democratie in justitie

vision123
Topic Starter

democratie in justitie

#1 , 13 mar 2013 22:29

Na 16 jaar van doffe ellende valt op 6 mei aanstaande het doek over mijn rechtszaak. Ongelooflijk zal u zeggen, niks is minder waar. 16 jaar geleden liet ik een woning bouwen, mijn droomhuis dat een nachtmerrie werd. Alles wat kon mis gaan is dan ook mislopen. Omdat de tegenpartijen geen verzoening wensten via de commissie voor de bouw ,werd het een rechtszaak, met alle gevolgen. Wat heb ik er van overgehouden? Een op de klippen gelopen huwelijk, een hartaanval, en een financiële strop. Het prijskaartje is opgelopen tot 64000 euro,en nu maar hopen dat de uitspraak meevalt. Waar is de democratie in ons rechtssysteem?

freelance

#2 , 13 mar 2013 23:57

En wat is het concrete probleem ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

vision123
Topic Starter

#3 , 15 mar 2013 18:12

Waarom laten de gevestigde waarden nog steeds zulke wanpraktijken toe? Is er nog geloof in het logge beest dat justitie noemt? Is het niet hoog tijd dat de justitie een moderne en menselijke weg inslaat? Wat kan een simpele werkende mens doen tegen de firma's die genoeg financiële middelen heeft? Deze zaak heeft me mijn huwelijk gekost, mijn financiële toekomst, mijn gezondheid, mijn hele leven. Verbittering tot en met. kan iedereen het opbrengen om elke maand 900 euro op te hoesten voor de verdere betaling van alle technische en juridische hulp? Is dit het leven dat ik me had voorgesteld toen ik geboren werd? Nee, dank u. Ik hoop dat u begrijpt wat mijn probleem is????

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 mar 2013 21:42

Vision, haal diep adem en lees je tekst eens: niemand kan je helpen als we niet weten wat de oorzaak van het probleem is. Als het probleem is dat je de rechtzaak aan het verliezen bent, dan moeten we eerst weten over wat de rechtzaak gaat.

Het is niet omdat je een rechtzaak verliest, dat je per se onrechtmatig behandeld bent. De vraag is waarom de rechter je ongelijk geeft, wat zijn de motieven, ...

vision123
Topic Starter

#5 , 16 mar 2013 18:32

beste moderator,

Ter informatie, ik heb de zaak niet verloren, maar gewonnen. De partijen zijn tot een overeenkomst gekomen, en de uitspraak ten gronde valt op 6 mei aanstaande. Alleen wat laat dat er één bepaalde partij nu wel wil onderhandelen voor de uitspraak. Ze komen met een aantrekkelijk financieel voorstel om mijn eis tot het verkrijgen van een emotionele schadevergoeding te laten vallen. Voor mij is het klaar en duidelijk, ik ben de lijdensweg niet vergeten, en ga door tot het bittere einde. Spijt komt te laat. Ik moet me geen zorgen meer maken. Alvast bedankt. En een goede raad voor potentiële bouwheren, ga eerst langs bij een advocaat, het spaart je veel geld, en miserie. :| :|

JPV
Juridisch actief: Ja

#6 , 16 mar 2013 21:41

Gezien de afwezigheid van een juridische vraag: slotje erop.

Terug naar “Praat café”