Graag enkele reacties.

Chaccamacca
Topic Starter

Graag enkele reacties.

#1 , 19 sep 2014 14:35

Procureurs des Konings slaan alarmkreet over nijpend tekort aan magistraten.
De 14 procureurs des Konings van het land luiden de alarmbel. Zij kampen in hun parketten nu al met een tekort aan magistraten van ongeveer 11 procent en dat dreigt binnen twee jaar op te lopen tot meer dan 20 procent. Magistraten die op pensioen gaan worden niet of met maanden vertraging vervangen en nieuwe stagiairs-magistraten worden slechts met mondjesmaat toegelaten. "De kwaliteit van ons werk dreigt er drastisch op achteruit te gaan", zeggen Christian Henry, procureur des Konings van Bergen en Patrick Vits, procureur in Leuven.

mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 sep 2014 15:53

En wat is uw vraag? Of moeten we die zelf stellen?

denlowie

#3 , 19 sep 2014 15:56

En wat is uw vraag? Of moeten we die zelf stellen?
:lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Lanox

#4 , 19 sep 2014 16:00

Misschien kan u de reacties lezen op de plaats waar u de tekst heeft gejat. Teksten kopiëren zonder bron te vermelden wordt trouwens ook niet echt geappreciëerd.

Chaccamacca
Topic Starter

#5 , 19 sep 2014 17:02

De titel bovenaan zegt toch genoeg.

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 19 sep 2014 17:26

De 14 procureurs des Konings van het land luiden de alarmbel.
Haha, nu weet ik vanwaar al dat belgeluid komt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bosprocureur

#7 , 19 sep 2014 17:29

nu nog de klepel zoeken zie :roll:

Vandebos

#8 , 19 sep 2014 18:54

Het zoveelste bewijs dat het gerechtssysteem werkt in België in mijn opinie.

Chaccamacca
Topic Starter

#9 , 19 sep 2014 19:30

Hoe werkt?
Kwaliteit van ons werk dreigt er drastisch op achteruit te gaan verklaren de procureurs.
Gevolg, langere procedures, langere wachttijden en meer geld uit de mensen hun zakken.
Is het daarom dat er vanaf 2014 BTW dient betaald te worden, zijn inkomsten voor de staat die er vroeger niet waren.

LeenW
Topic Starter

#10 , 19 sep 2014 19:38

Nogmaals, stop uitspraken te doen als u er niets van kent. Voor magistraten betaalt u geen btw.

Vandebos

#11 , 19 sep 2014 20:12

Het feit dat het gerechtelijk systeem of diens vertegenwoordigers probleemloos naar de pers kunnen stappen om hun problemen publiekelijk kenbaar te maken zonder repercussies, het feit dat deze publieke aanklacht resultaat zal boeken, het feit dat ondanks de aangebrachte problemen het gerechtelijk systeem volgens diverse indexen, zoals deze van de oeso, nog steeds behoort tot een van de best werkende in de wereld, etc etc...

Blijft natuurlijk het feit dat zelfs een degelijk systeem niets kan verhelpen aan diegenen die weigeren te aanvaarden dat ze volgens de letter van de wet rechtmatig werden veroordeeld en die vervolgens zonder na te denken blind en breinloos uithalen met elk artikel dat volgens hen de onrechtvaardigheid van hun veroordeling zelfs op astronomische afstand lijkt te ondersteunen.

Gelieve me nu te excuseren, er zijn op dit forum posters die echte concrete hulp nodig hebben met hun juridisch probleem en niet met hun galblaas die overuren maakt.

Franciscus

#12 , 19 sep 2014 20:30

aan topicstarter : hier raad ik aan dat u een boek over burgerlijk procesrecht en het gerechtelijk wetboek met de nodige uitleg eens leest over de taken en procedures.

TheJudge007

#13 , 23 sep 2014 06:18

Het feit dat het gerechtelijk systeem of diens vertegenwoordigers probleemloos naar de pers kunnen stappen om hun problemen publiekelijk kenbaar te maken zonder repercussies, het feit dat deze publieke aanklacht resultaat zal boeken, het feit dat ondanks de aangebrachte problemen het gerechtelijk systeem volgens diverse indexen, zoals deze van de oeso, nog steeds behoort tot een van de best werkende in de wereld, etc etc...

Blijft natuurlijk het feit dat zelfs een degelijk systeem niets kan verhelpen aan diegenen die weigeren te aanvaarden dat ze volgens de letter van de wet rechtmatig werden veroordeeld en die vervolgens zonder na te denken blind en breinloos uithalen met elk artikel dat volgens hen de onrechtvaardigheid van hun veroordeling zelfs op astronomische afstand lijkt te ondersteunen.

Gelieve me nu te excuseren, er zijn op dit forum posters die echte concrete hulp nodig hebben met hun juridisch probleem en niet met hun galblaas die overuren maakt.
Grappig Vandebos. Het enige feit dat elke aandachtige lezer van deze draad en het forum hier vaststelt is dat ge uw persoonlijk succes en uw persoonlijke vrede met heel het gerechtelijk apparaat, als referentie neemt. Het algemene beeld dat de meeste andere burgers van het gerechtelijk systeem in dit apenland hebben is volledig anders. Beter nog: mocht ge het ongeluk hebben van U in een ander juridisch arrondissement te bevinden dan hetgene waar ge gewoonlijk zelf mee te maken hebt, zou ge hoogstwaarschijnlijk wel een ander beeld schetsen van het gerechtelijk systeem, en zou uw mening wel eens tegenovergesteld kunnen zijn aan degene die ge nu hebt. Verhuis bvb eens naar de hoofdstad van Vlaanderen, het verschil zou wel eens als dag en nacht kunnen zijn.

Vandebos

#14 , 23 sep 2014 08:05

Maar gelet op de geografische spreiding van mijn goederen, kom overal ik vroeg of laat wel eens in contact met het gerecht. Om nog maar te zwijgen van de professionele contacten.

Trouwens ik heb nooit ergens gezegd dat ik niet vind dat het systeem niet verbeterd kan worden, maar dat is geheel wat anders dan als een zeepkistpredikant het einde van de wereld gaan verkondigen omdat er ergens een vulkaan uitbarst...
Spreek eens met eender welke rechter (ze steken zich heus niet allemaal weg achter hun handtas),een gedegen jurist die x decennia zijn sporen op het slagveld heeft verdiend, gewoon met een paar griffiemedewerkers of begeleiders van gevangenistransporten. Ze zullen u allen individueel hun lijstje van punten overhandigen waar er effectief ernstige verbeteringen mogelijk zijn, maar als je de punten bestudeert zal je merken dat de fundamentele waarden en beginselen van wat men een rechtsstaat noemt door deze 'verbeteringen' niet worden beïnvloed. Fundamentele beginselen die, laten we eerlijk wezen, momenteel voor de meerderheid van de wereldbevolking NIET worden gegarandeerd of zelfs als ze op papier staan niet worden gerespecteerd.

Als men niet kan differentiëren tussen het eigen overtuigde gelijk waar de rest van de wereld niet akkoord is en de realiteit dan heeft men een veel groter probleem dan een verloren zaak.

Chaccamacca
Topic Starter

#15 , 23 sep 2014 15:02

LeenW, ik heb niet gezegd dat ik meer moet betalen door de magistraten. Ik bedoel als er te weinig griffiers zijn zaken worden uitgesteld tot latere datum en daardoor procedures langer duren en dat je langer een advocaat nodig gaat hebben tot als er een uitspraak is.Langere procedures, langere tijden dat je je advocaat nodig hebt en dus meer betalen. Meer betalen is dus meer BTW op de som van de advocaat.

Terug naar “Praat café”