staking

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

Re: staking

#136 , 14 dec 2014 18:12

weet er iemand met welke middelen al die stakingspremies betaald worden? Zouden de vakbonden na al die stakingsdagen stilaan niet met een lege kas zitten?
sectoriele cao's eens lezen doorgaans staat daar in hoeveel ze krijgen per werknemer voor het behoud van de sociale vrede
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#137 , 14 dec 2014 18:24

Als er één groepering aan sociale afbraak doet,
hoe ziet het leven er uit als men morgen de vakbond en hun akkoorden afschaffen?

met hoeveel jaar zal de levensduurte van de hard werkende mensen dalen?


waarom verwijs je niet naar de kostprijs van de geneesmiddellen waarom moeten wij de belastingbetaler 3x de prijs betalen voor een pil die in doosje zit met een merknaam op? is dat omdat een paar politiekers een vet betaald mandaat in één of ander bestuur hebben.
miljarden belastingsgeld worden zo doorgesluisd naar dividenten en torenhoge belastingvrije bonussen. er is geen alternatief durven ze dan nog zeggen

pikketty gaat morgen meer dan terecht gratis frietjes eten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#138 , 14 dec 2014 18:30

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Chaccamacca

#139 , 14 dec 2014 18:51

denlowie, heb je ook de commentaren gelezen op dit bericht. Je moet het commentaar van niksmis eens lezen. Daar verklaart een werknemer van dit bedrijf dat het niks met de staking te maken heeft maar dat het is omdat de vervoersmaatschappij te duur is.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#140 , 14 dec 2014 18:52

ze kunnen in polen gaan werken 3 maand van huis aan 3/u
of we kunnen het hun gemakkelijker maken en dezelfde voorwaarden naar hier halen
daarna kunnen we overstappen op het fillipijns model 3€ per dag

je kan ook oproepen om de eindejaarspremie weigeren te ontvangen want die dertiende maand moeten ontvangen is de schuld van de vakbond
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

chantika
Berichten: 961

#141 , 14 dec 2014 19:26

Zullen de verhuurders ook de indexsprong maken? Voor hen zijn dat ook inkomsten, en voor de huurder zou het de lasten verminderen. Ik hoop maar dat het mijn schuld niet is als morgen de huurdersbond ook staakt.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#142 , 14 dec 2014 19:59

Zullen de verhuurders ook de indexsprong maken?
en dan verbetert hun concurentiepositie wat dan weer zal leiden tot extra jobs
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#143 , 14 dec 2014 20:20

Zullen de verhuurders ook de indexsprong maken? Voor hen zijn dat ook inkomsten, en voor de huurder zou het de lasten verminderen. Ik hoop maar dat het mijn schuld niet is als morgen de huurdersbond ook staakt.
Neen want dat zijn geen loonkosten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#144 , 14 dec 2014 20:39

Zullen de verhuurders ook de indexsprong maken? Voor hen zijn dat ook inkomsten, en voor de huurder zou het de lasten verminderen. Ik hoop maar dat het mijn schuld niet is als morgen de huurdersbond ook staakt.
Neen want dat zijn geen loonkosten.
en waarom worden deze inkomsten niet gelijk behandeld met de inkomsten van de hard werkenden

van 1000€ bruto houd ik pakweg 500€ over en moet werkgever nog patronale bijdrage betalen
en hoeveel houd een huisbaas over van 1000€ huishuur en welke invloed heeft dit op een werkloosheidsuitkering indien de huisbaas stempeld?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#145 , 14 dec 2014 20:54

Zullen de verhuurders ook de indexsprong maken? Voor hen zijn dat ook inkomsten, en voor de huurder zou het de lasten verminderen. Ik hoop maar dat het mijn schuld niet is als morgen de huurdersbond ook staakt.
Neen want dat zijn geen loonkosten.
en waarom worden deze inkomsten niet gelijk behandeld met de inkomsten van de hard werkenden

van 1000€ bruto houd ik pakweg 500€ over en moet werkgever nog patronale bijdrage betalen
en hoeveel houd een huisbaas over van 1000€ huishuur en welke invloed heeft dit op een werkloosheidsuitkering indien de huisbaas stempeld?
Ik hou netto ongeveer 1/3 over van de bruto huur na aftrek syndicuskosten (deel verhuurder), de onroerende voorheffing en de belasting aan het marginale tarief van een bedrag gelijk aan ongeveer 2,5 maal het KI.
Volgende jaar zijn er kosten aan het gebouw en mijn bijdrage daarin zis gelijk aan meer dan twee jaar bruto huur.

Ik ben voorstander van afschaffing van de onroerende voorheffing (die in tegenstelling tot de voorheffing op beroepsinkomsten niet wordt verrekend nota bene) en belasting van de werkelijke netto huurinkomst (bruto huur minus bewezen kosten). Het zal me voordeliger uitkomen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Veebee
Berichten: 565

#146 , 15 dec 2014 07:21

Als er één groepering aan sociale afbraak doet,
hoe ziet het leven er uit als men morgen de vakbond en hun akkoorden afschaffen?

met hoeveel jaar zal de levensduurte van de hard werkende mensen dalen?


waarom verwijs je niet naar de kostprijs van de geneesmiddellen waarom moeten wij de belastingbetaler 3x de prijs betalen voor een pil die in doosje zit met een merknaam op? is dat omdat een paar politiekers een vet betaald mandaat in één of ander bestuur hebben.
miljarden belastingsgeld worden zo doorgesluisd naar dividenten en torenhoge belastingvrije bonussen. er is geen alternatief durven ze dan nog zeggen

pikketty gaat morgen meer dan terecht gratis frietjes eten
Dat de vakbonden ooit hun nut hebben gehad, zal ik niet ontkennen, maar de Daensperiode zijn we ondertussen reeds lang gepasseerd. Tegenwoordig is het al genoeg dat iemand zich onterecht aan de deur voelt gezet om de vakbond te boel te laten platleggen. Logisch toch e?
En die akkoorden, tja de enige akkoorden die vakbonden willen zijn louter gericht op eigenbelang en eigengewin.

De hele huidige discussie nu gaat over besparingen en niemand wil graag besparen maar wie gaat dat allemaal blijven betalen? Verhuis dan maar naar je Filipijns paradijsje met je villa van 50.000 euro.
Geld dat je hier verdient hebt door mee te werken aan onze economie, logisch dat dat ginder een gigantisch bedrag is.

Punt is dat de vakbonden denken te spreken voor de ganse werkende bevolking, wel ze hebben het goed mis. Er zijn veel meer werkwilligen dan gratis frietjes etende handen verwarmende kuch vredevolle kuch stakingspiketten.

Of denk je dat de economie zo stevig is dat de stakingen eindeloos kunnen doorgaan? Zo gebeten op een Grieks scenario?

Dat zij die willen staken dan ook de gevolgen onder ogen zien, want de put wordt alleen groter.
We leven in een samenleving waarbij iedereen zijn steentje moet bijdragen en als je persé wil hameren op de rijkentaks, dat de vakbonden dan vooral ook eens naar zichzelf zien, maar op papier zijn die natuurlijk niet rijk.

Wie betaalt die gratis frietjes trouwens? De bijdrage uit je stakingskas, betaalt met ONS belastingsgeld voor je sociale vrede.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#147 , 15 dec 2014 07:40


van 1000€ bruto houd ik pakweg 500€ over en moet werkgever nog patronale bijdrage betalen
en hoeveel houd een huisbaas over van 1000€ huishuur en welke invloed heeft dit op een werkloosheidsuitkering indien de huisbaas stempeld?

Huur is inkomsten uit kapitaal waar al eens belastingen en taksen op betaald zijn en waar we nog jaarlijks op belast worden !

En een loon is inkomsten uit arbeid die voor het eerst belast word !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#148 , 15 dec 2014 12:00

Hier in het Meetjesland werken al de KMO's, alle grootwarenhuizen zijn open, de trein staakt, de bus van de lijn 58 Brugge Gent rijd volledig normaal als ook de lijnen Eeklo Zelzate, daar zijn in de vroege uren stil gelegd geweest maar van 10.00 uur rijden ze terug normaal als ook alle belbussen.

En dan spreek men bij de vakbonden een succes ??

Men moet al met een 10 tal personen een weg afzetten of er is nergens staking :lol: :lol: !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#149 , 15 dec 2014 13:15

Idem waar ik werk: perfect op het werk geraakt, geen piket te bespeuren bij alle (wel high-tech-)bedrijven hier in de buurt. Enkel twee vakbondsmensen ergens bij een deur zien staan met een stapeltje flyers die ze uitdeelden aan iedereen die binnen ging. That's all.

Gisteren De Wever gezien op TV: hij vatte het perfect samen:
1. De oplossing: we gaan het bij de rijken halen, is bijlange niet genoeg om de tekorten die de vorige regeringen gecreëerd hebben, weg te werken.
2. Er is geen alternatief: iedereen moet zijn steentje bijdragen.
3. Vakbonden die nog VOOR het overleg beginnen staken getuigt van weinig goodwill van de vakbondskant uit.
4. De huidige stakingen zorgen er enkel voor dat de inspanningen die zullen MOETEN geleverd worden, enkel groter worden.

Misschien is het tijd om een referendum te organiseren: zijn de stakingen gerechtvaardigd? O Ja / O Nee . We kijken hoeveel procent er voor ja stemt en hoeveel voor neen. Als ja in de meerderheid is, doen ze gewoon voort, als neen in de meerderheid is, worden de stakingen gewoon stopgezet. Fair enough?

Enkel die ik zo meteen vind:

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141124_0139 ... actie-poll" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141124_01392442" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vandaag.be/" onclick="window.open(this.href);return false; => Aan de zijkant
http://forum.politics.be/showthread.php?t=165067" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WP002
Berichten: 1479

#150 , 15 dec 2014 13:23

Het is overigens zever om te stellen dat de staking "zo'n succes" is als een bende crapuleuze knokploegen werkwilligen de toegang tot hun werk ontzeggen, en al die niet-werkenden dan in de statistieken bij de werkonwilligen worden gerekend. Iedereen heeft het recht op staken, maar vanaf het moment dat je als staker een werkwillige die niet overtuigd is van uw (drog)argumenten 1 vinger in de weg legt om te gaan werken, ben je verkeerd bezig en verlies je volgens mij al zeker op moreel vlak elke rechtvaardiging voor je actie.

Terug naar “Praat café”