wegpolitie

orrel
Topic Starter

wegpolitie

#1 , 29 mei 2013 17:06

beste leden,

Vorig jaar werd ik in Nederland aan de kant gezet ,
De Nederlandse politie hielt mij staande en zei dat ik 100 per uur over de toegestane snelheid reed. Ze zeiden me dat ze het op camera hadden. Ze vroegen mee daarbij een verklaring waarin ik verklaarde dat ik deze snelheid totaal niet had gereden.
Toen vroeg ik of ik de camera beelden mocht zien, DIT MOCHT NIET.
En als je naar het programma "wegmisbruiker" kijkt verplichten ze je bijna om deze te zien.
Hypocriete politie dan toch, is het logisch dat ze die jou niet moeten laten zien. Of kan het zo een bluf techtniek zijn om je te laten bekennen dat je overdreven snelheid hebt gereden?

dank vriendelijk tot op heden niks van gehoord en is ongeveer 1 jaar geleden gebeurd .

groetjes

Turaki

#2 , 29 mei 2013 17:43

Best vragen op het Nederlandse rechtenforum:
http://www.rechtenforum.nl

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mei 2013 18:59

En uw rijbewijs is niet per direct ingetrokken?
Overschrijding van 100 km/u is ook in België bij staande houding onmiddellijke intrekking rijbewijs

Reclame

Oude Belg

#4 , 29 mei 2013 19:21

En uw rijbewijs is niet per direct ingetrokken?
Overschrijding van 100 km/u is ook in België bij staande houding onmiddellijke intrekking rijbewijs
In Nederland bij 50. Bij staande houding van buitenlanders gebeurt het ook dat er onmiddellijk betaald moet worden. Bent u zeker dat het echt politie was?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

orrel
Topic Starter

#5 , 03 jun 2013 20:32

Was in amsterdam was zeker en vast echte politie, was meteen mijn rijbewijs kwijt . Mr kon in België dag erna een nieuw rijbewijs verkrijgen. ( Bij invordering van een belgisch rijbewijs in het buitenland kan je een nieuw verkrijge ) na 10 dagen van de feiten brief dat ik 3 maand men rijbewijs kwijt was. Dus berer gezegd 3 maand niet in Nederland zou kunnen rijden ! Er werd mij gezegd dat de procureur de boete en rijverbod zou bepalen. Maar onmiddelijke inbeslagname rijbewijs 10 dagen.

my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#6 , 04 jun 2013 18:36

Dat zou met mijn auto al niet mogelijk zijn, tenzij het een zone 30 zou zijn of zoiets :) Het loont de moeite om eens te bekijken of het technisch mogelijk is zo snel te rijden met je wagen en of die locatie zo'n snelheid toelaat. Vraag ev. dat ze het keuringsbewijs van de meetinstallatie leveren.

Misschien meer info vragen op: http://www.flitsservice.nl/juridisch/main.php" onclick="window.open(this.href);return false;

orrel
Topic Starter

#7 , 04 jun 2013 21:04

Dat zou met mijn auto al niet mogelijk zijn, tenzij het een zone 30 zou zijn of zoiets :) Het loont de moeite om eens te bekijken of het technisch mogelijk is zo snel te rijden met je wagen en of die locatie zo'n snelheid toelaat. Vraag ev. dat ze het keuringsbewijs van de meetinstallatie leveren.

Misschien meer info vragen op: http://www.flitsservice.nl/juridisch/main.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Hey

Het was op de A2 ring van amsterdam. Ze zeiden me dat ze me op 210 hadden geklokt . Ik weet dat er op mijn papieren staat max snelheid 205 dat zei ik hen .Tronken ze hun niks van aan 210 werd ook herleid nr 200. En 205 is op een rechte baan kan zijn dat het afhelde ...
groetjes

Terug naar “Praat café”