stroomafschakeling

caroline1234
Topic Starter
Berichten: 145

stroomafschakeling

#1 , 06 nov 2014 12:43

Is het geen contractbreuk als de elektriciteitsmaatschappij geen stroom kan leveren?
Wij zijn verplicht , volgens het contract, om te betalen voor deze dienst, geldt dit niet omgekeerd ook?

mava105
Berichten: 22328
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 nov 2014 12:44

Overmacht? En je betaald toch niet voor de stroom die niet werd geleverd.

caroline1234
Topic Starter
Berichten: 145

#3 , 06 nov 2014 13:12

k weet het niet, is zomaar een vraag.
Verplichten zij hen niet in het contract te leveren?
Ik kreeg vandaag een flyer over die stroomafschakeling met alles wat WIJ kunnen doen.
k Stel me gewoon vragen bij dit alles.
Waarom wordt de straatverlichting niet verminderd?
Waarom worden de winkeliers en andere zakenmensen niet verplicht hun lichtreclames s nachts uit te doen?
Waarom moet de stroom voor kerstverlichting, ijspistes .... niet verminderd worden?

Reclame

LeenW
Berichten: 12943

#4 , 06 nov 2014 13:47

Kijk eens in het burgerlijk wetboek naar de artikels 1147-1148 betreffende overmacht.

Uw overige vragen zijn voor de politiek, niet de elektriciteitsmaatschappij.

caroline1234
Topic Starter
Berichten: 145

#5 , 06 nov 2014 13:54

k dacht dat het hier praatcafé was?
oké, k zal t nooit meer doen

Lanox
Berichten: 3540
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 nov 2014 14:01

Kijk eens in het burgerlijk wetboek naar de artikels 1147-1148 betreffende overmacht.

Uw overige vragen zijn voor de politiek, niet de elektriciteitsmaatschappij.
Er zijn al meermaals vraagtekens geplaatst bij de vraag of dit wel overmacht is, door oa politieke partijen, consumenten organisaties en "tv-juristen".

LeenW
Berichten: 12943

#7 , 06 nov 2014 14:03

Nee, u begrijpt mij verkeerd. U mag de vragen natuurlijk stellen, maar het is niet de elektriciteitsmaatschappij die deze regels bepaald :)

wanton
Berichten: 9913
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#8 , 06 nov 2014 18:08

Mava : betaald LeenW : bepaald


Alstublieft! Dat een toevallige forumlezer taalfouten maakt, tot daar. Maar iemand die dagelijks meedoet , daar mag iets meer van verwacht worden.
Het wordt in het algemeen een triestige zaak met de kennis van de eigen taal. Men kent het verschil niet meer tussen getal en cijfer.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bartvdv
Berichten: 1911

#9 , 06 nov 2014 18:10

Overmacht ? Het is ruim op voorhand geweten dat het probleem zich kan voordoen en blijkbaar zou er een oplossing zijn door een kabel te leggen tussen België en Nederland ?

artemis
Berichten: 3297

#10 , 06 nov 2014 18:53

En in Antwerpen gaan ze een week vroeger starten met de kerstverlichting!

Ik ben geen expert maar blijkbaar zou het probleem hem zitten in het piekgebruik (tussen 17 en 20 uur). Elektriciteit kan immers nog altijd niet gestockeerd en gespreid afgegeven worden, vandaar dat men hier vindt dat een week vroeger kerstverlichting in de winkelstraten 'geen impact zou hebben op het probleem'. Kan niet beoordelen of dat klopt maar vind het desalniettemin geen goed signaal.

Ik ben vooral ongerust wat betreft onze computer. Heb al eens problemen gehad met een stroompanne tijdens het opstarten. Het beestje raakte daarna niet goed terug aan de praat en ik heb hulp moeten inschakelen.
Voor de rest ga ik braafjes de adviezen opvolgen: geen wasmachine, geen afwasmachine, niet stofzuigen etc tussen die piekuren.

@wanton
Ach, het is hier dan ook geen taalforum maar ik begrijp je wel. Erger me zelf vooral aan het gebruik van 'U' met een hoofdletter in het midden van een zin en de verwarring tussen 'u' en 'uw' en 'jou' en 'jouw' ;-)

LeenW
Berichten: 12943

#11 , 06 nov 2014 20:01

ik schaam mij diep!

Chaccamacca

#12 , 10 nov 2014 12:34

De overheid vraagt om het stroomverbruik tussen 17 en 20 uur te minimaliseren. Maar wat met de werkman die na 17 uur thuiskomt en zich wil douchen. Die na 17 uur thuiskomt en die honger heeft. Kan zich niet wassen en kan geen warm eten klaarmaken. Nu gaat de overheid al bepalen wat we wanneer moeten doen. Ik vind dit ver gekomen.

LeenW
Berichten: 12943

#13 , 10 nov 2014 12:42

Daar gaan we weer met de belachelijke opmerkingen..

De overheid raadt u dat aan, er is geen verplichting of zo. Het hangt er gewoon van af hoe solidair u met uw medemens wil zijn.

Chaccamacca

#14 , 10 nov 2014 12:53

LeenW, ik zou uw beroep eens willen weten en waarom u zo met de overheid mee praat. U kent mijn beroep.

tira00
Berichten: 929

#15 , 10 nov 2014 12:57

Wat met een zelfstandige die op die momenten niet kan werken?
Betalen ze het verlies uit?
Stel, een stroomgenerator kopen, is echt niet goedkoop.
Gaan ze die terug vergoeden?
Wat met mensen die elektrisch verwarmen? Ken zo een paar appartementen.
Overmacht...stel ik sterk in vraag

Terug naar “Praat café”