende bedragen boven de vermelde € 90.000.

Journalistieke ethiek is vaak ver te zoeken wanneer er haast bij is om toch maar een centje sensationeler te zijn dan de concurrentie... cfr de politiewagen op een gehandicapten plaats van een paar dagen geleden..

LeenW
Berichten: 12825

#9 , 20 mei 2015 15:10

Journalistieke ethiek is vaak ver te zoeken wanneer er haast bij is om toch maar een centje sensationeler te zijn dan de concurrentie... cfr de politiewagen op een gehandicapten plaats van een paar dagen geleden..
cfr Steve Stevaert
cfr Germanwings Flight 9525

WP002
Berichten: 1479

#10 , 20 mei 2015 17:55

Vandebos +1
Elke journalist meent tegenwoordig dat ie rechter (én beul) is.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 21 mei 2015 11:10

Inderdaad. Feit dat de "verdachten" niet vervolgd werden, lijkt me erop te wijzen dat ze enkel "verdacht" werden door de cafébaas, nadat hij een boete had gekregen omdat hij klanten liet roken in zijn café. Ook de zinsnede "naar eigen zeggen" doet een alarmbelletje afgaan. Jammer dat ook De Standaard zich met dit soort "onzin-journalistiek" bezig houdt. Dit is eerder iets voor HLN, zodat daar een hoop werklozen hun frustratie kunnen op loslaten bij de comments onder het artikel...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos
Berichten: 16087

#12 , 21 mei 2015 11:35

Journalistieke ethiek is vaak ver te zoeken wanneer er haast bij is om toch maar een centje sensationeler te zijn dan de concurrentie... cfr de politiewagen op een gehandicapten plaats van een paar dagen geleden..
cfr Steve Stevaert
cfr Germanwings Flight 9525
Steve... Ik mis hem. Een goede vriend met gebreken, maar met minstens even grote gaven.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 21 mei 2015 11:37

Tja, ik ken niemand zonder gebreken... Ook hier heeft de media boter op het hoofd. Of de "geruchten" nu waar waren of niet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos
Berichten: 16087

#14 , 21 mei 2015 12:57

Ik was zestien en wilde met kameraden een bus organiseren naar T/W. Steve had juist een café overgenomen waar we regelmatig tijdens en na lessen gingen .. "ontspannen". Er was geen enkele meerderjarige die zijn schouders mee onder die reis wilde zetten... tot hij ons hoorde klagen hierover achter een pint. 5 dagen later hadden we tickets, een bus, een volledige bezetting ervan ... en voldoende drank om de twee dagen te overleven aan een prijs per deelnemer waarvan ik nog altijd zeker ben dat hij zelf een deel heeft bijgestoken.

Dat is de Steve die ik me wil herinneren, een dromer zonder schrik voor keihard werken met een eindeloos aanstekend enthousiasme.

Terug naar “Praat café”