Heeft vader Bontinck gelijk?

WP002
Topic Starter
Berichten: 1479

Heeft vader Bontinck gelijk?

#1 , 04 feb 2015 08:55

Vader Dimitri Bontinck wil tv-zender Vier en het programma De Ideale Wereld voor de rechter dagen omdat twee dagen op rij in een faux-reportage de draak met hem en zijn zoon Jejoentje Kapoentje wordt gestoken. Jejoen deed ooit mee aan de talentenshow Move Like Michael Jackson maar maakte daar geen al te beste beurt. "Onderzoeksjournalist" Jelle De Beule probeert in een reportage aan te tonen dat het verdict van de jury van de talentenshow de rechtstreekse oorzaak was voor de "jadicalizering" van Jejoen. De schabouwelijk Engels sprekende vader Dimitri wordt ook behoorlijk door het slijk gehaald.

Hoe grappig ik de filmpjes van DIW ook vind, ik stel me eigenlijk hier juridische vragen bij. De Bonticks zijn publieke figuren geworden en kunnen zich daardoor m.i. minder beroepen op het recht op privacy dan pakweg jan met de pet. Maar ik kan me indenken dat zulks ook gevolgen kan hebben in het lopende proces tegen Sharia4Belgium en de rol van Bontinck daarin. Wat ik wou vragen: heeft Bontinck sr. eigenlijk juridisch gezien een poot om op te staan als hij Vier voor de rechter daagt?

Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 04 feb 2015 09:16

Hangt af van de rechten die hij heeft weggetekend toen zoonlief aan de talentenshow deelnam.

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 04 feb 2015 09:32

Niet-juridische meningen zijn toegelaten in het Praatcafé he? Die vader is echt een achterlijke mens die ze best ook zouden opsluiten.

Naar mijn mening Dimitri Bontinck is door zijn mediageile optredens een publiek figuur geworden door zijn eigen keuze. De Ideale Wereld is overduidelijk een humoristisch programma, waardoor de sketches beter beschermd zijn tegen klachten. Moest bv. Terzake die "reportage" overnemen, zou het iets anders zijn.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 04 feb 2015 09:38

In het Engels heeft men een mooie toepasselijke uitdrukking "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.".

fieke0509
Berichten: 188

#5 , 04 feb 2015 09:52

Eerst krijgt staat ie overal te springen om media-aandacht en als het dan niet naar zijn zin is dan is ie boos. Ik vind hem maar een vervelende kleuter.

Hoge bomen vangen veel wind he. Maar nu blazen ze te hard naar zijn goesting en mag het niet. Triestige man.

WP002
Topic Starter
Berichten: 1479

#6 , 04 feb 2015 09:59

Mijn vraag is: zou een dergelijke "reportage" de afloop van het proces S4B kunnen beïnvloeden?
En ja Leen, ik kan best verstaan dat het zoontje een terrorist is geworden. Als ik zo'n vader zou hebben zou ik ook terrorist worden.
Hangt af van de rechten die hij heeft weggetekend toen zoonlief aan de talentenshow deelnam.
Uiteraard. Ik ben ooit naar een opname van een (toen nog) VT4-programma geweest, een show met Chris Van den Durpel. Meer doen dan gewoon in het publiek zitten moest ik niet doen, en zelfs toen moest ik al een papier tekenen dat ik geen rechten kan ontlenen mocht ik in beeld komen etc. Ik ben uiteindelijk 1 1/2 sec. in beeld geweest, en dan nog in een panoramisch shot met tientallen andere kijkers. Het zou me verbazen mocht Vier voor deelnemers aan een talentenshow die significant duidelijker in de spotlights staan een dergelijke clausule overslaan.
Laatst gewijzigd door WP002 op 04 feb 2015 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 04 feb 2015 10:05

Mijn vraag is: zou een dergelijke "reportage" de afloop van het proces S4B kunnen beïnvloeden?

Neen. Zelfs een rechter is in staat ironie en humor te onderscheiden van ernstige feiten. (humoristisch bedoeld voor diegene die twijfelt...)

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#8 , 04 feb 2015 12:42

Het is zielig dat dergelijke waardeloze creaturen ook maar enige media aandacht krijgen.
Dat hij maar verder gaat met moslima's neuken (waar hij naar eigen zeggen zo goed in is) tot IS op een
dag zijn piet en klokkenspel komt afkappen.
Dan kan hij als castraat nog een toontje hoger gaan zingen bij de Wiener Sangerknaben.

bron:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... -bed.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Praat café”