Deurwaarder vraagje..

curl

Re: Deurwaarder vraagje..

#31 , 23 mar 2012 11:24

Sjah... Maar wat kan je doen als een DW de fout in gaat?

Kan je de verkochte voorwerpen terugvorderen? Of de DW laten opdraaien voor het heraankopen van de voorwerpen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#32 , 23 mar 2012 11:34

protesteren VOOR de deurwaarder de verkoop uitvoert via de rechtbank. Als je dat niet doet kan je de goederen bij m'n weten niet terugkrijgen, enkel eventueel een schadevergoeding vorderen.

curl

#33 , 23 mar 2012 11:39

Eventueel?
Dus, onwetend & onwillend opdraaien voor een onbekende zijn schulden is legaal in België?

De DW zou ALLES nieuw moeten aankopen, en er een fixe schadevergoeding bovenop betalen. Dat soort kemels zijn onaanvaardbaar me dunkt...

Maar even alle gekheid op een stokje:

- Over wat over een schadevergoeding spreekt me dan?
- De eigenlijke schuldenaar, wordt die zijn rekening dan terug gereset, of blijven zijn schulden als betaald beschouwt worden?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#34 , 23 mar 2012 11:58

Curl, gelieve goed te lezen:

je KAN EVENTUEEL een schadevergoeding vorderen, maw: als je dat wil, kan je dat doen. Wil je dat niet (omdat het bedrag bvb te laag is, of je geen waarde wil kleven op een erfstuk)

Niemand kan iemand verplichten iets te kopen. Gelukkig maar. Enkel een schadevergoeding bij niet-uitvoering van een overeenkomst tot verkopen (bvb compromis).

curl

#35 , 23 mar 2012 12:25

Curl, gelieve goed te lezen:

je KAN EVENTUEEL een schadevergoeding vorderen, maw: als je dat wil, kan je dat doen. Wil je dat niet (omdat het bedrag bvb te laag is, of je geen waarde wil kleven op een erfstuk)

Niemand kan iemand verplichten iets te kopen. Gelukkig maar. Enkel een schadevergoeding bij niet-uitvoering van een overeenkomst tot verkopen (bvb compromis).
Aha... Mijn excuses... Ik interpreteerde het als: "je kan het proberen" :)

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#36 , 23 mar 2012 13:09

protesteren VOOR de deurwaarder de verkoop uitvoert via de rechtbank. Als je dat niet doet kan je de goederen bij m'n weten niet terugkrijgen, enkel eventueel een schadevergoeding vorderen.

En daar kan je mijn inziens een gerechtsdeurwaarder ook gewoon weg voor dagvaarden zonder al te veel poespas.
Zelf zou ik daarvoor dat zogezegd heilige huisje niet schuwen.
Het is niet omdat ze als ambt gekoppeld zijn aan justitie dat ze daarom onschendbaar zouden zijn. Maar naar Belgische gewoonte
zal zo'n stinkend potje toegedekt worden door hun eigen belangen groepje en andere insiders.
Daarom moeten zulke zaken ook steeds zo publiekelijk mogelijk gemaakt worden. Het is in ieder geval een activiteit die toe is aan een
zeer grondige hernieuwing aangepast aan de noden van vandaag. Maar dat zullen de heren niet graag horen want dan zitten we in hun zakken
Het is in ieder geval mijn gevoel dat ze meer en meer hun boekje te buiten gaan terwijl ze zelf scanderen steeds in opdracht te werken van
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Moraelin
Berichten: 319

#37 , 23 mar 2012 16:29

Komt mij als vrij willekeurig over, en mogelijks als vijgen na pasen...
Wat als de rechter pas na de verkoop een beslissing neemt?
Je moet binnen een bepaalde periode van de bekendmaking aanslag (weet niet vanbuiten, 2 weken ?) officieel verzet aantekenen bij een beslagrechter.
Ik denk dat in dat geval alles geblokkeerd wordt tot er uitspraak is, maar je moet wel snel zijn.

Om schrik van te krijgen. :(
Idd... zoals iemand hier zei: gelegaliseerde ongecontroleerde misdaad is de beste omschrijving.

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

#38 , 23 mar 2012 20:49

Om schrik van te krijgen. :(
Idd... zoals iemand hier zei: gelegaliseerde ongecontroleerde misdaad is de beste omschrijving.
Dat was ik dan! :)

Weet je hoeveel advocaten er voor topcriminelen werken??? Die een serieus "extra fooi'tje" krijgen voor nog meer hun best te doen... dat zijn toch zelf criminelen dan hé!

JohnD
Berichten: 3580

#39 , 24 mar 2012 09:06

Ik vind het zelfs raar dat er vandaag de dag niet meer voorvallen zijn met DW. Ik denk dat dit meteen ook een beetje bewijst dat ze tenoverstaan van het publiek weinig of niks betekenen en geen respect afdwingen. De gelatenheid waarmee de mensen ermee omgaan doet denken dat men ze als paria's beschouwd.
Er zijn waarschijnlijk wel gevallen met DW's, echter is de trend dalende. De meeste mensen hebben er schrik van mede dank zij hun eigen onwetendheid. Ook heerst er een sfeer dat men meestal redeneert van "hij zal het wel zelf gezocht hebben" of "als hij het zover laten komen heeft moet hij nu geen begrip verwachten". Ik ervaar de pro-DW mentaliteit ook hier o/h forum en vermoed zelfs dat de reden hiervoor is dat mensen die DW's al zelf eens nodig gehad hebben. Ik heb er persoonlijk ook al eens een nodig gehad maar weet nu gelukkig dat er af en toe maar eerder zelden ook al eens goede bijzitten.
Laatst gewijzigd door JohnD op 24 mar 2012 09:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JohnD
Berichten: 3580

#40 , 24 mar 2012 09:11

Het is in ieder geval mijn gevoel dat ze meer en meer hun boekje te buiten gaan terwijl ze zelf scanderen steeds in opdracht te werken van
Dat betwijfel ik, weliswaar tegen mijn zin. Die groep DW's die hun boekje te buiten gaan is pakweg de laatste 10-15 jaar zeer sterk gedaald, geloof me vrij.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Eddy009
Berichten: 187

#41 , 25 mar 2012 23:19

Tja, er zitten in alle lagen van de bevolking cowboys, dus ook bij gerechtsdeurwaarders zitten ertussen die er dan ook meteen voor zorgen dat ook de 'goede' gerechtsdeurwaarder het mag bekopen.

Terug naar “Praat café”