staking

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

staking

#1 , 06 nov 2014 07:46

ze zouden alle stakers op 15 december en betogers vandaag hun naam moeten noteren

en degene die niet hebben gestaakt/betoogd,

degene die niet gestaakt/betoogd hebben gaan akkoord met de maatregelingen, voor hun afschaffing van de index, pensioen op 75 jaar en werken onder het minimumloon aan nog geen 5€ per uur. zo zijn de volgende stakingen overbodig

ik vertrek nu richting brussel
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Skoldt
Berichten: 159

#2 , 06 nov 2014 08:55

Ik ga niet akkoord met alle maatregelen door de regering genomen.
Ik ben niet aangesloten bij een vakbond.
Ik ga niet richting Brussel omdat ik hierdoor mijn bezoldiging voor vandaag verlies en geen compensatie ontvang ....
Maar ik zou wel geen index meer moeten hebben, werken aan 5€/u en wachten tot 75 vooraleer in pensioen te gaan ?

Afbeelding

LeenW
Berichten: 12838

#3 , 06 nov 2014 09:09

ze zouden alle stakers op 15 december en betogers vandaag hun naam moeten noteren

en degene die niet hebben gestaakt/betoogd,

degene die niet gestaakt/betoogd hebben gaan akkoord met de maatregelingen, voor hun afschaffing van de index, pensioen op 75 jaar en werken onder het minimumloon aan nog geen 5€ per uur. zo zijn de volgende stakingen overbodig

ik vertrek nu richting brussel
wat als ik wil staken maar ik vandaag ziek ben?

Reclame

Poi2
Berichten: 52

#4 , 06 nov 2014 09:13

Das mooi,

makkelijk roepen als je waarschijnlijk in een groot bedrijf werkt waar het algemeen aanvaard wordt.

Als ik hier moet laten weten, of niet moet komen opdagen omdat ik ga betogen mag ik blij zijn als ik mijn job mag houden,
of zal ik zeker de eerste 5jaar niet moeten rekenen op enige vorm van opslag of goodwill.

Booke
Berichten: 112

#5 , 06 nov 2014 09:28

Het is te hopen dat je vandaag geen ongeval krijgt en medische hulp nodig hebt als iedereen maar naar Brussel moet.
Om maar te zeggen dat niet iedereen op een gewone werkdag zijn zin kan doen ....

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 nov 2014 10:56

degene die niet gestaakt/betoogd hebben gaan akkoord met de maatregelingen, voor hun afschaffing van de index, pensioen op 75 jaar en werken onder het minimumloon aan nog geen 5€ per uur. zo zijn de volgende stakingen overbodig
Het is niet omdat je staakt dat je een mooi loon heeft, bij mij hebben mijn werknemers op de 35 jaar nooit gestaakt, en zij gingen naar huis met bijna het dubbel loon dan wettelijk voorzien was, moet wel er bij vermelden dat het stukloon was, wie hard werkte kreeg meer.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Chaccamacca

#7 , 06 nov 2014 12:27

En wat met de mensen die werken op de NMBS en waaraan gevraagd is om vandaag niet te staken omdat er anders geen treinen rijden richting Brussel. Moeten die hun namen ook genoteerd worden omdat ze niet staken of betogen?

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 nov 2014 12:28

ze zouden alle stakers op 15 december en betogers vandaag hun naam moeten noteren

en degene die niet hebben gestaakt/betoogd,

degene die niet gestaakt/betoogd hebben gaan akkoord met de maatregelingen, voor hun afschaffing van de index, pensioen op 75 jaar en werken onder het minimumloon aan nog geen 5€ per uur. zo zijn de volgende stakingen overbodig

ik vertrek nu richting brussel
Lijkt me een redelijk voorstel, maar dan ook de gevolgen volledig splitsen:
- zij die niet staken en helpen besparen krijgen nog pensioen, uitdovende werkloosheidsuitkering, terugbetalingen medische kosten, ...
- zij die staken en dus niet willen besparen houden in theorie hun rechten, maar krijgen in praktijk niks meer omdat er geen geld meer is.

Het wordt dringend tijd dat een aantal mensen eens gaan beseffen dat de huidige regering enkel probeert om de stal die ze van de vorige hebben geërfd terug op orde te krijgen. En ja, dat gaat pijn doen, maar er is gewoon geen betaalbaar alternatief.

Kali
Berichten: 762

#9 , 06 nov 2014 14:47

Kwam dit onlangs tegen op facebook, misschien wat in het belachelijke getrokken maar toch kern van waarheid in.

Stel u voor dat 10 vrienden alle dagen samen enkele biertjes gaan drinken.

De rekening bedraagt iedere dag 100€.

Dat maakt normaal 10€ per persoon.

Maar onze vrienden bepalen dat de factuur zal betaald worden volgens een verdeelsleutel van de belastingen. Dit geeft volgende verdeling :

De eerste 4 (de armste) betalen niets.

De 5de betaalt 1€

De 6de betaalt 3€

De 7de betaalt 7€

De 8ste betaalt 12€

De 9de betaalt 18€

De 10de betaalt 59€

De tien mannen treffen mekaar iedere dag om enkele pintjes te drinken, en zijn heel tevreden met de oplossing.

Tot de uitbater op een dag beslist van aan het groepje een getrouwheidspremie te geven: “Gezien jullie heel goede klanten zijn, geef ik vanaf vandaag een afslag van 20€ per dag. Ik zal dus nog enkel 80€ per dag aanrekenen”

De groep beslist van de 80€ verder volgens dezelfde norm te blijven verdelen.

De eerste 4 betalen nog altijd niets.

De 6 anderen (de betalende klanten) wilden in eerste instantie de 20€ in 6 delen waardoor iedereen 3,33€ minder zou moeten betalen.

Maar als ze dat deden zou de 5de man moeten betaald worden om mee te drinken.

De uitbater stelde voor dat het beter zou zijn elk van de 6 een procentueel verminderende afslag te geven. Hij maakte volgende berekening:

De 5de man moet niets meer betalen. (Een arme meer)

De 6de betaalt 2€ ipv 3€ (33% vermindering)

De 7de betaalt 5€ ipv 7€ (28% vermindering)

De 8ste betaalt 9€ ipv 12€ (25% vermindering)

De 9de betaalt 14€ ipv 18€ (22% vermindering)

De 10de betaalt 50€ ipv 59€ (16% vermindering)

Hiermee moest toch iedereen tevreden zijn, dacht hij.

De eerste 4 bleven gratis drinken. Er kwam zelfs een gratis drinker bij.

De vijf anderen betaalden minder dan vroeger, dus...wie kon er nog iets tegen inbrengen?

Maar éénmaal buiten, begon elk van hun zijn toestand te bekijken.

“Niet serieus, ik krijg slechts 1€ van de afslag” begint de 5de.

Daarop de 6de: “En ik krijg ook slechts 1€ van de 20€ afslag, terwijl de 10de er 9€ van krijgt”

“Het is waar “ zegt de 7de “waarom moet hij 9€ krijgen, terwijl ik slechts 2€ krijg. De rijkste krijgt het grootste deel van de afslag.”

“Eén minuutje voor Brussel” roept de 1ste “wij 4 hebben helemaal niets gekregen. Dit systeem buit de armen uit.”

De 9 mannen omringen de 10de en beginnen hem uit te maken.

De volgende avond is de 10de man niet aanwezig.

De 9 andere nemen plaats en drinken hun biertje zoals altijd, tot op het moment dat er moet betaald worden: dan ontdekken ze iets heel interessant.

Ze hebben niet genoeg geld om te betalen, zelfs niet om de helft af te dokken.

Dit, beste vrienden, is de gekende opmerking die velen maken over ons belastingssysteem:

De rijksten hebben het meeste profijt bij een lastenverlaging.

Belast ze nog meer, beschuldig hen van rijk te zijn en ze zullen zich niet meer vertonen. Ze gaan een pint gaan drinken in het buitenland.

Vandebos
Berichten: 16087

#10 , 06 nov 2014 16:02

Het raakt hier serieus op temperatuur aan het zuid .... Wagens en motoren in de fik...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 06 nov 2014 16:26

Ik wist niet dat betogen en wagens in de fik steken, en andere vernielingen samen hand en hand gaan.

Dat ze maar in het vervolg die betogingen maar gerust verbieden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#12 , 06 nov 2014 16:27

Kali, tof verhaal.

Ik stel toch voor dit artikel eens te lezen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Vandebos
Berichten: 16087

#13 , 06 nov 2014 16:28

Zoals gewoonlijk een kleine kern... volgens de geruchtenmolen dokwerkers... De reden zou er dus wel eens ertussen kunnen zitten.

berenod
Berichten: 942

#14 , 06 nov 2014 17:27

De vakbonden zijn goed op weg België helemaal in het faillissement te duwen.

Even niet vergeten dat bijvoorbeeld de vakbond absoluut geen belang heeft de werkloosheid omlaag te brengen, werklozen (hun uitkeringen toch) zijn een van de grootste inkomens van de vakbonden.

En het is een vakbond die mij die verdomde waardeloze Arco spaarrekening (oeps, sorry, aandelen) heeft aangesmeerd...

Vakbonden zijn zoals een religie, hou de dommen dom, zodat ze gemakkelijk achter uw kar zijn te spannen, en haal tegelijkertijd ook hun zakken leeg!


Succes heren!

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#15 , 06 nov 2014 18:04

Dat Opel Antwerpen, Ford Genk en Renault Vilvoorde gestopt en weg zijn , is grotendeels een gevolg van de houding van de vakbonden - officiëel bestaan ze niet - die steeds maar opnieuw stakingen organiseerden. Ze zijn nog niet geleerd!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Praat café”