Group Janssens koopt fraudezaak af...

Chaccamacca
Topic Starter

Group Janssens koopt fraudezaak af...

#1 , 06 okt 2014 18:39

Weeral een voorbeeld van klasse justitie, de hoeveelste keer nu al?Glenn Janssens – zaakvoerder van signalisatiebedrijf Group Janssens – heeft zich uit een potentieel destructieve fraudezaak gekocht door 60.000 euro neer te tellen aan de stad Mechelen. “Een uiterst dubieuze wending”, zo vind ook Johan De Vleeshouwer, oppositielid voor sp.a.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 07 okt 2014 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam veranderd. Het handelt hier over een bedrijf, niet over de exvan de zaakvoerder.

LeenW
Topic Starter

#2 , 06 okt 2014 19:15

Schandalig, hoe durft een oppositielid kritiek geven een op het stadsbestuur!

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 okt 2014 19:18

Men is altijd beter met één vogel in de hand dan tien in de lucht, dit is de stelling van de Belgische staat, wanneer het tot een proces komt zal het veel zelfs veel geld kosten aan mankracht en kosten, vandaar dat men met zulke zaken beter af is door een minnelijke schikking, en dit gebeurt niet alleen in Belgie maar ook in andere landen.

Hoe je het ook bekijkt hij betaald 60.000€ en dit is niet min als boete.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 06 okt 2014 19:26

Nog meer van die crimefall profits en dan kunnen de belastingen naar omlaag!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

eylis

#5 , 06 okt 2014 19:31

en wat is de evidentie om de naam van de expartner te blokletteren in uw titel? Vermits zij Ex is, heeft zij heeft daar toch niets mee te maken? Ruik ik daar ietwat roddelsensatie?

LeenW
Topic Starter

#6 , 06 okt 2014 19:50

en wat is de evidentie om de naam van de expartner te blokletteren in uw titel? Vermits zij Ex is, heeft zij heeft daar toch niets mee te maken? Ruik ik daar ietwat roddelsensatie?
TS kopieert gewoon artikels van Clint. U mag zelf oordelen over de journalistieke kwaliteit van die site.

Paul Huurder

#7 , 06 okt 2014 19:57

Word het niet eens tijd voor een ban van ts? Hij plaatst hier constant topics die totaal niks met dit forum te maken hebben.
Vriendelijke groeten,

VDG2

#8 , 06 okt 2014 20:28

Als ik op de hoogte zou willen gehouden worden van de rioolpers dan begaf ik mij wel op de gekende fora en "nieuws"sites die dergelijke kwaliteitsvolle en betrouwbare berichtgeving verstrekken. De berichten van TS beginnen bij mij, net als bij menige andere leden, serieus de spuigaten uit te lopen...

Franciscus

#9 , 06 okt 2014 20:44

Via het ! rechts bovenaan kan u dit bericht steeds melden aan webmaster/moderators.
Is bij deze dan ook gebeurd.

Chaccamacca
Topic Starter

#10 , 06 okt 2014 22:05

Dit is toch het praatcafé, praat er dan over of mag de waarheid niet gezegd worden? Praat er dan over ipv te vragen of het verwijderd kan worden.

Franciscus

#11 , 06 okt 2014 22:16

Wat heeft die ex-vrouw met heel die zaak te maken....
Het noemen van namen in een context die hen niet aanbelangt of hen schade kan berokkenen kan uitdraaien op een proces.
En dat is het laatste wat de webmaster wil.

LeenW
Topic Starter

#12 , 06 okt 2014 22:34

Wat heeft die ex-vrouw met heel die zaak te maken....
Het noemen van namen in een context die hen niet aanbelangt of hen schade kan berokkenen kan uitdraaien op een proces.
En dat is het laatste wat de webmaster wil.
Om maar te zwijgen over eventuele klachten van plagiaat..

scorpioen

#13 , 06 okt 2014 23:35

Het enige wat ik uit wat ik in de pers gelezen heb kan opmaken, is dat de heer J. een dading zou hebben afgesloten met de burgerlijke partij, de stad Mechelen.

Het afsluiten van een akkoord om de burgerlijke partij voor haar schade te vergoeden is dagelijkse kost.

Daarmee wordt nog geen fraudezaak afgekocht. Werd er een minnelijke schikking overeengekomen met het parket? Dat weten we niet. Ik heb daar niets van gelezen. Iemand?

Zolang dat niet geweten is, kan men niet zeggen dat hij zijn "proces heeft afgekocht".

Vandebos

#14 , 07 okt 2014 00:33

Het zal de stad Mechelen meer opgeleverd in de vorm van de minnelijke schikking dan de eerder gederfde inkomsten.

Er wordt gebruik gemaakt van de wettelijke geplogenheden.. Fine by me.

berenod

#15 , 07 okt 2014 06:36

Dit is niet het afkopen van een proces, er is gewoon geen proces geweest!

Dit is een piste die in veel gevallen voor elke burger openligt en zelfs wordt aangemoedigd.

Heeft u bijvoorbeeld een geschil met iemand anders, een contractuele overeenkomst die al dan niet (in de ogen van de benadeelde misschien frauduleus) niet word nageleefd, dan kan u dit in eerste instantie voor de vrederechter trekken, en deze zal zonder fout proberen van de twee partijen dit "in der minne" te laten regelen.

Twee partijen tevreden, een hoop gerechtskosten en rompslomp bespaard, het justitie systeem dat wat minder word belast enzovoorts.

Enige grote benadeelde in zulk scenario is het legertje advocaten die maar al te graag grote processen zien, met de aanhangende grote inkomsten!

Terug naar “Praat café”