praatcaf

sperwer
Berichten: 1155

#16 , 18 dec 2005 16:03

wie zegt er dat de ?ne voor het geluk van de andere kan zorgen. finaciele geluk dan, de rest is inderdaad iets waar iedereen voor zichzelf moet zorgen. Zie mij nog niet zorgen voor de gedachten van mijn kinderen. Heb ook nooit moeite gedaan om mijn ex haar gevoelens te bepalen. Is misschien de reden waarom ze het is opgestapt. Maar ja, je kan je toch niet met alles bezig houden he!

elsje
Topic Starter
Berichten: 109

#17 , 20 dec 2005 16:27

Hoi Sperwer, iedereen moet inderdaad voor zijn eigen geluk zorgen en het ook willen zijn....maar het doet mij toch altijd goed als ik zie dat ik iemand, al is het maar een klein beetje :gelukkiger: kan maken.Groetjes elsje 8)

elsje
Topic Starter
Berichten: 109

#18 , 20 dec 2005 16:36

O ja , ik wou nog aan alle medewerkers van dit forum , studenten .....veel goeie moed toewensen in deze blokperiode !! Aan alle medewerkers , bezoekers een vredevolle kerst !!! els

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#19 , 20 dec 2005 17:06

iemand gelukkig zie maakt jou gelukkig dus je zorgt zelf voor je geluk

Nemine Contradicente
Berichten: 33
Locatie: Tilburg, Noord Brabant
Contacteer: Website

#20 , 20 dec 2005 21:00

Als het ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?
Geluk zit in de kleine dingen.
Geluk zit af en toe in hele grote dingen.
[i]Legere, Iudicare, Reparare.[/i]

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#21 , 20 dec 2005 21:49

wie zegt er dat de ?ne voor het geluk van de andere kan zorgen. finaciele geluk dan, de rest is inderdaad iets waar iedereen voor zichzelf moet zorgen. Zie mij nog niet zorgen voor de gedachten van mijn kinderen. Heb ook nooit moeite gedaan om mijn ex haar gevoelens te bepalen. Is misschien de reden waarom ze het is opgestapt. Maar ja, je kan je toch niet met alles bezig houden he!
LOL...

Mette
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

#22 , 27 dec 2005 18:07

Hallo iedereen,
In allerlei relaties wordt de foutieve gedachte gehanteerd dat het een plicht is de ander gelukkig te maken. Daarmee zeg ik niet dat er iets mis is aan de intentie om een ander gelukkig te maken. Wat niet klopt is het idee dat u verantwoordelijk bent voor het geluk van de ander.
Het geluk van de ander hoort exclusief thuis op diens terrein.
Niet op dat van u.
Wat is jullie menig ? MVG
Ik denk gewoon dat men moet zoeken naar een evenwicht tussen beide en dat alles dan wel vanzelf in de plooi valt. :)
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#23 , 28 dec 2005 09:03

Hallo iedereen,
In allerlei relaties wordt de foutieve gedachte gehanteerd dat het een plicht is de ander gelukkig te maken. Daarmee zeg ik niet dat er iets mis is aan de intentie om een ander gelukkig te maken. Wat niet klopt is het idee dat u verantwoordelijk bent voor het geluk van de ander.
Het geluk van de ander hoort exclusief thuis op diens terrein.
Niet op dat van u.
Wat is jullie menig ? MVG
Ik denk gewoon dat men moet zoeken naar een evenwicht tussen beide en dat alles dan wel vanzelf in de plooi valt. :)
Hoe kom je daar bij...sommigen hebben geen tijd voor hun partner!
Quote Sperwer" Maar ja, je kan je toch niet met alles bezig houden he!" Einde Quote.

sperwer
Berichten: 1155

#24 , 28 dec 2005 10:18

he! heb nooit gezegt dat ik geen tijd had voor haar. heb zelfs meer tijd en geld in haar gestoken dan mij nu lief is, maar ik heb nooit haar gevoellens willen bepalen en dat zijn volgens mij twee totaal verschillende dingen.

Mette
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

#25 , 09 jan 2006 21:12

Hallo iedereen,
In allerlei relaties wordt de foutieve gedachte gehanteerd dat het een plicht is de ander gelukkig te maken. Daarmee zeg ik niet dat er iets mis is aan de intentie om een ander gelukkig te maken. Wat niet klopt is het idee dat u verantwoordelijk bent voor het geluk van de ander.
Het geluk van de ander hoort exclusief thuis op diens terrein.
Niet op dat van u.
Wat is jullie menig ? MVG
Ik denk gewoon dat je een evenwicht moet zoeken tussen beide.
Je bent (denk ik toch) bij elkaar omdat je je bij elkaar gelukkig voelt, ik zou dus niet zeggen dat het geluk exclusief thuishoort op ieders terein.
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

sperwer
Berichten: 1155

#26 , 09 jan 2006 21:16

Mette,

moeten we eigenlijk niet eerst eens gaan uitzoeken wat gelukkig zijn is?
dat is toch voor iedereen anders.

bruwaenzin
Berichten: 28
Locatie: Antwerpen

#27 , 10 jan 2006 14:24

moeten we eigenlijk niet eerst eens gaan uitzoeken wat gelukkig zijn is? dat is toch voor iedereen anders.
is deze zoektocht naar geluk niet juist hetgeen ons menselijk leven bepaalt? geluk is geen statische fase, het zit hem juist in het streven naar een onbereikbaar ideaal
"Dieu a dit : "Tu aimeras ton prochain comme toi-m?me." D'abord, Dieu ou pas, j'ai horreur qu'on me tutoie..."
Pierre Desproges

Mette
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

#28 , 10 jan 2006 18:40

Mette,

moeten we eigenlijk niet eerst eens gaan uitzoeken wat gelukkig zijn is?
dat is toch voor iedereen anders.
Dat is inderdaad een probleem. "W?t is geluk". Is trouwens een probleem dat filosofen als Socrates al bezighield. Hij had ook de bedoeling om de ware betekenis van de begrippen te achterhalen.
Maar ik denk dat om bij elkaar gelukkig te zijn je dit geluk niet per se op de zelfde manier moet invullen. Ik denk zefs niet dat het nodig is om te weten wat geluk is.
Het is zoals bruwaenzin zegt een streven naar een onbereikbaar ideaal.
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

sperwer
Berichten: 1155

#29 , 14 jan 2006 10:55

als geluk het streven naar een onbereikbaar ideaal is hoe kan er dan ooit iemand op zoek gaan naar geluk het is toch onbereikbaar???

bruwaenzin
Berichten: 28
Locatie: Antwerpen

#30 , 14 jan 2006 14:42

dat is juist de kern
die zoektocht en een tijdelijke glimp van "geluk" daar draait het om
"Dieu a dit : "Tu aimeras ton prochain comme toi-m?me." D'abord, Dieu ou pas, j'ai horreur qu'on me tutoie..."
Pierre Desproges

Terug naar “Praat café”