JF en reclame

Wensen jullie reclame op het Forum?

Totaal niet!
8%
1
Als het echt moet, maar liever niet
23%
3
Geen probleem, want de site is er mee gebaat
69%
9
 
Totaal aantal stemmen: 13
Wesley
Topic Starter
Berichten: 294

JF en reclame

#1 , 04 apr 2007 12:41

Om de werkingskosten van deze site te dekken is er thans reclame voorzien.

Graag jullie mening hierover.

Werkt dit storend? Komt hiermee de 'onafhankelijkheid' van het JF in het gedrang? Andere opmerkingen?

En gezien het dit forum draaiende houdt, klikken jullie effectief regelmatig op de banners? Nooit, of enkel als er nieuwe reclame is.

Nu is dit publiciteit via Google Ads, waarvan wij de inhoud niet controleren - dit systeem linkt automatisch gerelateerde topics.

Wat zouden jullie vinden mocht er reclame komen die we zelf opsporen, en jullie dus rechtsteeks - de forumbezoeker - in plaats van onrechtstreeks - let op de vele ndl'se reclame - aanspreken?

Graag jullie mening! Noem het een kleine, onprofessionele, enquete :wink:

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 04 apr 2007 15:08

Persoonlijk klik ik NOOIT op reclamebanners ... dus of ze er nu staan of niet, het maakt me eigenlijk niets uit.

Zolang er geen vervelende pop-ups of pop-unders verschijnen, heb ik er geen problemen mee.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#3 , 04 apr 2007 17:15

Wat zijn de inkomsten?

Er zijn volgens mij andere middelen om aan die inkomsten te raken
En ja als je toch voor reclame kiest, denk ik dat ze andere plaatsen verdienen dan nu het geval

RR

Reclame

Wesley
Topic Starter
Berichten: 294

#4 , 04 apr 2007 19:20

Zijnde?

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#5 , 04 apr 2007 22:30

a) - Stel je organiseerd elk jaar een dankbaarheidsavond (inkom 1 euro)
Kan een samenkomst zijn, met evt. een excursie erbij
Er zal geen massa volk nodig zijn om uit de kosten te komen
Of vergis ik me?

b) - Een website met hoofdpagina met een button naar de sponsors
(zal wel op komst zijn gelet de aankondiging van webmaster)

c) - Je opent een rekening waar een kleine vrijwillige bijdrage
kunnen gestort worden indien ze wensen

d) - Organiseer een debatavond waar mensen kunnen debateren met
magistraten (inkom 1 euro)

e) - ...


RR

sperwer
Berichten: 1155

#6 , 05 apr 2007 09:25

JF is een gratis hulp aan rechtzoekenden en kan dus nergens anders inkomsten uit putten.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#7 , 05 apr 2007 11:33

Zijnde?
VZW op poten zetten.

sperwer
Berichten: 1155

#8 , 05 apr 2007 11:38

Zijnde?
VZW op poten zetten.
Heb jij daar nog tijd voor Lex?

Want ik denk dat de meeste van het JF daar buiten hun job en studies niet veel tijd meer voor over houden.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#9 , 05 apr 2007 12:37

uiteraard is dit geen verhaal van moeten en misschien ook niet voor morgen.

Een VZW zou m.i. een optie kunnen worden als men proffesionaliteit nastreeft

RR

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#10 , 05 apr 2007 13:44

Heb jij daar nog tijd voor Lex?

Want ik denk dat de meeste van het JF daar buiten hun job en studies niet veel tijd meer voor over houden.
De kosten om het JF on-line te houden rijzen de pan uit en de inkomsten uit reklamebanners staan niet in verhouding met de uitgaven. De site (verder) volproppen met banners waar toch (bijna) niemand opklikt zal nefast zijn voor het geheel. Op langere termijn zal er ?iets? anders moeten gebeuren, wil men de (steeds stijgende) kosten drukken.

JF in een vzw stoppen is niet meer, maar ook niet minder, dan een idee dewelke al een paar keer aan bod kwam.
Of ik al dan niet meestap in een vzw is dus niet aan de orde!

Binnen het JF-team kent men mijn standpunt.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#11 , 05 apr 2007 13:58

Als men de kosten niet zelf wil dragen, zal men soieso naar inkomsten moeten zoeken

Daar zal iedereen toch begrip voor hebben neem ik aan

Volgens mij zou ??n of meer advocatenkantoren die kost wel willen dragen als je hen meld onder de sponsers op de site van ius.be
* volgens mij rendabeler + minder storend op het forum al blijkt de meerderheid daar op dit ogenblik er weinig last van te hebben


Wel is het zo dat een domeinnaam, in dit geval ius.be, en hostingruimte nu ook niet meer zo extreem duur hoeft te zijn als dat het ooit geweest is

BTW zou die banner of een variant niet kunnen dienen om te weten wanneer die lancering van ius.be precies is. Op die mannier blijven we op de hoogte van de meest recente planning


RR

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#12 , 05 apr 2007 17:48

De gebruikskosten van webhosting, bandbreedte, ... zijn misschien gedaald, maar daarom niet verwaarloosbaar. Ik spreek op basis van persoonlijke ervaring.

Bijkomend kan men stellen dat een feitelijke vereniging (wat JF momenteel is) enerzijds afhangt van enorm veel goodwill, maar anderzijds zeer kwetsbaar is.

Enkel de hoedanigheid van rechtspersoon kan enige bescherming bieden en het voortbestaan van JF/ius.be op half-lange termijn veilig stellen.

Bijkomend laat dit bijvoorbeeld sponsoring, erkenning, etc ... toe op een structurele wijze zonder de onafhankelijkheid van JF in het gedrang te brengen.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#13 , 07 apr 2007 11:23

...zonder de onafhankelijkheid van JF in het gedrang te brengen.
Dat is nu net het punt!
Hoe onafhankelijk is JF nog wanneer het ?juridisch gerelateerde? sponsering gaat toelaten?

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#14 , 07 apr 2007 12:18

Geloofwaardigheid is iets wat je opbouwd. Stel dat je een mooie button maakt op de hoofdpagina van ius.be Onder die buttun zit een pagina onze sponsers waarbij 14 advocatenkantoren verdeeld over de 14 gerechtelijke arrondisementen met foto + contactgegevens opsomt met daarboven:

Dankzij onze 14 sponsers ontvangen wij jaarlijks 280 euro. Deze 280 euro is ruim voldoende om onze directe werkingskosten ( xx euro webhosting + xx euro aan domeinnaam) van het juridisch forum dekken. Hopend op Uw begrip voor deze werkwijze.
Het JFwbtm

Ergens onderaan de pagina beschrijft U de wijze waarop gesponsert kan worden + de naam v/d kandidaten die zich per arrondisement hebben aangediend als mogelijke sponser voor het komende jaar. Indien er meer dan 1 kandidaat is wordt de keuze bepaald door een toevalssysteem

RR

Billie
Berichten: 70
Locatie: Borchtlombeek

#15 , 17 apr 2007 23:16

Ik denk ook dat het interessanter is om de sponsors binnen de relevante sector te houden en hun gegevens op de openingspagina te plaatsen, of in een aparte link bij de (in de toekomst) relevante adressen.
Ik denk dat het niet zo moeilijk kan zijn om de juiste sponsors te zoeken (per arrondissement of provincie) en denk bijvoorbeeld aan advocatenkantoren, boekhouders, gerechtsdeurwaarders, redacties van juridische tijdschriften, ...
Ik vraag me zelfs af of deze donaties voor hen niet fiscaal aftrekbaar zijn (maar weet eigenlijk niet zoveel over fiscaal recht).
Indien nodig denk ik dat na een groen licht, velen onder ons wel bereid zijn eens links en rechts te horen bij de relevante personen of zij geen interesse hebben om deze site te ondersteunen en gelinkt te worden aan het nobele doel van JF

Terug naar “Praat café”