staking

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: staking

#166 , 16 dec 2014 13:53

Langer leven = langer werken = minstens nog evenveel jaren pensioen als daarvoor!
Er worden dus geen pensioenjaren afgenomen!
Laatst gewijzigd door roharro op 16 dec 2014 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#167 , 16 dec 2014 13:55

slechts 5% is akkoord met de maatregel om tot 67jaar te werken, er is dus geen enkel reden om te gaan staken
sorry zeg dit is in de meeste Europese landen zo, maar ge moet goed lezen, niemand zal nooit meer moeten werken als 45 jaar !!!

Maar werken is voor zeer veel mensen lastig, gelukkig heb ik altijd en nog, gewerkt als hobby.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#168 , 16 dec 2014 13:56

heeft er iemand een lijst met bekende geneesmiddellen waarvoor er een veel goedkoper witte pil is

bvb het bekende enterol → sacchiflora = helft goedkoper
Je kan toch gewoon bij de arts of de apotheker naar een goedkoper middel vragen, als ik mij niet vergis zou de apotheker bij aangeven van de werkzame stof zelfs automatisch het goedkoopste middel moeten meegeven.
mijn voorbeeld was totaal verkeerd, gezien enterol vrij te krijgen is

vele mensen durven dat niet vragen en waarom dit doen de gemeenschap betaald de meerkost
laat de meerkost de klant zelf betalen en niet de gemeenschap

stof X kost 1€ awel je kan maximum 1€ terugkrijgen en geen 3€ omdat die pil zwart ziet ipv wit

nu even eerlijk zijn, moeten we niet eerst dergelijke onnodige uitgaven omzetten in lastenverlaging ipv het loon inkorten van de werknemers
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#169 , 16 dec 2014 13:59

slechts 5% is akkoord met de maatregel om tot 67jaar te werken, er is dus geen enkel reden om te gaan staken
Hoeveel van die 5% zou in de praktijk ook écht tot 67 moeten werken ?

Ergens lees ik dat werken tot 67 pas tegen 2030 wordt ingevoerd en dat er ondertussen nog steeds tal van overgangsmaatregelen en uitzonderingen zullen blijven bestaan. Dat is amper twee jaar langer dan de vorige wettelijke pensioenleeftijd. En stemt ongeveer overeen met wat in de rest van Europa reeds van toepassing is of nog sneller van toepassing zal zijn. Tegen 2046 zou de leeftijd binnen europa gelijkgeschakeld worden tot 68 jaar.

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#170 , 16 dec 2014 14:21

slechts 5% is akkoord met de maatregel om tot 67jaar te werken, er is dus geen enkel reden om te gaan staken
Vijf procent van wat of wie? Ik kan me niet herinneren dat iemand mij iets is komen vragen. Wat ik me wel kan herinneren is dat ik op vijfentwintig mei samen met de rest van het land mijn mening ben mogen gaan verkondigen, maar daar hebben de verliezers van die dag duidelijk lak aan. De boodschap is blijkbaar nog niet duidelijk genoeg.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#171 , 16 dec 2014 17:02

slechts 5% is akkoord met de maatregel om tot 67jaar te werken, er is dus geen enkel reden om te gaan staken
Hoeveel van die 5% zou in de praktijk ook écht tot 67 moeten werken ?

Ergens lees ik dat werken tot 67 pas tegen 2030 wordt ingevoerd en dat er ondertussen nog steeds tal van overgangsmaatregelen en uitzonderingen zullen blijven bestaan. Dat is amper twee jaar langer dan de vorige wettelijke pensioenleeftijd. En stemt ongeveer overeen met wat in de rest van Europa reeds van toepassing is of nog sneller van toepassing zal zijn. Tegen 2046 zou de leeftijd binnen europa gelijkgeschakeld worden tot 68 jaar.
er is een groot verschil in het gestandaardiseerd sterftecijfer tussen de verschillende beroepen tijdens de loopbaan
wij als havenarbeider zitten in de kopgroep richting kerkhof

er zijn ook studies waarbij de leeftijd wordt bepaald tot wanneer men in dat beroep gemiddeld gezond blijft en daar zitten ook grote verschillen in.

ik zou wel eens volledig inzicht willen krijgen in de gegevens van de nationale gegevensbank der mortaliteit om het langer leven te berekenen per beroepscategorie. enig idee hoe ik daar kan aangeraken?

waarom geen maximumpensioen van 2500€/maand? welk effect zou dat hebben op het betaalbaar houden van de pensioenen?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#172 , 16 dec 2014 17:05

slechts 5% is akkoord met de maatregel om tot 67jaar te werken, er is dus geen enkel reden om te gaan staken
Vijf procent van wat of wie?
af en toe eens naar het nieuws kijken hé
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#173 , 16 dec 2014 17:16

slechts 5% is akkoord met de maatregel om tot 67jaar te werken, er is dus geen enkel reden om te gaan staken
Vijf procent van wat of wie?
af en toe eens naar het nieuws kijken hé
Ze hebben die vraag slechts aan 4 000 mensen gesteld.
Gelet op de Belgische bevolking is dat niet representatief en statistisch waardeloos.

Ik ben wel akkoord dat er voor fysisch zware beroepen uitzonderingen moeten blijven.
Het moet doenbaar en menselijk blijven.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#174 , 16 dec 2014 19:36

slechts 5% is akkoord met de maatregel om tot 67jaar te werken, er is dus geen enkel reden om te gaan staken
Vijf procent van wat of wie?
af en toe eens naar het nieuws kijken hé
Af en toe eens meer doen dan kijken alleen en de voorgekauwde brok doorslikken. Zoals Roharro al aangeeft is die peiling statistisch waardeloos. De enige peiling met enige waarde is gehouden op 25 mei.

bartvdv
Berichten: 1911

#175 , 16 dec 2014 21:45

Af en toe eens meer doen dan kijken alleen en de voorgekauwde brok doorslikken. Zoals Roharro al aangeeft is die peiling statistisch waardeloos. De enige peiling met enige waarde is gehouden op 25 mei.
4000 is ruim voldoende, zelfs bij een (verkeerd gerekende) populatie van 11 miljoen inwoners.

giserke
Berichten: 2434

#176 , 17 dec 2014 01:45

Af en toe eens meer doen dan kijken alleen en de voorgekauwde brok doorslikken. Zoals Roharro al aangeeft is die peiling statistisch waardeloos. De enige peiling met enige waarde is gehouden op 25 mei.
4000 is ruim voldoende, zelfs bij een (verkeerd gerekende) populatie van 11 miljoen inwoners.
4000 mensen zorgvuldig uitgekozen bedoel je?

giserke
Berichten: 2434

#177 , 17 dec 2014 01:46

@ de reden, simplistisch denken is blijkbaar aan de orde
slechts 5% is akkoord met de maatregel om tot 67jaar te werken, er is dus geen enkel reden om te gaan staken
bron?

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#178 , 17 dec 2014 05:47

@ de reden, simplistisch denken is blijkbaar aan de orde
slechts 5% is akkoord met de maatregel om tot 67jaar te werken, er is dus geen enkel reden om te gaan staken
bron?
zelfde bron als de bron waar je een vermoedelijke nva'er de politie geweldadig te lijf zag gaan, maar blijkbaar mocht de vermoedelijke nva'er dit zich permiteren want hij kende de minister van binnelandse zaken. terwijl deze aanval totaal onaanvaardvaar is, want hierdoor liepen heel wat werkwilligen vertraging op terwijl ze naar hun werk te reden
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Redrum
Berichten: 574

#179 , 17 dec 2014 09:15

vertel mij nu eens, waarom men de miljarden kraan in de pillenindustrie niet eerst dichtdraait
een witte pil kost 5€ , dezelfde pil in het groen met merknaam kost 15€
waarom moet die extra 10€ worden betaald met belastingsgeld?
Ik zeg niet dat je au fond ongelijk hebt, maar je redenering is wel exact dezelfde als diegene die gebruikt wordt in bv het loonkostendebat, zoals bij de discussie over de Wet Major.

Met simplificaties en zwart/wit-denken gaan we niet uit de put geraken, langs geen van beide kanten.

Redrum
Berichten: 574

#180 , 17 dec 2014 09:24

+ die 2% index is extra brandstof voor de economie
Een automatische indexering is bedoeld als koopkrachtbescherming voor de burger. Dat het nog brandstof voor onze economie zou zijn is heden ten dage echt een belachelijke onwaarheid. Hoewel er nog wel uitzonderingssectoren zijn, is dat in een mondiale economie echt wel een handicap voor onze bedrijven en voor investeringen in onze economie geworden. Van mij hoeft dmen at niet noodzakelijk erg te vinden, maar het ontkennen getuigt echt wel van intellectuele oneerlijkheid of totale onwetendheid.

Terug naar “Praat café”