Ik sta zelf nog niet zo heel lang in de winkel en ergens verleden jaar had ik 'prijs'.
Ik zei dat ik geen grote hoeveelheden wilde en de leurster (of hoe moet ik dat noemen) was in den beginnen héél begripvol.
Tot ze het 'gerief' uit de auto haalde.
1 x handzeep (1 pulleke dacht ik) werd ineens 1 doos van 6 pullekes à 9 euro het pulleke ! (je koopt zo'n pullekes in de supermarkt voor nog geen euro, het bleek géén kwaliteitshandzeep, maar eerder genre witte producten)
2 potjes zandzeep (ze had een potje van 250ml of zo bij om te tonen) bleken ineens 2 grote bidons van 5L à 50 euro/stuk (achteraf gevonden op internet dat zo'n bidon, zelfde merk, 28 euro kost)
Totale rekening 154 euro !!
Ik natuurlijk geen haar genoeg op mijn tanden om haar dan alsnog wandelen te zenden, maar ik voelde me serieus gerold.
En nog meer toen we op de middag een dagschotel gingen eten en de leuster met haar compagnon daar ook zat... En die namen niet gewoon de dagschotel ; het was uitgebreid... Daarvoor betaal je dus zoveel voor die zeep !
Soit, onlangs was er weer ene, die kreeg ik nog gemakkelijk buiten, maar vandaag had ik weeral prijs. Blijkbaar van dezelfde firma, want ze zei dat we nochtans al gekocht hadden en waarom we niet weer kochten. Ik ben begonnen met de hoge prijzen en de grote hoeveelheden en toe ze niet afliet ben ik helemaal boos geworden en heb ik het restaurant ook erbij gesleurd (we moeten toch eten, we zijn op baan van 9 tot 5, zei ze - er zijn er die langer op baan zijn dacht ik en zich geen restaurant kunnen permiteren). Uiteindelijk heeft ze het opgegeven.
Nu, meestal ben ik niet zo brutaal en onbeleefd en we geven op een jaar best wel veel aan het goede doel (het dierenasiel, mensDOM vs dierenRIJK

Maar die zepen, daar heb ik het echt wel mee gehad. Iemand iets aansmeren dat hij eigenlijk niet wil tegen een véél te hoge prijs, ik noem dat oplichting.
Die van vandaag wist te zeggen dat het op hun 'bedrijf' wordt geleverd in grote containers (of hoe noem je dat) en dat zijn dat 'de gehandicapten' dat dan verpakken. Ik heb eerder de indruk dat de spullen goedkoop gekocht worden in de Makro of zo en dat ze er gewoon een ander etiket op plakken. En een woekerprijs uiteraard.
Zelf een winkel hebbende, weet ik wel welke winstmarges normaal zijn. x9 hoort daar echt niet bij !
Weet er hier iemand of die 'gehandicapten' die zeep verpakken eigenlijk wel echt bestaan ? Ik ken wel beschutte werkplaatsen, maar daar doen ze echt dat niet hoor. Noch in een dagopvang waar ik mee bekend ben.
En als het echt is, hoeveel van die woekerwinsten komen dan bij die mensen terecht ? Waarschijnlijk werken ze voor een minimumloon (of krijgen ze niks en is het 'bezigheidstherapie') en gaat het geld naar de leursters & leurders, voor hun autokosten en om op restaurant te gaan uiteraard

En waarom verkopen ze hun spullen dan niet via een (web)winkel of op de markt of zo, dan moeten ze de mensen niet ambeteren.
Wie het relaas uitgelezen heeft, dank u wel

En nu hopelijk enige zinnige reacties...