staking

Veebee
Berichten: 565

Re: staking

#196 , 19 dec 2014 20:28

1500 euro yeah right, de sint is net geweest
niemand nog werken, iedereen 1500 euro inkomen, klein probleem: WIE gaat dat betalen???

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#197 , 19 dec 2014 20:32

1500 euro yeah right, de sint is net geweest
niemand nog werken, iedereen 1500 euro inkomen, klein probleem: WIE gaat dat betalen???
Het vermogen van de "rijken". Het enig probleem is dat er niets meer zal worden geproduceerd en er niets meer te kopen valt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Veebee
Berichten: 565

#198 , 19 dec 2014 20:58

Lol en we nemen Frankrijk als grote voorbeeld, laat de leegloop alvast starten :)

Reclame

Chaccamacca

#199 , 21 dec 2014 22:08

1500€ per maand voor iedereen in België, werken of niet.
Waarom zou je dan nog studeren, waarom zouden je ouders dan je studies betalen, waarom zou je dan nog gaan werken en hoeveel mensen van Europa en buiten Europa gaan dan naar België komen?

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#200 , 22 dec 2014 16:50

1500€ per maand voor iedereen in België, werken of niet.
Waarom zou je dan nog studeren, waarom zouden je ouders dan je studies betalen, waarom zou je dan nog gaan werken en hoeveel mensen van Europa en buiten Europa gaan dan naar België komen?
studies wijzen uit dat de meeste mensen juist activer worden met onvoorwaardelijk inkomen, kan men ook zien met de mensen die win for live hebben gewonnen. allicht laat het ook toe dat de armeren hun kinderen kunnen laten studeren.

ik weet dat ik morgen een blanco cheque van 1500/maand krijg, direct op pensioen ga
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#201 , 22 dec 2014 18:43

1500€ per maand voor iedereen in België, werken of niet.
Waarom zou je dan nog studeren, waarom zouden je ouders dan je studies betalen, waarom zou je dan nog gaan werken en hoeveel mensen van Europa en buiten Europa gaan dan naar België komen?
studies wijzen uit dat de meeste mensen juist activer worden met onvoorwaardelijk inkomen, kan men ook zien met de mensen die win for live hebben gewonnen. allicht laat het ook toe dat de armeren hun kinderen kunnen laten studeren.

ik weet dat ik morgen een blanco cheque van 1500/maand krijg, direct op pensioen ga
Nu zegt u het zelf dat het aanzet om niets meer te doen.
Dat is wat iedereen al heel de tijd probeert uit te leggen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Veebee
Berichten: 565

#202 , 22 dec 2014 21:14

1500€ per maand voor iedereen in België, werken of niet.
Waarom zou je dan nog studeren, waarom zouden je ouders dan je studies betalen, waarom zou je dan nog gaan werken en hoeveel mensen van Europa en buiten Europa gaan dan naar België komen?
studies wijzen uit dat de meeste mensen juist activer worden met onvoorwaardelijk inkomen, kan men ook zien met de mensen die win for live hebben gewonnen. allicht laat het ook toe dat de armeren hun kinderen kunnen laten studeren.

ik weet dat ik morgen een blanco cheque van 1500/maand krijg, direct op pensioen ga
Nu zegt u het zelf dat het aanzet om niets meer te doen.
Dat is wat iedereen al heel de tijd probeert uit te leggen.
Tja Roharro, wat baten kaars en bril ;)
Als hij in 1 bericht zichzelf al begint tegen te spreken ...

Chaccamacca

#203 , 22 dec 2014 23:30

En hoe gaat dat dan als een zelfstandige ook maar 1500€ per maand krijgt. Neem nu een bakker, hoe gaat die zijn brood verkopen. En 1500€ per maand voor iedereen, is dat dan echt voor iedereen? Ook voor advocaten en rechters en ceo's van bedrijven? En voor ministers? En wat met de koninklijke familie?

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#204 , 22 dec 2014 23:33

Handje open, geld erin, handje dicht. Toch niet zo moeilijk om te begrijpen? Als je daarenboven nog werkt ook krijg je daaruit nog extra geld.

Chaccamacca

#205 , 23 dec 2014 17:37

1500€ voor iedereen, werken of niet. Dus niets extra als je werkt.

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#206 , 23 dec 2014 18:41

Ik heb geen idee waar u uw informatie haalt, maar het systeem dat men hier naar voor schuift spreekt over een BASIS inkomen, waar een werkende mens nog extra's bovenop kan verdienen.

WP002
Berichten: 1479

#207 , 23 dec 2014 18:49

1500 was het bedrag dat in Zwitserland genoemd werd. Nu ligt in Zwitserland de levensstandaard behoorlijk hoger dan hier. Als je dat correct omrekent naar de korf hier zal je ergens tussen de 800 en de 1000 euro belanden.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#208 , 23 dec 2014 18:52

1500 was het bedrag dat in Zwitserland genoemd werd. Nu ligt in Zwitserland de levensstandaard behoorlijk hoger dan hier. Als je dat correct omrekent naar de korf hier zal je ergens tussen de 800 en de 1000 euro belanden.
En zelfs dat bedrag zouden ze hier niet kunnen betalen wegens de zieke staatsfinanciên.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sleper
Berichten: 391

#209 , 23 dec 2014 20:35


België is als een persoon met meer schulden dan het zich kan veroorloven.

Indien het een persoon zou zijn dan zetten we hem in CSR. Dit doet pijn, veel pijn zelfs, men word er zeker op dat ogenblik niet onmiddellijk beter van!
Maar ik denk wel dat iedereen die zijn CSR succesvol afgewerkt heeft er (een pak) beter voorstaat dan toen hij er aan begon.

België (en zijn inwoners) zijn nu net als die persoon die in CSR gaat, het zal pijn doen, ze zullen er nu onmiddellijk zeker niet beter van worden, maar het is de enige manier om een lichtje aan het eind van de tunnel te doen verschijnen.
dit kan goed zijn maar waarom spelen ze dan sinterklaas voor de rijke werkgevers en presenteren ze de rekening aan de hard werkenden.
-elke senator heeft 5 voltijdse werknemers voor 8 overbodige vergaderingen
-waarom worden de creative erfenisconstructies voor de rijken niet aan banden gelegd
-waarom moeten er zijn die meer dan 5000€ pensioen krijgen als die nog een veelvoud bijverdienen
enz.......
waarom hebben vakbonden destijds de dokwerkers een mes in de rug gepland door het statuut "magazijnarbeider" op te dringen ?
De bonden zelf hebben de geest uit de fles gehaald en daardoor wordt nu de wet major kwetsbaar gemaakt.
Ik heb geen enkele vakbond tot staking weten oproepen toen "vreemde" bouwvakkers , fruitplukkers, truckers hier kwamen werken .
wat er ook met de wet major gebeurt , de bonden hebben hier mee schuld aan . Ik heb zelf
een kleine 40 jaar aan de dok gewerkt als losse man .

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#210 , 24 dec 2014 20:30

Ik heb geen enkele vakbond tot staking weten oproepen toen "vreemde" bouwvakkers , fruitplukkers, truckers hier kwamen werken .
dat is temeer een reden voor trots te zijn op de havenvakbonden.

en er is nu toch al wat resultaat dankzij de stakingen. als het niet goed lukt mij een jaartje premier maken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Praat café”