staking

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: staking

#16 , 06 nov 2014 18:46

Als de eisen worden ingewilligd dan zullen dan zullen de werknemers misschien geen indexaanpassing hoeven te missen. Echter voor een groot deel van de werknemers zal dat dan gaan over de indexaanpassing van hun werklozensteun........
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

eylis
Berichten: 8840

#17 , 06 nov 2014 19:48

Daarnet kijk ik naar het nieuws en zie in Brussel een klein oranje autootje op zijn kop liggen.
relschoppers maken allerlei dingen stuk,
gooien met paaltjes en steken dingen in brand.
En gooien iemands kleine oranje autootje ondersteboven.
Wie die vernielers zijn interesseert me niet echt.
Maar ik denk aan diegene van wie dat kleine oranje autootje is.
Misschien een jonge alleenstaande mama met kleine kindjes die nu geen boodschappen meer kan doen.
Of een Marokkaanse verpleegster die niet naar haar nachtshift kan. Of een opa met een bewrgingshandicap die nu geisoleerd zit.
Of een werkzoekende jongere die met vrienden naar Brussel kwam om vreedzaam te betogen.
Met zijn tweedehands oranje autootje.
Ik hoop dat ze goed thuis geraken.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 06 nov 2014 20:33

Hopelijk trekt Fernand HUTS zijn conclusies, en trekt weg uit de haven van Antwerpen. En aan Bart De Wever de taak dat nest eens uit te kuisen.

Reclame

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#19 , 06 nov 2014 21:05

ze zouden alle stakers op 15 december en betogers vandaag hun naam moeten noteren
Ik hoop dat ze er in elk geval al een aantal hebben opgeschreven.

Caridina
Berichten: 137

#20 , 06 nov 2014 21:35

De vernielingen zijn langs geen kanten goed te praten en men mag de schuldigen zwaar straffen.
Maar ik ben vandaag ook naar Brussel gegaanvoor de eerste keer in mijn prille 22jarige loopbaan (en was er duidelijk niet alleen).

Staken/manifesteren is nog de enige reden om te laten zien dat je niet akkoord bent met de gang van zaken of de zaken die op je afkomen

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#21 , 06 nov 2014 21:39

De vernielingen zijn langs geen kanten goed te praten en men mag de schuldigen zwaar straffen.
Maar ik ben vandaag ook naar Brussel gegaanvoor de eerste keer in mijn prille 22jarige loopbaan (en was er duidelijk niet alleen).

Staken/manifesteren is nog de enige reden om te laten zien dat je niet akkoord bent met de gang van zaken of de zaken die op je afkomen
Ik dacht dat daarvoor het algemeen enkelvoudig stemrecht werd ingevoerd.....
lijkt me democratischer en beschaafder dan straatgeroep en relletjes.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Caridina
Berichten: 137

#22 , 06 nov 2014 21:50

De vernielingen zijn langs geen kanten goed te praten en men mag de schuldigen zwaar straffen.
Maar ik ben vandaag ook naar Brussel gegaanvoor de eerste keer in mijn prille 22jarige loopbaan (en was er duidelijk niet alleen).

Staken/manifesteren is nog de enige reden om te laten zien dat je niet akkoord bent met de gang van zaken of de zaken die op je afkomen
Ik dacht dat daarvoor het algemeen enkelvoudig stemrecht werd ingevoerd.....
lijkt me democratischer en beschaafder dan straatgeroep en relletjes.

mij lijken de verkiezingen al lang het "democratische" karakter voorbij met de beloftes die gebroken worden en dergelijke.
Ik zou u kunnen volgen als men over de partijgrenzen heen kon stemmen en op partijpunten alleen (en die dan ook uitgevoerd worden)

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#23 , 07 nov 2014 00:11

Zoals gewoonlijk een kleine kern... volgens de geruchtenmolen dokwerkers... De reden zou er dus wel eens ertussen kunnen zitten.
ik ga betogen met mijn handen in de zakken, er is voor vertrek door de vakbondsleiding opgeroepen om geen geweld te gebruiken alsook gevraagd geen geweld tegen de politie of tegen de mensen van het spoor alsook geen voetzoekers te gooien.

ik kan begrijpen dat mijn collega's boos zijn, maar die mensen hun auto in de fik steken of de politie aanvallen dat is rechtuit een schande
geloof mij ik vond het ongelooflijk hoe de politie zich heeft ingezet om het ons zo gemakkelijk mogelijk te maken.

moet wel meegeven ; ik heb op de betoging heel wat kerels in dokwerkerskledij niet herkend en ik ken er redelijk veel.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

giserke
Berichten: 2434

#24 , 07 nov 2014 00:44

ze zouden alle stakers op 15 december en betogers vandaag hun naam moeten noteren

en degene die niet hebben gestaakt/betoogd,

degene die niet gestaakt/betoogd hebben gaan akkoord met de maatregelingen, voor hun afschaffing van de index, pensioen op 75 jaar en werken onder het minimumloon aan nog geen 5€ per uur. zo zijn de volgende stakingen overbodig

ik vertrek nu richting brussel
Wat dacht je van het volgende:

De stakers gaan het eerst op de schop bij herstructureringen in hun bedrijf.
Ze moesten die groene en rode tamzakken van vandaag op straat schoppen! :evil:
Het zijn een bende egoïsten! Ze gaan de schulden doorschuiven naar hun kinderen.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#25 , 07 nov 2014 10:44

Als de eisen worden ingewilligd dan zullen dan zullen de werknemers misschien geen indexaanpassing hoeven te missen. Echter voor een groot deel van de werknemers zal dat dan gaan over de indexaanpassing van hun werklozensteun........
het loon van de werknemers is de brandstof van de economie, hetgeen men nu doet is ipv te tanken, de brandstof eruit halen

als ik 100€ meer verdien is dat 100€ die terugvloeit naar de economie, die 100€ die nu van mijn loon gaat, gaat het grootste deel naar een postbus in luxemburg waar er tot 1600 bedrijven gevestigd zijn op 1 adres, legaal uiteraard.

kan je mij dan eens uitleggen hoe je door de kopers armer te maken, dit de economie ten goede komt, als er niks gekocht wordt moeten er ook geen bedrijven zijn om het te maken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#26 , 07 nov 2014 12:08

Hopelijk trekt Fernand HUTS zijn conclusies, en trekt weg uit de haven van Antwerpen. En aan Bart De Wever de taak dat nest eens uit te kuisen.
men zou dat systeem juist moeten nationaliseren.

iedereen die werkloos is, moet zich elke dag bij de vdab melden en zolang er werkgevers werkvolk nodig hebben kan niemand stempelen.
wie zich aanwezig registreert moet die dag verplicht ingaan op een werkaanbod en kan pas stempelen als alle werkaanbod is ingevuld.
wie zich niet aanwezig registreert heeft geen recht op stempelgeld tenzij die dag wordt gewettigd

wat is hier verkeerd mee ?

fruittelers moeten nu duizenden mensen in het buitenland gaan halen terwijl er een veelvoud stempelgeld trekt
dat is dan gedaan, werkaanbod niet ingevuld niemand een werkloosheidsuitkering die dag.

weet ook wel dat een ziekenhuis een dokter vraagt er geen dokwerker kan gaan opereren, maar daarvoor zijn er categorieen.

als we met 120 000 vredig naar het voetbal gaan zien, en er zijn een handvol hooligans aan het knokken, moet men dan het voetbal verbieden?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

giserke
Berichten: 2434

#27 , 07 nov 2014 12:20

Als de eisen worden ingewilligd dan zullen dan zullen de werknemers misschien geen indexaanpassing hoeven te missen. Echter voor een groot deel van de werknemers zal dat dan gaan over de indexaanpassing van hun werklozensteun........
het loon van de werknemers is de brandstof van de economie, hetgeen men nu doet is ipv te tanken, de brandstof eruit halen

als ik 100€ meer verdien is dat 100€ die terugvloeit naar de economie, die 100€ die nu van mijn loon gaat, gaat het grootste deel naar een postbus in luxemburg waar er tot 1600 bedrijven gevestigd zijn op 1 adres, legaal uiteraard.

kan je mij dan eens uitleggen hoe je door de kopers armer te maken, dit de economie ten goede komt, als er niks gekocht wordt moeten er ook geen bedrijven zijn om het te maken
U kunt net zo goed geld lenen om te spelen op de lotto. Of om aandelen te kopen.
De centen zijn op.

Wie zoete broodjes wil eten, moet die eerst bakken. Die jaagt best niet de bakker weg.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#28 , 07 nov 2014 12:30

Als de eisen worden ingewilligd dan zullen dan zullen de werknemers misschien geen indexaanpassing hoeven te missen. Echter voor een groot deel van de werknemers zal dat dan gaan over de indexaanpassing van hun werklozensteun........
het loon van de werknemers is de brandstof van de economie, hetgeen men nu doet is ipv te tanken, de brandstof eruit halen

als ik 100€ meer verdien is dat 100€ die terugvloeit naar de economie, die 100€ die nu van mijn loon gaat, gaat het grootste deel naar een postbus in luxemburg waar er tot 1600 bedrijven gevestigd zijn op 1 adres, legaal uiteraard.

kan je mij dan eens uitleggen hoe je door de kopers armer te maken, dit de economie ten goede komt, als er niks gekocht wordt moeten er ook geen bedrijven zijn om het te maken
U kunt net zo goed geld lenen om te spelen op de lotto. Of om aandelen te kopen.
De centen zijn op.

Wie zoete broodjes wil eten, moet die eerst bakken. Die jaagt best niet de bakker weg.
of de echte bakker komt terug, vroeger had men op elke hoek van de straat een bakker een beenhouwer een winkeltje, heb je enig idee waarom die zijn verdwenen?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Sianna
Berichten: 156

#29 , 07 nov 2014 19:29

iedereen die werkloos is, moet zich elke dag bij de vdab melden en zolang er werkgevers werkvolk nodig hebben kan niemand stempelen.
wie zich aanwezig registreert moet die dag verplicht ingaan op een werkaanbod en kan pas stempelen als alle werkaanbod is ingevuld.
wie zich niet aanwezig registreert heeft geen recht op stempelgeld tenzij die dag wordt gewettigd
wat is hier verkeerd mee ?
Zeg dat tegen de moeder/vader die thuisblijft voor de zorg van haar/zijn gehandicapt kind dat nog niet schoolgaand is, waar in de buurt geen geschikte opvang voor is, dat dagelijks verschillende therapiën nodig heeft (extra kosten terwijl er een inkomen is weggevallen) en bijgevolg dus niet voltijds in de aangepaste creche kan verblijven, om van de courante ziekenhuisbezoeken (controle/onderzoeken/besprekingen) nog maar te zwijgen.

Niet alles is zo zwart-wit als het lijkt :wink:

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#30 , 07 nov 2014 19:45

iedereen die werkloos is, moet zich elke dag bij de vdab melden en zolang er werkgevers werkvolk nodig hebben kan niemand stempelen.
wie zich aanwezig registreert moet die dag verplicht ingaan op een werkaanbod en kan pas stempelen als alle werkaanbod is ingevuld.
wie zich niet aanwezig registreert heeft geen recht op stempelgeld tenzij die dag wordt gewettigd
wat is hier verkeerd mee ?
Zeg dat tegen de moeder/vader die thuisblijft voor de zorg van haar/zijn gehandicapt kind dat nog niet schoolgaand is, waar in de buurt geen geschikte opvang voor is, dat dagelijks verschillende therapiën nodig heeft (extra kosten terwijl er een inkomen is weggevallen) en bijgevolg dus niet voltijds in de aangepaste creche kan verblijven, om van de courante ziekenhuisbezoeken (controle/onderzoeken/besprekingen) nog maar te zwijgen.

Niet alles is zo zwart-wit als het lijkt :wink:
Dat is dus een persoon die niet beschikbaar is voor de arbeidsmarkt en bijgevolg geen recht heeft op werklozensteun.
Dus die persoon moet zich dan ook niet registreren want hij heeft sowieso geen recht op werklozensteun.
Zo heeft mijn echtgenote er voor gekozen om thuis te blijven voor de kinderen maar ze heeft nooit geprobeerd ergens één of andere onterechte steun los te peuteren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Praat café”